Hur flytta ALLT från Sony Z1 till LG G3?

Permalänk

Hur flytta ALLT från Sony Z1 till LG G3?

Idag knäcktes skärmen helt i min Z1. Fick kolla andra mobiler och fått veta att många Z1or knäcks! Dessa klarar inte av att böjas alls då glaset är inte av gorillatyp. Först i Z3 monterades gorillaglas.

Lite sur, valde jag att satsa på LG G3.
Framför allt pga:
optiskt stabilisering, 3gb RAM, laserfocus.

Nu till mitt problem. Hur överför jag ALLT till G3?
Sd kortet bör jag kunna kopiera. Men WHATSAPP med alla foton och filmer?
Helst alla konversationer...

Några tips?

Permalänk
Medlem

Ta via bluetooth eller via en dator...

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Hur ska man gå till väga för att kopiera whatsapp?

Permalänk
Medlem

alla bilder från whatsapp hamnar ju i en mapp.
/whatsapp/media/whatsapp images/ typ.

Kopiera den mappen. Finns väl en till för filmerna kanske.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

Ska kolla. Tack.

Permalänk

Jag skulle avråda dig dig att flytta apparna lokalt mellan olika enheter, bättre att bara installera om dem via google play. Whatsapp bör samla alla bilder och filmer i en mapp som du kan flytta tillsammans med alla andra filmer, bilder, musik och dokument som du kan tänkas spara. Google sparar din apphistorik så när du flyttar så kan du säga åt den att installera alla tidigare appar, vilket fungerar ganska bra (dock installerar den ALLA tidigare appar). Värt är det att gå in i alla mappar och kolla om det finns lokal "användardata" som kan vara värt att spara. Sådant skiljer sig mellan appar dock och det mesta nu för tiden är ju i "mooooolnet".

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Idag knäcktes skärmen helt i min Z1. Fick kolla andra mobiler och fått veta att många Z1or knäcks! Dessa klarar inte av att böjas alls då glaset är inte av gorillatyp. Först i Z3 monterades gorillaglas.

Z3 har också dragontail glas, men det kanske har blivit bättre.

Permalänk
Skrivet av kamilenski:

Idag knäcktes skärmen helt i min Z1. Fick kolla andra mobiler och fått veta att många Z1or knäcks! Dessa klarar inte av att böjas alls då glaset är inte av gorillatyp. Först i Z3 monterades gorillaglas.

Lite sur, valde jag att satsa på LG G3.
Framför allt pga:
optiskt stabilisering, 3gb RAM, laserfocus.

Nu till mitt problem. Hur överför jag ALLT till G3?
Sd kortet bör jag kunna kopiera. Men WHATSAPP med alla foton och filmer?
Helst alla konversationer...

Några tips?

Gorilla Glass ska väl främst vars bra mot repor och inte stötar?

Du gör helt klart bäst i att börja på ny kula, att bara köra över allt till en ny telefon utan nyinstallation fungerar inte så bra på en Android.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se