Permalänk
Medlem

Fryser?

Hej, när jag spelar på min dator t.ex Csgo och call of duty så fryser skärmen och blir helt svart. Allt ljud försvinner på datorn förutom skype, musik och ljud från spelet stängs av. Jag kan inte tabba ur eller starta aktivitetshanteraren enda sättet är att hålla in "knappen" och starta om datorn. Detta händer inte varje gång men nästan alltid. Någon som vet vad felet är? Har kollat upp temperaturerna på HWMonitor och det är inte för varmt

Permalänk
Medlem

Vad har du för komponenter

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv

Har du AMD graffe så ska du nog avinstallera allt, utom grafikdrivare och CCC, har fått en jävla massa problem med resterande. Blåskärm av "Gaming evolved app", möjligen detta problem också, kommer inte ihåg exakt. De andra avinstallerade jag igår då min skärm blev svart i ett ögonblick lite av o till, och har inte återkommit sedan dess.
Kommer inte på nå annat just nu då jag e lite trött, men prova detta så återkommer jag kanske imorrn, om ja kommer på nå mer.

Permalänk
Medlem

Gaming Evolved appen kan man ju välja att inte installera redan från början i CCC´s installationsprogram. Det gör alltid jag, för dels kommer den upp varenda jäkla gång man startar datorn, och sedan är det inte mycket den tillför.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!