Usb till Ipad? (Hur man gör)

Permalänk
Medlem

Usb till Ipad? (Hur man gör)

Hej!
i Videon jag såg

Förklarar han att det ska gå att öppna filer på usb i ipad. Bara man har en usb Dock, och ett camera kit Usb.

Sen måste den vara Jailbreakad? För han öppnar med någon app
Detta funkar?

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

Man behöver alltså en usb hub som inte kräver ström.
ett powerpack som detta fungerar inte väll? http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-bat...

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Lite lättare lösning:

Ja självklart kamera kit usb, har kollat på ebay för 20 kr (ej från apple) men problemet är väll att det inte funkar direkt? Andra videon som hävdar man behöver usb hub

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odjur:

Ja självklart kamera kit usb, har kollat på ebay för 20 kr (ej från apple) men problemet är väll att det inte funkar direkt? Andra videon som hävdar man behöver usb hub

http://m.youtube.com/watch?v=ie1GB_AXpFk

Funkar inte om du inte har Jailbreak. Du kan däremot, som föregående har länkat, föra över filmer och bilder via USB eller SD-kort! Annars så finns ju denna: http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Men hur ser usb huben ut som jag behöver? Sök efter nått på ebay?

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

Camera kit ska räcka tror jag, själv kör jag iPad -> Camera kit -> USB-minne, fungerar till och med tillsammans med MIDI-pianon/keyboards. Dock handlar detta om en iPad av 3:e generation, så jag kan ha fel.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av odjur:

Men hur ser usb huben ut som jag behöver? Sök efter nått på ebay?

En helt vanlig USB-hub med egen strömförsörjning, inget speciellt.

Skrivet av odjur:

Ja självklart kamera kit usb, har kollat på ebay för 20 kr (ej från apple) men problemet är väll att det inte funkar direkt? Andra videon som hävdar man behöver usb hub

Det som sägs i videon är att iPaden inte ger tillräckligt med ström för att driva många USB-prylar, och en lösning på detta är en USB-hub med egen strömförsörjning. Om det är en iPad med lightning-kontakt det rör sig om lär inte en 20kr-kopia funka något vidare tyvärr.

Skrivet av odjur:

Man behöver alltså en usb hub som inte kräver ström.
ett powerpack som detta fungerar inte väll? http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-bat...

Nej, man behöver en USB-hub som har egen strömförsörjning.

Skrivet av odjur:

Hej!
i Videon jag såg Förklarar han att det ska gå att öppna filer på usb i ipad. Bara man har en usb Dock, och ett camera kit Usb.

Sen måste den vara Jailbreakad? För han öppnar med någon app
Detta funkar?

Om iOS-enheten är jailbreakad kan man säkert öppna vad man vill, det har jag inte full koll på. I annat fall får man hålla tillgodo med video och foto, som om det varit ett minneskort från en kamera.

Permalänk
Medlem

Krångel företag säger jag bara, varför inte bara installera en USB port

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Krångel företag säger jag bara, varför inte bara installera en USB port

För då kan man inte kräva licenser eller kräva att folk köper dyra kablar.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Känns jäkligt omständigt. Använd en molntjänst istället.

Permalänk
Medlem

Jag har ett camera connection kit till en Ipad (2:a gen) och den är väldigt kinkig med usb-minne direkt kopplat till Ipaden. Har dock inte testat med usb-hubb men känns som att det inte borde vara några problem.

Använder man SD-kort istället har jag inte stött på några problem alls faktiskt. Och förutsatt att du har en jailbreakad i-pryl räcker det med en filhanterare (typ ifile), för att hantera vad som än kan tänkas ligga på SD-kortet/usb-minnet.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Medlem

Köp en androidplatta istället, syftet med iPad är att vara inkompatibel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oldskool:

Köp en androidplatta istället, syftet med iPad är att vara inkompatibel.

Lika inkompatibelt på en Android..

Köpte ett kit åt min dåvarande tjejs iPad (3rd gen) vilket fungerade likabra som att köpa en OTG-adapter tll min samsungplatta med Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Känns jäkligt omständigt. Använd en molntjänst istället.

Molntjänst? Hur kopplar du in digitalkameran till plattan genom det?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gaist:

Molntjänst? Hur kopplar du in digitalkameran till plattan genom det?

Med sladd såklart;)

Permalänk
Medlem

Vad heter egen strömförsörjande usb hub om man söker på engelska?

Sökte på Self powered usb hub på Ebay. Är det rätt?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=usb+hub+powered&_from=R4...

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odjur:

Vad heter egen strömförsörjande usb hub om man söker på engelska?

Är inte det en ganska ointressant sökning, då det viktiga egentligen är hur många ampere portarna kan leverera. Speciellt om du tänkt ladda en iPad via USB. USB 3.0-hubbar bör kunna klara 900mAh, men en iPad vill egentligen ha 2100mAh.

Satsa på en seriös hub med extern strömförsörjning istället och kolla upp vad portarna kan leverera.

Själv hade jag satsat på något i denna stilen:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/215713-i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Molntjänst? Hur kopplar du in digitalkameran till plattan genom det?

Koppla kameran till datorn. Synka till molnet. Titta på plattan. Enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odjur:

Vad heter egen strömförsörjande usb hub om man söker på engelska?

Sökte på Self powered usb hub på Ebay. Är det rätt?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=usb+hub+powered&_from=R4...

Mjo. Men varför så inne på eBay? Tänk på att se till att få rätt strömadapter om du köper från ett annat land, kontakterna kan skilja sig markant liksom nätspänning och frekvens (även om de senare brukar hanteras fint av de flesta adaptrar).

Skrivet av walkir:

Är inte det en ganska ointressant sökning, då det viktiga egentligen är hur många ampere portarna kan leverera. Speciellt om du tänkt ladda en iPad via USB. USB 3.0-hubbar bör kunna klara 900mAh, men en iPad vill egentligen ha 2100mAh.

Satsa på en seriös hub med extern strömförsörjning istället och kolla upp vad portarna kan leverera.

Själv hade jag satsat på något i denna stilen:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/215713-i...

Eh, ladda en iPad? Var fick du det från? Vad vårt odjur vill göra är att ansluta strömkrävande USB-tillbehör till iPaden, andra hållet typ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Eh, ladda en iPad? Var fick du det från? Vad vårt odjur vill göra är att ansluta strömkrävande USB-tillbehör till iPaden, andra hållet typ...

Fel av mig! Tappade bokstavligen tråden i denna tråden Såg inte att frågan hade en koppling till den tidigare diskussionen, då frågan dök upp två veckor senare. Däremot såg jag laddningsporten som en extra bonus på just den hubben jag länkade till. Det viktigaste brukar dock vara att portarna kan leverera vad de lovar när det gäller strömstyrka (vilket gör att jag hade valt bort kinesiska prylar från Ebay).