Filmkamera för filmande av hästhoppning på låg nivå

Permalänk
Medlem

Filmkamera för filmande av hästhoppning på låg nivå

Älskade, älskade Sweclockers!

Nu behöver jag ytterligare en gång er hjälp. Jag letar efter en lösning för att filma hästhoppning på låg nivå. Filmerna ska användas för eget bruk och inte för något annat. Jag har en budget på absolut max 3000 men ju billigare desto bättre. Filmerna ska användas för att kunna titta på hoppningen och hitta förbättringspunkter.

Jag är total novis och behöver ni fler detaljer så tell me så svarar jag efter bästa förmåga!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kan väldigt lite om hästar och mindre om just din situation.

Det som man behöver känna till är hur långt ifrån hästen du/kameraman/kvinnan är. Varierar det kraftigt eller är det ungefär samma avstånd hela tiden?
Sen vet jag inte vad det är för något ni tittar på? Är det små detaljer i rörelser är det mera helheten? Tror 50fps eller mer kanske skulle vara intressant då ni kan sänka hastigheten på videon för noggrannare granskning.

Är det inomhus eller utomhus? Är det bara när det är soligt och gott om ljus eller även när det är molnigt?

Finns det några andra faktorer som spelar roll för kameran? Storlek eller tålighet?

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Tror som föregående att högre framerate kan vara vettigt. Gärna hyfsad vidvinkel och stabilisator på objektivet i fråga så personen som filmar förstör mindre än nödvändigt

http://www.netonnet.se/art/foto/videokamera/videokamera/canon...

Det jag reagerade på var "OK" vidvinkel, inbyggd overcrank (dvs, självkorrigerande slowmotion i angiven bitrate), 50p (50 bilder / sek i full HD). Dessutom en "smal" codec som inte tar så mycket plats.

Ser ingen vits med att bränna på fetaste kameran för alla funktioner när t.ex denna förefaller ha det jag hade letat efter för att filma häst.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM