Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool Runnings:

Varför vill du byta ut ett system som redan gör allt du vill, kyler bra, dessutom med passiv kylning och är enligt dig redan ljudlöst?

Vattenkylning kommer garanterat att låta mer än det du har idag, dels så behövs det fläktar till radiatorn även om du använder dig av de chassifläktar du redan har till den uppgiften, sen har du en pump som också är en ny källa till ljud som du saknar idag.

Har du fönster på lådan och det du tycker att det hade varit estetiskt snyggare utan en tornkylare som du har det idag? Eller med torn, menar du datorlådan och du vill ha ett mindre chassi?

Jag kan inte se att du kan få det tystare än du redan har det, inte utan att montera in ett gigantiskt radiatorsystem i ett eget vattenkylningssystem men då lär pumpen som ska sköta det hela låta. Var det dessutom estetiken du är ute efter så gör det inte datorn snyggare invändigt och troligtvis inte utvändigt heller då du lär behöva montera radiatorer på utsidan också för att få upp volymen av kylmediet för att få kylningen så passiv som möjligt.

Hej,
Det står ju i de översta raderna. Jag skulle vilja ha en smidigare lösning och slippa ha ett stort torn vid sidan om lådan. Tornet jag pratar om är Zalmans Resorator 1 som är just ett stort torn med flänsar på.
/Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av gatsten:

Hej,
Det står ju i de översta raderna. Jag skulle vilja ha en smidigare lösning och slippa ha ett stort torn vid sidan om lådan. Tornet jag pratar om är Zalmans Resorator 1 som är just ett stort torn med flänsar på.
/Peter

Jag fick göra en sökning för att se vad det var du hade, när du skriver så, trodde att du hade en "vanlig" tornkylare som du körde passivt inuti lådan. Men nu förstår jag precis varför du vill byta, för det är inget som med lätthet smälter in i omgivningen.

Var ju inte så konstigt att du kunde köra den helt passiv