Corsair K95 RGB Macro - Hur ställer man in macros?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Mar 2007

Corsair K95 RGB Macro - Hur ställer man in macros?

Tjena tjena.

Jag inleder med att säga att ni får tänka er mig som en 3åring som inte kan någonting för det är vad jag i grunden är när det kommer till detta.

Jag tar det kort:
Tillex: HUR går jag tillväga om jag vill binda G1 till att köpa AK i CS:GO?

Jag är helt inkompetent så ta det försiktigt med mig

Mvh // Magnus

PC: I7 6700K @ 4.5Ghz - ASUS ROG MAXIMUS IX HERO - Kingston HyperX DDR4 16GB 3000Mhz - MSI GTX980ti OC - Samsung Pro 500GB M2 - Samsung pro 500GB SSD
GEAR: SteelSeries Apex M750 - Steelseries Rival 600 - HyperX Alpha Pro - Acer 27" Predator XB272

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Har en K90 hemma, har inte använt macron, så har en inte ett rent svar.. Men

Manualen hjälpte inte? Eller guide på youtube?

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av MrRandom:

Tjena tjena.

Jag inleder med att säga att ni får tänka er mig som en 3åring som inte kan någonting för det är vad jag i grunden är när det kommer till detta.

Jag tar det kort:

Mvh // Magnus

bind "G1" "buy ak47" ?

MSI z170 Pro Gaming . i5 6600k . Hyper Evo 212 . 8GB DDR4 2133ghz . GTX Evga 780 . 2x SSD 240gb . 1TB WD Black . Fractal Design Integra M 650W 80+ Bronze, Modulär . W10 .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Mar 2007

Kollat en massa videos men hittar bara för k95 och då fanns det ett separat program för just g knapparna men det programmet är inte kompitabelt med k95 rgb av någon anledning. Manualen hjälpte inte ett dugg.. haha.. Men får söka vidare

PC: I7 6700K @ 4.5Ghz - ASUS ROG MAXIMUS IX HERO - Kingston HyperX DDR4 16GB 3000Mhz - MSI GTX980ti OC - Samsung Pro 500GB M2 - Samsung pro 500GB SSD
GEAR: SteelSeries Apex M750 - Steelseries Rival 600 - HyperX Alpha Pro - Acer 27" Predator XB272

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av MrRandom:

Tjena tjena.

Jag tar det kort:

Mvh // Magnus

Hej Magnus,

Ursäkta för sent svar här. Om du vill binda G1 till att köpa AK så får du börja med att öppna CUE (mjukvaran till tangentbordet) och klicka på Actions. Sen under Macro får du skapa ett nytt och trycka den kombinationen för AK, jag kan den inte då jag inte spelar CS:GO.

Sen klickar du på Profiles, sen Actions List, där ska ditt nya Macro finnas, då drar du den bara till den tangent du vill binda den till.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan