Permalänk
Medlem

Asus Xonar + Logitech G35?

Tjena,

Som titeln lyder så undrar jag ifall det går att använda dessa två tillsammans? Såvitt jag förstår så är och identifieras G35'an som en egen ljudenhet vilken rimligtvis har ljudkrets inbyggd i headsetet, men att man kan få Xonar'en att behandla ljudet för att sedan förmedla det till G35'an, trots att den går via USB. (Lite knas med 7.1 kanske)

Eller är det helt sonika så att man måste välja G35 i t.ex windows eller ett spel för att få ut ljud via dom?

Permalänk
Rekordmedlem

G 35 är bara usbanslutna så de använder endast sitt eget inbyggda ljudkort.
Du kan ha flera ljudkort i datorn men det kommer inte att påverka ljudet i G35 headsetet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

G 35 är bara usbanslutna så de använder endast sitt eget inbyggda ljudkort.
Du kan ha flera ljudkort i datorn men det kommer inte att påverka ljudet i G35 headsetet.

Så då borde jag inte ens bemöda mig med att installera drivisar till det integrerade?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mushuu:

Så då borde jag inte ens bemöda mig med att installera drivisar till det integrerade?

Det kan ju vara bra att endera installera det ordentligt så det inte blir nått strul med det eller kanske ännu hellre stänga du av det i bios om du inte ska använda det alls.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.