Högskoleprovet våren 2015 - hur gick det?

Permalänk
Medlem

Högskoleprovet våren 2015 - hur gick det?

Hallå!
Idag var det som säkert många vet högskoleprovsskrivning! Tänkte att det vore kul att kunna diskutera provet lite och dela med oss av våra resultat här, vore kul att höra alla olika åsikter!

Ifall någon inte redan visste finns facit att hämta på http://studera.nu/hogskoleprov/efter-provet/facit-provfragor-...

Jag skrev provet för första gången idag. Går andra året på naturvetenskapliga programmet, men tänkte att det kunde vara dags att prova nu så man får in rutin! Jag hade hört mycket från kompisar om att det skulle vara svårt att hinna med alla frågor, men jag tyckte det gick bra att hinna med och hade ca 5-10min kvar på varje prov. Hade hoppats på att det tredje provet var det som skulle bort, eftersom jag tappade bort mig lite på det, men tyvärr blev det det första..

Dela gärna med er av era åsikter på provet i allmänhet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Skrivet av jonpab:

Hallå!
Idag var det som säkert många vet högskoleprovsskrivning! Tänkte att det vore kul att kunna diskutera provet lite och dela med oss av våra resultat här, vore kul att höra alla olika åsikter!

Ifall någon inte redan visste finns facit att hämta på http://studera.nu/hogskoleprov/efter-provet/facit-provfragor-...

Jag skrev provet för första gången idag. Går andra året på naturvetenskapliga programmet, men tänkte att det kunde vara dags att prova nu så man får in rutin! Jag hade hört mycket från kompisar om att det skulle vara svårt att hinna med alla frågor, men jag tyckte det gick bra att hinna med och hade ca 5-10min kvar på varje prov. Hade hoppats på att det tredje provet var det som skulle bort, eftersom jag tappade bort mig lite på det, men tyvärr blev det det första..

Dela gärna med er av era åsikter på provet i allmänhet!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte så att du skrev på tjörn va? Träffade en kille som matchar allt du skrivit i princip, sjukt i så fall. jag skrev också för först gången, enligt förra årets normering hamnade jag på 1.4 vilket jag ändå får tycka är helt okej, får bara hoppas det räcker till någon av civ utbildningarna jag vill gå. håller med om provpass 3 första delen gick nog bättre än tredje. allt som allt är jag ändå nöjd.

Permalänk
Medlem

Gick dit då jag behövde göra provet för att komma in på någon skola i höst. (Inte så lätt att komma in via folkhögskola annars). Har aldrig skrivit det tidigare och inte pluggat något. Precis som väntat gick mattedelen mycket sämre än orddelen. 43/80 respektive 63/80. Bör landa på runt 1.2 vilket jag är nöjd med. Programmet jag vill in på har aldrig behövt mer än 0.95 så. (IT-forensik).

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalsonger:

Det är inte så att du skrev på tjörn va? Träffade en kille som matchar allt du skrivit i princip, sjukt i så fall. jag skrev också för först gången, enligt förra årets normering hamnade jag på 1.4 vilket jag ändå får tycka är helt okej, får bara hoppas det räcker till någon av civ utbildningarna jag vill gå. håller med om provpass 3 första delen gick nog bättre än tredje. allt som allt är jag ändå nöjd.

Haha jaså, nej tyvärr var det inte jag! Skrev i en stad i norra delen av landet. Jo jag räknade också ihop poängen mot ht14, och även jag hade 1.4. 56/80 på verbala och 62/80 på kvantitativa. För att vara första gången jag skrev så är jag helt klart nöjd med det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Medlem

Svenskadelen var bra mycket svårare än jag trott, är den alltid sådär svår?
Skrev 64/80 på ord-delen och 60/80 på matten.
Det var ju också typiskt att del 1 for, den gick betydligt bättre än del 2 för mig som gick kasst..

Engelskan tyckte jag var lätt
Svenskan svår, speciellt läs
Matten - OK (grafer/diagram - lätt), men borde kollat igenom lite frågor innan så hade det gått bättre

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)