Är detta knas eller rätt? (boxer och binda upp igen)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Är detta knas eller rätt? (boxer och binda upp igen)

Sitter med Boxer just nu och har en bindningstid till september, fick för mig att skaffa lite fler kort och tycker då givetvis att extrakort som kostar bör vara giltiga lika länge som "grundabbonemanget" så att säga. Men till min förvåning så blir det bindningstid på 24 månader för att man vill ha ett extrakort.

Man vet ju att vissa företag kör fulingar ibland etc och sen kör "vi hade visst fel, klart du ska ha det som du trodde" när man belyser att det verkar skumt.

Så frågan är, är det reko att ett extrakort ska binda upp ALLT igen? Tycker det låter fel, skaffar man dubbla simkort t ex för att ha till en surfplatta när jag hade detta så blev det ingen förlängd bindningstid, delade på samma data bara etc. Lite samma princip här tycker jag.

Men jag är ingen expert på områden, så vill veta om man får bita i det sura äpplet eller om det är knas? _=

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Du måste väl få något för att du binder i så fall? Får du extrakortet gratis?

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Har redan ett extrakort, det kostar 129kr/mån sen är det extrakort nummer 2 jag vill ha nu, det får man billigt 10kr/mån, men vill inte behöva upp ALLT i 24 månader. Den delen låter knas. Och betalar ju redan abb för maxpaket + extrakort, 10kr/mån låter ju billigt då, tills man inser de kommer binda om en 24 månader igen efter September när nuvarande går ut.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av ODDNAME:

Sitter med Boxer just nu och har en bindningstid till september, fick för mig att skaffa lite fler kort och tycker då givetvis att extrakort som kostar bör vara giltiga lika länge som "grundabbonemanget" så att säga. Men till min förvåning så blir det bindningstid på 24 månader för att man vill ha ett extrakort.

Man vet ju att vissa företag kör fulingar ibland etc och sen kör "vi hade visst fel, klart du ska ha det som du trodde" när man belyser att det verkar skumt.

Så frågan är, är det reko att ett extrakort ska binda upp ALLT igen? Tycker det låter fel, skaffar man dubbla simkort t ex för att ha till en surfplatta när jag hade detta så blev det ingen förlängd bindningstid, delade på samma data bara etc. Lite samma princip här tycker jag.

Men jag är ingen expert på områden, så vill veta om man får bita i det sura äpplet eller om det är knas? _=

vad står i avtalet som du har läst?

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av ODDNAME:

Har redan ett extrakort, det kostar 129kr/mån sen är det extrakort nummer 2 jag vill ha nu, det får man billigt 10kr/mån, men vill inte behöva upp ALLT i 24 månader. Den delen låter knas. Och betalar ju redan abb för maxpaket + extrakort, 10kr/mån låter ju billigt då, tills man inser de kommer binda om en 24 månader igen efter September när nuvarande går ut.

Så det är 129kr/mån för detta extrakortet också eller 10kr/mån om du binder upp rubbet i 24mån.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Inte läst något avtal, men frågade kundtjänst om detta. Står kanske att de kan göra si och så, men låter skumt att tillval ska kunna tvinga förlängning, det jag funderar över

Men kikade lite nyss:

"8.1 Avtalet gäller tillsvidare (så kallat tillsvidareabonnemang) eller under viss bindningstid (så kallat visstidsabonnemang) enligt vad som framgår av Orderbekräftelsen. Vid tecknande av ett eller flera abonnemang justeras - om tillämpligt - abonnemangsperioden för befintliga abonnemang att motsvara avtalstiden för det/de tillkommande abonnemanget/en, om inte annat anges i Orderbekräftelsen för tillkommande abonnemang."

Kan man kalla tillval som extrakort för nytt abonnemang är väl frågan då? För mig är det samma abonnemang med ett extra tillval som inte bör få/kunna påverka bindningstiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av giplet:

Så det är 129kr/mån för detta extrakortet också eller 10kr/mån om du binder upp rubbet i 24mån.

Det är nuvarande kostnaden då, abb-kostnad + 129kr +10kr för nya kortet i månaden, och bindningstid på 24 månader efter september när allt går ut.