Hur flytta ALLT från Sony Z1 till LG G3?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008

Hur flytta ALLT från Sony Z1 till LG G3?

Idag knäcktes skärmen helt i min Z1. Fick kolla andra mobiler och fått veta att många Z1or knäcks! Dessa klarar inte av att böjas alls då glaset är inte av gorillatyp. Först i Z3 monterades gorillaglas.

Lite sur, valde jag att satsa på LG G3.
Framför allt pga:
optiskt stabilisering, 3gb RAM, laserfocus.

Nu till mitt problem. Hur överför jag ALLT till G3?
Sd kortet bör jag kunna kopiera. Men WHATSAPP med alla foton och filmer?
Helst alla konversationer...

Några tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Ta via bluetooth eller via en dator...

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008

Hur ska man gå till väga för att kopiera whatsapp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2009

alla bilder från whatsapp hamnar ju i en mapp.
/whatsapp/media/whatsapp images/ typ.

Kopiera den mappen. Finns väl en till för filmerna kanske.

| MSI Z97 Gaming 5 | Intel i7 4790K | 16gig RAM | ASUS GTX970 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008

Ska kolla. Tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHML
Registrerad
Dec 2010

Jag skulle avråda dig dig att flytta apparna lokalt mellan olika enheter, bättre att bara installera om dem via google play. Whatsapp bör samla alla bilder och filmer i en mapp som du kan flytta tillsammans med alla andra filmer, bilder, musik och dokument som du kan tänkas spara. Google sparar din apphistorik så när du flyttar så kan du säga åt den att installera alla tidigare appar, vilket fungerar ganska bra (dock installerar den ALLA tidigare appar). Värt är det att gå in i alla mappar och kolla om det finns lokal "användardata" som kan vara värt att spara. Sådant skiljer sig mellan appar dock och det mesta nu för tiden är ju i "mooooolnet".

Numera dålig koll på saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av kamilenski:

Idag knäcktes skärmen helt i min Z1. Fick kolla andra mobiler och fått veta att många Z1or knäcks! Dessa klarar inte av att böjas alls då glaset är inte av gorillatyp. Först i Z3 monterades gorillaglas.

Z3 har också dragontail glas, men det kanske har blivit bättre.

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av kamilenski:

Lite sur, valde jag att satsa på LG G3.
Framför allt pga:
optiskt stabilisering, 3gb RAM, laserfocus.

Nu till mitt problem. Hur överför jag ALLT till G3?
Sd kortet bör jag kunna kopiera. Men WHATSAPP med alla foton och filmer?
Helst alla konversationer...

Några tips?

Gorilla Glass ska väl främst vars bra mot repor och inte stötar?

Du gör helt klart bäst i att börja på ny kula, att bara köra över allt till en ny telefon utan nyinstallation fungerar inte så bra på en Android.

Skickades från m.sweclockers.com

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se