LG avtäcker flaggskeppet G4 i slutet av april – specifikationer läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

LG avtäcker flaggskeppet G4 i slutet av april – specifikationer läcker ut på nätet

Elektronikjätten LG bjuder in media för avtäckandet av flaggskeppstelefonen G4 i slutet av april. Samtidigt talar läckta specifikationer för att modellen utrustas med en svagare processor än andra toppmodeller mobilåret 2015.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller har knapparna blivit fulare?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

konvex baksida går fetbort. får tokryck om mobilen vinglar när den ligger ner på bordet.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Har LG G2 och älskar den men den har också varit på reparation 3 gånger nu. Nästa telefon jag skaffar får bli Vatten/damm och stöttålig. Prestandan i Smartphones duger gått och väl. Pressa hårdvaran ser jag ingen anledning i om inte batteriet och hållbarheten blir bättre. Så när Sony Z4 släpps får det väl bli den.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Jag tror det sitter en fingeravtrycksläsare i knappen.

Jag tycker det är briljant att ha alla knappar på baksidan insjunkna i telefonen. Ingen risk att man av misstag trycker på dem, man har ändå fingrarna på baksidan när man håller i telefonen.

Super

Sen var det ju ingen jätteskillnad mellan G3 och G4

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gudbrandsen:

Har LG G2 och älskar den men den har också varit på reparation 3 gånger nu. Nästa telefon jag skaffar får bli Vatten/damm och stöttålig. Prestandan i Smartphones duger gått och väl. Pressa hårdvaran ser jag ingen anledning i om inte batteriet och hållbarheten blir bättre. Så när Sony Z4 släpps får det väl bli den.

Sonys telefoner är vatten- och dammtåliga med absolut inte stöttåliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

lg gör inga höjdartelefoner dom har inget som gör att man väljer dom före samsung.

Permalänk
Medlem

Tycker det var lång tid sedan någon ny mobil var intressant.
För stora och fula för min smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

lg gör inga höjdartelefoner dom har inget som gör att man väljer dom före samsung.

If you say so.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Imaculent:

Tycker det var lång tid sedan någon ny mobil var intressant.
För stora och fula för min smak.

Sony Xperia Z3 Compact är ju najs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

LG har utan tvekan varit den tillverkare som under de två senaste åren varit mest innovativa med sina skapelser tycker jag. Blir lite besviken när jag ser att denna inte fortsätter på samma spår. Även om det inte är något fel på telefonen, så saknar jag wow-känslan jag fick av G2:an och G3:an. Nog bara jag som haft för höga förväntningar.

Edit: Om den nu kommer att se ut som på läckorna vill säga, hoppas att jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Sony Xperia Z3 Compact är ju najs.

Synd bara att specifikationen på luren känns lite anno 2010...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Synd bara att specifikationen på luren känns lite anno 2010...

Hur menar du? Om något så är Z3C den enda telefonen som packar flaggskeppshårdvara i mindre format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

lg gör inga höjdartelefoner dom har inget som gör att man väljer dom före samsung.

Konstigt, för jag skulle välja LG framför samsung utan tvekan. Har haft G2 över ett år nu och den är fortfarande som ny. Usch för samsung och all bloatware.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Hur menar du? Om något så är Z3C den enda telefonen som packar flaggskeppshårdvara i mindre format.

Han syftar nog mer på att den "bara" har 720p, vilket egentligen är fullt tillräckligt på 4,6 eller 4,7" vilket det nu är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Sony Xperia Z3 Compact är ju najs.
Skickades från m.sweclockers.com

Har en Z1 compact och storleken är okej, hade gärna haft mindre. (Min gamla Ray var helt perfekt, tyvärr är den lite för seg idag.)

Men tycker de båda är så fula med alla kanter, skarvar, luckor och hål. Gamla iPhone och exempelvis Nokia 920 hade inte så. HTC hade väl också någon skarvlös "unibody"-variant?

Skulle vilja ha någon som känns liten och lyxig/premium men det finns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Han syftar nog mer på att den "bara" har 720p, vilket egentligen är fullt tillräckligt på 4,6 eller 4,7" vilket det nu är.

Ja, man ska inte titta sig blind på att det endast står "720p". I den skärmstorleken är upplösningen fullt tillräcklig. Vi har blivit vana vid att telefoner ska ha överdrivet högupplösta skärmar nu för tiden...

Permalänk
Medlem

När jag köpte LG G3 vid årskskiftet så var det givetvis inte den ända telefonen jag tittade på. Jag tittade mycket på Sony, nexus, OnePlus och Samsung men de gick bort av olika anledningar(ex ej upplåst mjukvara, bakstycke som kan spricka av att bara ha telefonen i fickan, knappar på fel stället o.s.v)

Jag var skeptisk även till LG G3 och då var det knapparna på baksidan och batteritiden. Men efter några veckors användning så insåg jag snabbt hur lyckad denna telefonen verkligen var! Knapparna på baksidan är genialiska! Ser dock ut att de var så genialiska att ex Samsungs nyare har något liknande. Batteritiden är för mig ca 110 timmar vilket är ett rejält uppsving från S3:an som varade kanske 24 timmar. Det fanns rapporter om att telefonen var seg på grund av dess upplösning och så var fallet i början men framförallt med 8 GB versionen. Efter Lollipop så flyter den mer eller mindre som Nexus 5 som jag också hade på test.

MEN som med allt annat, det handlar om smak, det finns en telefon för alla, vilken det är får man själv reda ut.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Hur menar du? Om något så är Z3C den enda telefonen som packar flaggskeppshårdvara i mindre format.

Ja hårdvaran kan man väl inte klaga på och mindre upplösning på den mindre skärmen kan man väl leva med. Problemet för mig var alla rapporter som problem med bakstycke, att de levererar nya modeller 4 gånger om året(vilket förstör andrahandsvärdet en hel del), och att endast vissa delar av mjukvaran var upplåst för custom roms. Visst finns det custom roms MEN den delen de inte låst upp har man fått improviser och om jag förstod det rätt så var det en ganska viktig del, kanske Barvia eller något? Förövrigt är deras gränssnitt till och med fulare än Samsungs men det är återigen mitt tycke.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Har LG G2 och älskar den men den har också varit på reparation 3 gånger nu. Nästa telefon jag skaffar får bli Vatten/damm och stöttålig. Prestandan i Smartphones duger gått och väl. Pressa hårdvaran ser jag ingen anledning i om inte batteriet och hållbarheten blir bättre. Så när Sony Z4 släpps får det väl bli den.

Har din telefon också börjat lagga? Det är som att min LG G2 stannar upp i någon sekund ibland och sedan måste jobba ikapp. Om jag klickar på en knapp så händer det inget. Om jag spammar på knappen så händer det inget först och sedan sker alla knapptryck några sekunder efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Ja hårdvaran kan man väl inte klaga på och mindre upplösning på den mindre skärmen kan man väl leva med. Problemet för mig var alla rapporter som problem med bakstycke, att de levererar nya modeller 4 gånger om året(vilket förstör andrahandsvärdet en hel del), och att endast vissa delar av mjukvaran var upplåst för custom roms. Visst finns det custom roms MEN den delen de inte låst upp har man fått improviser och om jag förstod det rätt så var det en ganska viktig del, kanske Barvia eller något? Förövrigt är deras gränssnitt till och med fulare än Samsungs men det är återigen mitt tycke.

Visst finns det alltid saker som går att förbättra och mycket är som du säger individuellt, men hårdvarumässigt står den sig väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tyckt att G3:an känts långsamt och jag som de flesta tror det har med den höga upplösningen att göra (iom att man kan se samma problem i avskalade ROMS, tror jag inte man enbart kan skylla på mjukvaran). Så jag undrar om 808 är nog för att driva runt samma upplösning igen med "bara" 30% högre prestanda.

Man kan nog säga att LG bekräftat att 810 nog lite var för varm för att ha i deras lurar, och Flex 2 blir den enda med 810:an.

Oavsett så blir det här min nästa mobil i Sommar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Detta blir utan tvekan min nästa mobil! (så länge dom inte överger sd-kortsplats för då blir det nog en G3 tills vidare ^^ )

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Hur menar du? Om något så är Z3C den enda telefonen som packar flaggskeppshårdvara i mindre format.

Tanten har en z3c och jag tycker att känslan är allt annat än flaggskepp.. Tråkig skärm, tycker den känns allmänt slö....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Har en G2 som jag är fruktansvärt nöjd med! Helt klart den bästa mobil jag haft någonsin. Batteritid på 2 dygn, bra skärm, perfekt format och knapparna på baksidan är ren och skär briljans.

Hoppas LG leverar!

Permalänk
Medlem

Har en LG G3, och skulle nog välja den igen, Sony, Samsung är inte lika greppvänliga, och känns klumpigare.
Tror LG G4 blir en bra telefon, men såpass lik G3 att man kan nog hoppa över denna.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Är också störtnöjd med min G3 så min nästa telefon lär även den komma från LG.
Är glad över att G4 inte använder sig av Snapdragon 810 som verkar vara ett problembarn, förhoppningsvis beter sig 808 bättre.

Skrivet av Jimmy:

Det fanns rapporter om att telefonen var seg på grund av dess upplösning och så var fallet i början men framförallt med 8 GB versionen.

LG G3 finns inte i en 8GB-version. Det är G3 S du tänker på, som är en helt annan telefon. Det enda den delar är utseendet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Jag har alltid tyckt att G3:an känts långsamt och jag som de flesta tror det har med den höga upplösningen att göra (iom att man kan se samma problem i avskalade ROMS, tror jag inte man enbart kan skylla på mjukvaran). Så jag undrar om 808 är nog för att driva runt samma upplösning igen med "bara" 30% högre prestanda.

Man kan nog säga att LG bekräftat att 810 nog lite var för varm för att ha i deras lurar, och Flex 2 blir den enda med 810:an.

Oavsett så blir det här min nästa mobil i Sommar.

Ja, det var ganska mycket snack om att det var lagg och seghet i GUI, många pekade på skärmen, andra pekade på launchern. Jag märkte av problemet direkt när vi köpte våra 2 och därför lade jag in Nova Launcher direkt vilket hjälpte en hel del. Det laggade dock fortfarande lite i menyer och liknande men efter uppdateringen till Lollipop så finns det inget lagg eller seghet längre. Min flickvän som har en lika dan(LG G3 32GB) kör med original launcher och är hur nöjd som helst så jag antar att det handlar om hur petig man är.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Är också störtnöjd med min G3 så min nästa telefon lär även den komma från LG.
Är glad över att G4 inte använder sig av Snapdragon 810 som verkar vara ett problembarn, förhoppningsvis beter sig 808 bättre.
LG G3 finns inte i en 8GB-version. Det är G3 S du tänker på, som är en helt annan telefon. Det enda den delar är utseendet.

Aha, då antar jag att det var 16GB versionen som ansågs vara slö.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Testpilot

LG var otroligt före konkurrerenterna med G2 och G3, och nu när resten storsatsar (Galaxy S6 Edge, iPhone 6+ osv) så väljer LG att spela på säkra kort?
Iförsig så har inte varken Sony eller HTC speciellt mycket häftigt än så länge i år med, känns som att detta är året av återanvändning - Hoppas på nästa år, kanske någon av de nya batteriteknikerna har kunnat börja leta sig fram lite då med till telefonerna.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimmy:

Aha, då antar jag att det var 16GB versionen som ansågs vara slö.

Så kan det vara, den har 2GB RAM jämfört med 32GB-versionen med sina 3GB.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB