samsung galaxy s4 gt-I9505

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
eslöv
Registrerad
Nov 2002

samsung galaxy s4 gt-I9505

Hej min fru har denna telefon som tjatar att den ska uppdateras. men den vill aldrig uppdatera. går jag sen in och försöker göra det manuellt så står där enheten har ändrats inga uppdateringar är tillgängliga. har för närvarande ver 4.3. operatören är tre. kan inte koppla upp via kies heller då jag inte har ett usb anslutningsalternativ för detta. testat installera om usb drivrutiner.

tacksam för hjälp så hon slipper dessa störiga meddelanden hela tiden.

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av DrunkenMonkey:

Hej min fru har denna telefon som tjatar att den ska uppdateras. men den vill aldrig uppdatera. går jag sen in och försöker göra det manuellt så står där enheten har ändrats inga uppdateringar är tillgängliga. har för närvarande ver 4.3. operatören är tre. kan inte koppla upp via kies heller då jag inte har ett usb anslutningsalternativ för detta. testat installera om usb drivrutiner.

tacksam för hjälp så hon slipper dessa störiga meddelanden hela tiden.

Vad säger den när den vill uppdateras?

Det ska nämligen finnas en version till Android 5.0 tillgänglig just nu. (http://www.samsung.com/se/info/update.html#mobile)

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Cenorida:

Vad säger den när den vill uppdateras?

Det ska nämligen finnas en version till Android 5.0 tillgänglig just nu. (http://www.samsung.com/se/info/update.html#mobile)

enl sidan du länkade så är senaste 4.4.2 men 5.0 planerad

CPU: i7 4770k Noctua NH-D14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: GTX 980 RAM: 16 GB 1600 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G500s V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hagfors
Registrerad
Jul 2012

ska finnas ett alternativ i Kies om att uppdatera drivrutiner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
eslöv
Registrerad
Nov 2002

Ja men den hittar inte ens den via USB. Testat massa olika USB portar och dyl.

Skickades från m.sweclockers.com

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hagfors
Registrerad
Jul 2012

testa att skaka/rensa ur usb porten i telefon, kan va massa ludd och skräp i hade det på min när det glappade och inte vile koppla upp.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det är inte så att du ställt in usbporten i fel läge, telefonen kan ju identifiera sig på olika sätt och det ger olika resultat beroende på vad du ska göra när du ansluter den mot en dator.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

är själv lite dålig på detta. samt att jag har en s4 som är rootad till nått slim nånting.. den skulle jag vilja ha original firm ( program) på. hur gör jag detta samt.. är det någon som har lust att hjälpa mig?
( ledsen att jag tog din tråd såhär.. hittade inte nån annan)

en arbets häst! vad är det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Helge200:

är själv lite dålig på detta. samt att jag har en s4 som är rootad till nått slim nånting.. den skulle jag vilja ha original firm ( program) på. hur gör jag detta samt.. är det någon som har lust att hjälpa mig?
( ledsen att jag tog din tråd såhär.. hittade inte nån annan)

Ladda ner och flasha senaste firmware till din lur härifrån. Finns instruktioner att tillgå på nedladdningssidan.
http://www.sammobile.com/firmwares/search/galaxy%20s4/

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
eslöv
Registrerad
Nov 2002

Nej datorn hittar mobilen men inte Samsungs mjukvara. Vet inte om jag är så sugen på att klödda själv med att flasha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

tack LemonIllusion.. laddar ner nu.. men fick nog inte till odin rätt..:( får se sen när firm är nere..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av DrunkenMonkey:

Nej datorn hittar mobilen men inte Samsungs mjukvara. Vet inte om jag är så sugen på att klödda själv med att flasha.

har/hade samma problem.. men bytte kabel mellan datorn och telen. funka great sen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
eslöv
Registrerad
Nov 2002

Ska testa med annan kabel sen då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

jepp.. jag tog en ifrån sony ericsson fast original var från samsung.. skumt tänkte jag, haha

Det är inte så att du ställt in usbporten i fel läge, telefonen kan ju identifiera sig på olika sätt och det ger olika resultat beroende på vad du ska göra när du ansluter den mot en dator.

såg detta med.. då datorn ser telen men inte kies. kanske det hjälper att välja det andra alternativet som mr.. nämner här.

tilläg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013

Har du installerat Kies eller Kies 3?

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.