Vilken telefon ska jag köpa?

Permalänk
Inaktiv

Vilken telefon ska jag köpa?

Hej! Det är dags att köpa ny mobiltelefon, men jag är riktigt osäker på vilken jag ska välja. Jag vill lägga ut omkring 6.000 kr på detta, och få någonting som kommer att fungera bra i två år. Operativsystem och märke spelar ingen roll.
Jag har tittat runt lite grann och telefoner i storleken av Iphone 6+ och Google Nexus 6 är lite för stora, vill ha något mindre än det.
Så är det någon som har något förslag på något bra?

Permalänk
Medlem

Z3 compact ser trevlig ut

Permalänk
Medlem

Lumia 930. Riktigt bra telefon. Kostar strax under 4k. NoN har den som fyndvara för 2500kr. Kan vara värt att kolla på.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon256781:

Hej! Det är dags att köpa ny mobiltelefon, men jag är riktigt osäker på vilken jag ska välja. Jag vill lägga ut omkring 6.000 kr på detta, och få någonting som kommer att fungera bra i två år. Operativsystem och märke spelar ingen roll.
Jag har tittat runt lite grann och telefoner i storleken av Iphone 6+ och Google Nexus 6 är lite för stora, vill ha något mindre än det.
Så är det någon som har något förslag på något bra?

Det jag kan komma på just nu är OnePlus One. Den har lika stor skärm som iPhone 6+, men har mindre döyta, vilket ger en mindre telefon men lika stor skärm

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv

är inte OnePlus One ganska svår att få tag på? Iallafall en legit version

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon256781:

är inte OnePlus One ganska svår att få tag på? Iallafall en legit version

1+1 går att köpa utan invite nu varje tisdag, så den är inte särskilt svår att få tag på nu för tiden

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits, men kan tänka eventuellt lägga en del till då jag kommer köpa den med abb och avbetalning.

Själv har jag kollat på HTC M9 (går nog bort pga usel kamera), LG G4 (lanseras i slutet av månaden, så svårt att säga mycket om den. Verkar dock lovande sett till beryktade specs. Får även se hur OSet beter sig, LG har varit lite kassa med detta innan vad jag läst.), S6/S6 Edge (Hade S5 innan, och var halvnöjd pga. slö mjukvara och bloatware, så känns tveksamt). Sista alternativet är Oneplus One, vilket också känns halvdant eftersom den börjar bli gammal nu...

Någon annan telefon jag och OP bör kolla på? Åsikter om de telefoner jag nämnt?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det jag kan komma på just nu är OnePlus One. Den har lika stor skärm som iPhone 6+, men har mindre döyta, vilket ger en mindre telefon men lika stor skärm

Jag var nära att beställa en OPO, men valde istället en LG G3 pga ännu mindre döyta och snabbare mjukvaruuppdateringar (!).

Just nu är summan 6000 inte så gångbar - förra årets flaggskepp är billigare och årets flaggskepp är dyrare.

Skrivet av Fyren:

Får även se hur OSet beter sig, LG har varit lite kassa med detta innan vad jag läst.

Håller inte med om att LG:s OS skulle vara kasst. Jag har innan använt Samsung och Sony, och LG är det jag trivts bäst med.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Avstängd

vädligt svårt för oss att övertyga dig om en mobil då det är subjektivt, alla tycker olika, antingen läser du tester om dom telefoner du tycker om, eller drar till närmsta elgiganten eller liknande som har telefonen i butik så du får klämma och känna.