Permalänk
Medlem

Datorn rebotar när jag spelar csgo

Hej, första gången jag gör en tråd på detta forum så ifall ja missar någon viktigt information please notice me.
Som topicen säger så rebotar min dator ibland när jag är inne och spelar csgo, har testat att spela andra spel och de värkar fungera som vanligt.
Efter rebooten så kan ja gå in och fortsätta spela, de som oftast händer sen är att enbart spelet lägger ner och de står att swn (tror jag) filen saknas.
I samband med att spelat lägger ner så dör även Windows explorer och slutar att fungerar, klickar
då på knappen sök efter lösning online och sen startar Windows om igen, men så fort jag försöker starta något då lägger Windows ner igen. I detta skede måste ja åter igen reboota datorn för att den ska fungera någorlunda igen. Tacksam för all hjälp ja kan få

Windows 7 ultimate
Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz
64 bitars.
Geforce GTX 780Ti
8GB RAM

Tror ja fått med de mesta av infon som ja kommer på nu iallafall.

/ Snoufe

Permalänk
Medlem

Kolla upp om det står nåt mer om vilken fil det är som saknas, annars
se över temps med programet hw-monitor och kolla över så du har senaste drivrutiner samt kör en virus scan.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
99:e percentilen

Om skärmen helt plötsligt blir svart och datorn startar om utan felmeddelande så kan det vara ditt nätagg som är trasigt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Okej, Håller på att söka efter virus nu, sen såg ja att grafikkortet inte hade senaste drivrutinerna, så uppdaterade dom. temperaturerna har jag kollat tidigare och ja tycker dom ligger bra. ska kolla ifall ja får någon felkod eller något idag om de händer. Tack för snabbt svar. ja återkommer

Permalänk
Medlem

Hej igen, nu när ja kom hem ifrån jobbet så tänkte jag att ja skulle dammsuga datorn och en polare sa att mana skulle kolla upp sina ramminnen så sagt och gjort. nu när ja ska starta datorn så tar de jätte lång tid sen kommer jag inte i något som liknar felsäkert läge startmenyn är vit och de sägs att ja bara kan vara inloggad som admin.
går inte och kollar event viewer där de står critical 1 event id 41 kernel power ingen aning vad de byter.
9 errors, 11 varningar osv. hjälp!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Snoufe:

Hej igen, nu när ja kom hem ifrån jobbet så tänkte jag att ja skulle dammsuga datorn och en polare sa att mana skulle kolla upp sina ramminnen så sagt och gjort. nu när ja ska starta datorn så tar de jätte lång tid sen kommer jag inte i något som liknar felsäkert läge startmenyn är vit och de sägs att ja bara kan vara inloggad som admin.
går inte och kollar event viewer där de står critical 1 event id 41 kernel power ingen aning vad de byter.
9 errors, 11 varningar osv. hjälp!

Du ska aldrig dammsuga i datorn.

Om du vill ha svar är det också rekommenderat att citera det inlägg du besvarar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med Event ID 41. Datorn fryser fast och man måste starta om med nätagget. Nyligen spelade jag CS GO och fick istället ID 10010, datorn frös ej fast helt men det spelet gick inte att stänga av och man såg endast musen nere i underkanten av skärmen inne på skrivbordsskärmen.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb