Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Nån som har erfarenhet av Rapoo E9270P?

Sitter o tittar lite på trådlösa tangentbord och hittade Rapoo E9270P som verkar mycket stilrent. Nån som har testat detta eller vet hur Rapoo's trådlösa fungerar överlag?

Och så är jag lite osäker på om Å Ä Ö finns med, bilden är från Kjell & Company som är den enda butiken jag hittat det med nordisk layout.

Får väl åka in till en butik och kolla nån dag, men tänkte höra med er först om det bara är skräp och inte värt besväret.

När folk är överens med mig har jag ofta en känsla av att jag måste ha fel.

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Jag har testat ett sånt lite snabbt då jag vill ha ett tangentbord med laptopkänsla utöver mina mekaniska tangentbord. Till att börja med så finns åäö. Produktbilder brukar nästan alltid visa icke-svenska layouter i de flesta onlinebutiker men rest assured att de kommer ha svenska bokstäver om inget annat anges.

Det är rätt snyggt och stilrent ja men jag lämnade tillbaka mitt exemplar för tangenterna var aningen stela i mitt tycka att aktivera vilket jag kände av rätt fort. Fick nästan kramp i mina fingrar på något sätt. För mig var det inte skönt att skriva på i längden i alla fall. I mitt fall så slutade jakten på ett sådan typ av tangentbord med Apples gamla beprövade variant. Mycket, mycket skönt att skriva på med den rätta laptopkänslan i det. Så jag skulle hellre satsa på ett Apple Wireless. Men vill du ha numpad då också så måste du nog tyvärr köpa en utav deras lösa numpads och koppla in på sidan då mig veterligen så säljer de inte trådlöst med numpad av någon anledning. Så det kanske blir en lite dyrare historia.

Med det sagt så kanske detta Rapoo passar dig utmärkt. Media Markt i Örebro har dessa framme i alla fall så man kan prova dem på plats.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Tack så mycket för ditt utförliga svar.

Har inte orkat åka till nån butik ännu och prövat det själv, men ja det lutar faktiskt åt ett Apple trådlöst istället. Ser att det blir lovordat av många, synd bara att det inte har numpad som sagt, men jag tror jag kan vänja mig.

När folk är överens med mig har jag ofta en känsla av att jag måste ha fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Dec 2010

Jag har ett Rapoo KX wireless mechanical, valde mellan det och Apple keyboard. Valde Rapoo för det hade mekaniska brytare och bakgrundsbelysning.
Är inte helt förtjust i Rapoo:t, tangenterna är alldeles för känsliga så man skriver fel ganska ofta. Behöver bara nudda dem så registreras det. Dom kuynda kanske ha gjort det lite lägre också .

Det positiva är onboard volym, byta låt osv funktioner, 3 olika ljusstyrkor, mekaniska brytare, kompakt
Överlag så funkar det jättebra, bara man inte är lika fumlig som jag att skriva Batteriet håller ungefär 2 veckor(håller säkert längre om man stänger av det när man inte anväbner det), aldrig tappat kontakten hittils, trådat funkar också,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2004

Jag hade velat hitta ett 9090P med nordisk layout, men verkar vara dåligt med det, bara Proshop som "har" ett.
Rapoo är tyvärr väldigt dåligt representerade i norden verkar det som.