Föräldrar, hur har ni löst det med mobilabonnemang till era barn?

Permalänk
Medlem

Alla mina 3 barn och 2 kusinbarn har jag skapat vimla till. 90kr för 3GB, fria samtal sms/mms. Inget slår nog det

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Vi hade Vimla tidigare och det fungerade så dåligt, med överbelastat nät med många avbrott och andra konstigheter. Dessutom fann vi att Vimlas s.k. kundtjänst var dålig och direkt kundfientlig.

Nu har vi Fello (Telia) med bra täckning, aldrig kapacitetsbrist, kundtjänst som man får prata med, intelligent och kunnig personal. Inte ångrat bytet en sekund.
Barnen har 3GB, fria samtal o meddelanden för 95kr/mån. Otroligt mycket mer för pengarna än skämtet Vimla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linus_einar:

Fortsätter på den här tråden istället för att skapa en ny.

Dottern som är 7 år ska få en mobil framöver. Syftet är att hon ska kunna ringa och meddela att hon kommit fram till skolan. Alltså typ bara 20-30 samtal per månad. Wi-Fi har vi hemma så det finns inget behov av surf i övrigt.

Vad finns det för alternativ? Jag ser att Halebop har något kontantkort som heter ”Go”. Du fyller på en summa och kan ringa och smsa. Samtal kostar 2 kr/st.

Frun har Vimla så vi kan ju lösa ett billigt abonnemang för ca 70 kr/månaden men tror det hade varit smidigare med ett kontantkort till en början.

Hur gör ni andra?

Familjeabbonemang, det man vill åt med ungarna är gratis samtal/sms och tillräckligt med data, kontantkort där samtal/sms kostar pengar fungerar kanske i början som du säger, men dotter... pang kommer det säga så skickar hon miljarder sms per månad o.s.v. eller ja, numer är det ju tiktok, snapchat o.s.v., så data, mycket data vill man ha!

Visa signatur

Dator: Mac