Inet kräver betalning en månad efter godkänt reklamationsärende, vilka rättigheter har jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Inet kräver betalning en månad efter godkänt reklamationsärende, vilka rättigheter har jag?

Jag haft mycket problem med inet, nu undrar vilka rättigheter jag har. Mitt grafikkort gick sönder för ett antal veckor sedan. Då jag åkte in till deras butik för att se om felet var ett fabrikel. De konstatera att felet var på varan. Jag utnyttjade då chansen att byta upp mitt gamla grafikkort mot ett nyare och dyrare grafikkort. Som jag fick lägga till cirka 1100 kr på. Men cirka en månad efter ringer de upp mig och säger att varan fungerade och att felet var själv gjort. Så de vill att jag ska betala tillbaka.

Min dator ville plösligt inte visa någon bild när jag körde Windows men bilden fungerade i felsäkert läge. Då konstatera vi i butik att felet låg på grafikkortet. Nu ringer de in och skyller på att dvi portarna var felet på grafikkortet och att grafikkortet funkade som det ska, som var En månad efter de hade konstaterat att felet var ett fabrikfel.

(Om det är fel på dvi portarna då borde väl inte bilden visas i felsäkert läge?) vill gärna få svar på denna del också.

Tackar er i förhand för era åsikter!

Skickades från m.sweclockers.com

Rubrik förtydligad, tagit bort "skrik" (caps lock)
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av AlexanderLiedman:

Jag haft mycket problem med inet, nu undrar vilka rättigheter jag har. Mitt grafikkort gick sönder för ett antal veckor sedan. Då jag åkte in till deras butik för att se om felet var ett fabrikel. De konstatera att felet var på varan. Jag utnyttjade då chansen att byta upp mitt gamla grafikkort mot ett nyare och dyrare grafikkort. Som jag fick lägga till cirka 1100 kr på. Men cirka en månad efter ringer de upp mig och säger att varan fungerade och att felet var själv gjort. Så de vill att jag ska betala tillbaka.

Min dator ville plösligt inte visa någon bild när jag körde Windows men bilden fungerade i felsäkert läge. Då konstatera vi i butik att felet låg på grafikkortet. Nu ringer de in och skyller på att dvi portarna var felet på grafikkortet och att grafikkortet funkade som det ska, som var En månad efter de hade konstaterat att felet var ett fabrikfel.

Om det är fel på dvi portarna då borde väl inte bilden visas i felsäkert läge?

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde dom en felsökning på kortet när du var där och lämnade in det från första början? Om dom då godkänner reklamationen så ser jag faktist inte det som något problem för dig längre, du har fått varan reklamerad, deras support har felsökt den och fastställt felet, att komma och ändra sig en månad senare tycker jag låter väldigt konstigt, hade dom gjort det dagarna efter så hade jag kunnat se annorlunda på det men inte en månad efter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Egentligen ska det inte spela någon roll om dom kommer en månad senare eller tolv timmar senare. Behöver dom tolv timmar för att göra en felsökning, ja be om det då.

Godkände dom en reklamation så kan jag inte se hur dom ska komma någon vart med det här. Hade ni kanske någon annan typ av deal?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

skumt.. inet är en ( om inte DEN BÄSTA) av de bästa butikerna som jag haft att göra med...
samtidigt som du betalade mer pengar i mellan korten som enligt vissa blir ett nyköp.. nej nej.. detta är någonting annat som inte framkommer.... behåll du kortet och var glad.

text tillägg

en arbets häst! vad är det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av lorgix:

Egentligen ska det inte spela någon roll om dom kommer en månad senare eller tolv timmar senare. Behöver dom tolv timmar för att göra en felsökning, ja be om det då.

Godkände dom en reklamation så kan jag inte se hur dom ska komma någon vart med det här. Hade ni kanske någon annan typ av deal?

Nej, de Godkände den på plats

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kyoto, Japan
Registrerad
Jul 2011

Förstår själv inte varför alla rekommenderar inet framför komplett etcetera då de gång på gång behandlar deras kunder som skräp.

Du har fått reklamationen godkänd, så du har ingen skyldighet att återbetala även om varan faktiskt var OK.

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Rubrik ändrad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum. Passade även på att ta bort "skrik" (caps lock).
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004

Dåså. Då säger du att Ni, inet, godkände reklamationen. Dom hade all tid i världen att felsöka efter problemet men de löste inte det.
Man kan inte komma efteråt och häva denna, bara för man kanske av en slump hittat felet en månad efter.
Dom försöker, men stå på dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Dom har godkänt den och bytte ut det. Dom kan inte göra något. Du har ingen skylldighet att betala tillbaka. Precis som XFTality sa.

Sista gången jag handlar på inet. Senast filmade jag mitt problem med mobilen och de konstaterade just att grafikkortet var det fel på och gjorde fel sökning men hittade inget. Fick betala 1000 kr sen hände samma sak igen. Betala igen och seeeeen byte de ut skiten i "good will". Säkert gammalt skkt kort de hittade på hyllan... Så är det

Så stå på dig annars står det dig dyrt

CPU i5 2500k 4,50 ghz, CPU Kyl Be quiet! Shadow Rock 2 Ram 16 gb vengeance Chassi Fractal R3 SSD intel 320 120gb Hårddiskar 5 TB Samsung HDD Mod Asus extreme Övrigt 3 x 120 mm Fläktar Nätagg 600 w *** GPU Geforce MSI 1060 6 gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2008

Stå på dig, jävligt arrogant sätt att komma en månad senare och försöka sig på den här fulingen.

Känns som att en del hade gjort som de sagt trots att Inet inte har någon grund för det av rädsla för inkasso etc.

Du har som sagt inget att oroa dig över, de har godkänt reklamationen efter att de felsökt. Det är inte ditt problem att de brustit i felsökningen och inte gjort ett (uppenbarligen) ordentligt arbete.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Jag köpte två fläktar på inet det tog 5 dagars leverans trots att de hade grejerna i lager och att jag betalade med kort. De tog även 10kr för pappersavi trots att fläktarna kom i brevlådan. Inet har tappat kontrollen gällande service, support och även pris och sortiment.

i7 6700K | Z170 Pro Gaming | 2133Mhz 16GB | 1080Ti | 2x SSD 250+256GB | WD 1,5TB | Fractal 1000W | Cosmos II | Alphacool XPS Eisblock | Alphacool VP655 | Alphacool Eisbecher 150ml | Alphacool 360mm + 240mm + 140mm | Alphacool RAM-block | Alphacool 10/13mm | Heatkiller MB-Set | Aquacomputer Titan X (Pascal)| AOC Agon 27" 144Hz | Logitech G502 | CM Storm Quickfire Rapid-I

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Måste vara något som TS utlämnar här, för låter jätte märkligt att dom helt plötsligt från ingenstans hör av sig en månad efteråt och häver din garanti / reklamation.

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av VideoyGTX:

Jag köpte två fläktar på inet det tog 5 dagars leverans trots att de hade grejerna i lager och att jag betalade med kort. De tog även 10kr för pappersavi trots att fläktarna kom i brevlådan. Inet har tappat kontrollen gällande service, support och även pris och sortiment.

en fråga.. när hände detta??

en arbets häst! vad är det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Det hände denna veckan. Kan även nämna att de har ökat avi kostnaden till 29 kr vilken är en obligatorisk avgift om man inte har mobiltelefon och även om paketet är litet nog att skickas i brevlådan.

i7 6700K | Z170 Pro Gaming | 2133Mhz 16GB | 1080Ti | 2x SSD 250+256GB | WD 1,5TB | Fractal 1000W | Cosmos II | Alphacool XPS Eisblock | Alphacool VP655 | Alphacool Eisbecher 150ml | Alphacool 360mm + 240mm + 140mm | Alphacool RAM-block | Alphacool 10/13mm | Heatkiller MB-Set | Aquacomputer Titan X (Pascal)| AOC Agon 27" 144Hz | Logitech G502 | CM Storm Quickfire Rapid-I

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av VideoyGTX:

Det hände denna veckan. Kan även nämna att de har ökat avi kostnaden till 29 kr vilken är en obligatorisk avgift om man inte har mobiltelefon och även om paketet är litet nog att skickas i brevlådan.

Det märkte jag förut när dom hade SweC fest. Frågade Posten om dom hade börjat ta betalt för det o från dem så kände dom inte till det

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig