Permalänk
Medlem

Vill bara varna alla. jag köpte en bordskiva Hissmon på Ikea med justera bana ben, OLOV. Det hela är så sjukt ostabilt, bordet skakar bara man skriver på tangentbordet. Det är det sämsta skiten jag varit med om.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10264302/#/1026430...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag har detta Skrivbord och de är bra höjd och lagom bred och djup på de. http://imgur.com/Kg8N8Hf

Permalänk

Gaming Skrivbord

Skrivet av bärplockaren:

Jag en likande denna inte mycket gaming över det men den gör sitt jobb.

Eller så du bygger du ett sånt här bord.

Vad hade du för glas skiva? Och vad hade du under glaset?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralGaben:

Vad hade du för glas skiva? Och vad hade du under glaset?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du fick de hela om bakfoten, jag har de bordet men har inte gjort nåt med nån glas skiva av de.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

är det där http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50253028/#/9025302... den bordsskivan? ser ganska snyggt ut måste jag säga funderar på att köpa en själv för mitt nuvarande skrivbord är på tok för litet..

jag har en acer predator xb271hu och skärmen är för sjutton mitt i nyllet på mig just nu så behöver ett som jag kan flytta skärmen en bit bort ifrån mig + ha en till skärm senare funkar det med det där bordet?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jylckan:

Blir nog att bygga eget isf blir nog billigare också

Du är ju på Sweclockers ju.
Såklart att du skall clocka upp det själv. Lite extra volt och en bättre kylning är en bra början.

...eller så gör du det enkla och köper ett på Ikea ,tex det där Galant som länkats i tråden, det finns ju i flera storlekar.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

är det där http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50253028/#/9025302... den bordsskivan? ser ganska snyggt ut måste jag säga funderar på att köpa en själv för mitt nuvarande skrivbord är på tok för litet..

jag har en acer predator xb271hu och skärmen är för sjutton mitt i nyllet på mig just nu så behöver ett som jag kan flytta skärmen en bit bort ifrån mig + ha en till skärm senare funkar det med det där bordet?

Jag har förra versionen av Bekant, den har kantiga hörn istället för runda. (Exakt det som är länkat på bilden du citerar fast mina ben är stålfärgade).

Det positiva är att jag upplever bordet som väldigt stabilt, så det är säkert uppföljaren med.

Det negativa är att den L-formade bordsskivan tar SJUKT mycket plats.
Jag upplever inte heller att jag får nämnvärt mycket mer utrymme att lasta datorn prylar på med mitt tidigare rektangulära bord.

Det funkade ok/bra tidigare när jag hade ett rum med ett stort hörn utan fönster, men nu när jag flyttat och inte längre har detta stora hörn är bordet "värdelöst".
Det känns dessutom extra tråkigt att det bordet jag lade lite extra pengar på och planerade att ha i ganska många år nu snart kommer bli kastat på tippen istället.

Mitt nästa bord kommer bli rektangulärt.

Permalänk
Avstängd

Linnmon bord + fyra ben = under 1k.

Bordet ~350 kr.
4 ben ~300.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Jag har förra versionen av Bekant, den har kantiga hörn istället för runda. (Exakt det som är länkat på bilden du citerar fast mina ben är stålfärgade).

Det positiva är att jag upplever bordet som väldigt stabilt, så det är säkert uppföljaren med.

Det negativa är att den L-formade bordsskivan tar SJUKT mycket plats.
Jag upplever inte heller att jag får nämnvärt mycket mer utrymme att lasta datorn prylar på med mitt tidigare rektangulära bord.

Det funkade ok/bra tidigare när jag hade ett rum med ett stort hörn utan fönster, men nu när jag flyttat och inte längre har detta stora hörn är bordet "värdelöst".
Det känns dessutom extra tråkigt att det bordet jag lade lite extra pengar på och planerade att ha i ganska många år nu snart kommer bli kastat på tippen istället.

Mitt nästa bord kommer bli rektangulärt.

kastat på tippen?! jag tar det gärna om det fortfarande är i dugligt skick! hehe

jo jag förstår att formen tar lite mer plats än ett vanligt bord men jag tyckte jag har användning för den extra platsen jag har massa papper och grejer + den här gigantiska skärmen som jag vill ha en bit bort ifrån mig.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

kastat på tippen?! jag tar det gärna om det fortfarande är i dugligt skick! hehe

jo jag förstår att formen tar lite mer plats än ett vanligt bord men jag tyckte jag har användning för den extra platsen jag har massa papper och grejer + den här gigantiska skärmen som jag vill ha en bit bort ifrån mig.

Jag menar bara att bordet är tar väldigt mycket plats i utrymme om du inte kan ställa det i "rätt" hörn, och om du planerar flytta inom bordets livslängd (säkert 10år) kan det vara något att ha i åtanke.
Ett rektangulärt bord kan du ställa lite hur som helst = framtidssäkrat.

Jag tänkte nämligen exakt som du när jag köpte bordet om vad jag skulle ha på extrautrymmet.
Men dom sakerna som faktiskt hamnade där var papper jag borde sortera in i pärmar eller slänga och gamla datordelar som jag egentligen borde lagt undan i en låda i förrådet. Dvs massa random saker som bara gjorde att det såg skräpigt ut.

Det kan ju vara så att bordet är helt rätt för dig, tänkte bara flika in mina erfarenheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Jag menar bara att bordet är tar väldigt mycket plats i utrymme om du inte kan ställa det i "rätt" hörn, och om du planerar flytta inom bordets livslängd (säkert 10år) kan det vara något att ha i åtanke.
Ett rektangulärt bord kan du ställa lite hur som helst = framtidssäkrat.

Jag tänkte nämligen exakt som du när jag köpte bordet om vad jag skulle ha på extrautrymmet.
Men dom sakerna som faktiskt hamnade där var papper jag borde sortera in i pärmar eller slänga och gamla datordelar som jag egentligen borde lagt undan i en låda i förrådet. Dvs massa random saker som bara gjorde att det såg skräpigt ut.

Det kan ju vara så att bordet är helt rätt för dig, tänkte bara flika in mina erfarenheter

haha jo du har nog rätt det kommer bli precis samma sak här jag låter sakerna ligga sen har jag en hel hög papper och grejer jag borde ha lagt undan för länge sen och senare undrar jag vart sjutton just det där pappret har tagit vägen! under 500 andra papper..

men då är bara frågan hur brett (djupt?) bord ska man ha? alltså jag vill ha skärmen mot väggen och jag sitter på andra kortsidan av bordet men just nu är det så litet så att tangentbordet är nästan precis under skärmen.. och den här skärmen står ju ut en bit också från ramen.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

@Kethsi Jag har en 27" skärm och med ett 80cm djupt så har jag tom lite marginal att ställa skärmen en bit från väggen. 70 skulle nog också funka, men 60 skulle nog bli lite tajt då jag gillar att ha utrymme att vila händerna mot skrivbordet framför tangentbordet.

edit:Slänger in en bild på hörna, lite i vilande stadie nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

@Kethsi Jag har en 27" skärm och med ett 80cm djupt så har jag tom lite marginal att ställa skärmen en bit från väggen. 70 skulle nog också funka, men 60 skulle nog bli lite tajt då jag gillar att ha utrymme att vila händerna mot skrivbordet framför tangentbordet.

edit:Slänger in en bild på hörna, lite i vilande stadie nu.
http://i.imgur.com/JM2gsvI.jpg

aha utrymmet jag har är typ där du har tangentbordet + 4-5cm sen har jag satt mig en bit längre bak också och får sträcka på mig för att skriva jag gillar inte att sitta för nära skärmen särskilt inte nu när jag har en 27".

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

aha utrymmet jag har är typ där du har tangentbordet + 4-5cm sen har jag satt mig en bit längre bak också och får sträcka på mig för att skriva jag gillar inte att sitta för nära skärmen särskilt inte nu när jag har en 27".

På förra bilden så har jag typ 23cm mellan tangentbordet och kanten av skrivbordet, och 16cm mellan bakre sidan av skärmfoten och väggen.
Så om jag skjuter lite så kan det se ut såhär istället.
80cm djup på bordet känns lagom för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

På förra bilden så har jag typ 23cm mellan tangentbordet och kanten av skrivbordet, och 16cm mellan bakre sidan av skärmfoten och väggen.
Så om jag skjuter lite så kan det se ut såhär istället.
80cm djup på bordet känns lagom för mig.
http://i.imgur.com/TltDeUZ.jpg

ok tack då ska jag kolla efter något som är 80cm djupt då!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

själv körde jag tidigare på ett ikea skrivbord jag köpte för ca 1400:- tror det är någon äldre version av bekant utan höj och sänk funktionen ser liknande ut fast med en kabelskena imellan benen, iaf rätt bra fast höll på att bli tokig på en kableskena som satt mellan benen i knähöjd man slog i hela tiden på den modellen.

nu mer använder jag mitt gammla köksbord istället som jag dragit på några lager golvlack för mer tålighet
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50211104/
mitt gammla skrivbord huserar nu istället min 3d printer och min skrivare istället.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows