Telia släcker ner SBS utbud (Kanal 5/9/11, Eurosport 1/2, Discovery, Animal Planet, TLC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

De har redan ett paket där låter dig redan välja kanaler visserligen bara 8 stycken men ändå:
http://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/produkt/mixa-8
Så viss flexibilitet finns det ju även om det inte direkt är helt valfrit

Jo men det är åtta kanaler, inte särskillt mycket. Om jag vill ha tio eller tolv då?
Telia tycker det är otänkbart att skriva avtal med SBS eftersom de paketerar kanalerna, men så gör Telia det själv till oss.

Skrivet av henkiii:

Tror du det är för att Telia inte vill sälja dig kanalerna du vill ha, eller för att bolaget som har rättigheterna för kanalerna gärna vill att deras bra kanaler ska sälja tillsammans med skitkanalerna som ingen annars köper?

Förstår inte riktigt vad du är ute efter men jag tror det beror på att Telia tycker det blir för mycket administrativt om alla får välja fritt.

Permalänk
Medlem

Jag är övertygad om att SBS är dom större rövhålen i förhandlingen. I slutändan tror jag att Telia gör rätt som sätter ner foten mot avtal de uppenbarligen inte kan gå med på. Men i vilket fall - tittar ni verkligen så mycket på traditionell TV? Jag är ändå en gammal 30+:are och gör det rätt begränsat.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Förstår inte riktigt vad du är ute efter men jag tror det beror på att Telia tycker det blir för mycket administrativt om alla får välja fritt.

Har du ställt dessa frågor till Telia?
Med mix paketet är det för övrigt du själv som väljer kanaler via fjärren.
Du kan ändra dig en gång per månad och välja nya.

Det är ju inte Telia som inte vill sälja dig det du vill ha, det är SBS mfl som vill paketera sina kanaler så att de populära bara går att beställa tillsammans med kanalerna som ingen vill titta på.

Telia står på din och min sida här och sätter ner foten.

Permalänk
Skrivet av superapan:

Jag är övertygad om att SBS är dom större rövhålen i förhandlingen. I slutändan tror jag att Telia gör rätt som sätter ner foten mot avtal de uppenbarligen inte kan gå med på. Men i vilket fall - tittar ni verkligen så mycket på traditionell TV? Jag är ändå en gammal 30+:are och gör det rätt begränsat.

samma här, största felet är reklamen. Ser filmer och serier över streming och ser man sånt på Tv:en blir man bara less på all reklam. Hänt flera gånger man bara stänger av boxen. Sen sänds rätt mycket skräp med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Enligt rykte så tycker SBS att Telia värdesätter kanalerna för lågt som om de vore reklamfria
Så kan man undra om reklamen är en bluff.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

SBS Discovery gör comeback hos Telia efter avtalsbråket.

Parterna har kommit överens – och ger kunderna ett större programutbud.

– Vi är oerhört glada att vara tillbaka med alla våra kanaler på Telias plattform igen efter ett kortare uppehåll, säger Jonas Sjögren, vd för SBS Discovery TV i ett pressmeddelande.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article20591589.ab

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag vidhåller att det är starkt spelat av Telia Företag som SBS brukar hunsa runt med "mindre" leverantörer som Telia. GGWP.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Gud vad skönt! Ska flytta till ny lya om 1 vecka där det är Telia triple play. Har forskat som en tok för att få till en alternativ leverantör, men i.o.m detta så kör vi Telia igen! Awesome!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Det var som jag misstänkte från början. Kunde med lagom kommer få behålla ersättningskanalerna samt få tillbaka sbs kanalerna. Win win för kunderna 5 nya kanaler för samma pris som förr. Nu jävlar ska jag ringa hem till er och sälja! Brace yourselves!

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

Det var som jag misstänkte från början. Kunde med lagom kommer få behålla ersättningskanalerna samt få tillbaka sbs kanalerna. Win win för kunderna 5 nya kanaler för samma pris som förr. Nu jävlar ska jag ringa hem till er och sälja! Brace yourselves!

Kan Du göra något på paket i en triple play lgh?

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

För er kunder som sa upp telia. Synd att ni inte kan vara trogna kunder och ha lite tålamod, enbart er förlust då telia har i princip det bästa tv utbudet under 200kr nu. Räknar icke med tvföreningar i detta.

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av acrion:

För er kunder som sa upp telia. Synd att ni inte kan vara trogna kunder och ha lite tålamod, enbart er förlust då telia har i princip det bästa tv utbudet under 200kr nu. Räknar icke med tvföreningar i detta.

Jag har inte haft TV i någon form sedan 2009 men gillar Telia. Nu blev jag nästa sugen på att börja igen... som ett fan av Telias professionalism och service. Och ring inte! I'll call you.

Ni byggde ut till VDSL trots norrländsk håla, kudos!

Eftersom jag vill stämma i bäcken ber jag dig att tänka på §9 i reglerna även om jag förstår din entusiasm.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har inte haft TV i någon form sedan 2009 men gillar Telia. Nu blev jag nästa sugen på att börja igen... som ett fan av Telias professionalism och service. Och ring inte! I'll call you.

Ni byggde ut till VDSL trots norrländsk håla, kudos!

Kul att hör att du verkar bli nöjd med dagens tvlösning, kan även meddela att på torsdag går det ut ny information för kunder angående främst mobil samt tv:)

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem

Och för er som sagt upp telias tv så är det bara att teckna om, då får ni ta del av 3 månader fri tv på start/lagom/mixa8 och stor sen har vi även 3 månader fritt på diverse viasat kanalpaket om man nu skulle vara sport/filmintresserad samt väva in vårt kanalutbud.

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk

Gött för dom som saknar kanalerna (jag är inte lessen att vara utan):)

Skrivet av acrion:

Det var som jag misstänkte från början. Kunde med lagom kommer få behålla ersättningskanalerna samt få tillbaka sbs kanalerna. Win win för kunderna 5 nya kanaler för samma pris som förr. Nu jävlar ska jag ringa hem till er och sälja! Brace yourselves!

Skulle hört på radion idag en tant gnällde på kanalerna var borta speciellt 5:an och skyllde allt ihop på telia. Jag bara sucka, Hon hade inte läst all info innan hon kläckte ur sig detta Så ni på Teila få vara tydligare nästa gång

Inte så att jag skulle vilja att telia skulle ta vilket skit avtal med SBS som helst (som hon menade på var bättre, än vänta lite så kommer en lösning), bättre för kunderna om Telia visar vad som inte är acceptabelt.

Finns ju annat och gör än och titta på TV som att gå ut i fina vädret, när kanalerna var nere:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

Och för er som sagt upp telias tv så är det bara att teckna om, då får ni ta del av 3 månader fri tv på start/lagom/mixa8 och stor

Säker på det? Enligt den person på Telia som jag pratade med finns inget erbjudande om att ge tre månader fri TV till de som avslutade sitt abonnemang förra veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

kan även meddela att på torsdag går det ut ny information för kunder angående främst mobil samt tv:)

Vad är det för info? Har varken sett eller hört nått.

Permalänk
Medlem

Fatta vad glad jag blev idag när jag satte igång tv:n o kunde se Top Gear igen

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Xedious:

Fatta vad glad jag blev idag när jag satte igång tv:n o kunde se Top Gear igen

Ligger de så långt efter BBC ? De har ju inte sänt nått nytt sedan Clarkson sparkades så 22:07 är väl det sista ?
http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b055qsq1/top-gear-series...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.