Wifi SEGT till surfplattan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Sep 2012

Wifi SEGT till surfplattan?

Hej! Jag köpte precis en Lenovo A7-50 surfplatta som var rekommenderad, det funkar bra att vara inne på internet men det går inte att kolla på livestreams! Jag laddade ned twitch appen men ingen kanal laddar för mig, jag har provat att kolla från webbläsaren men det fungerar heller inte. Vad ska jag göra :(? Har letat runt i över 1 timma nu!

Tack
-Jocke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Är det bara twitch appen som det inte funkar, har du samma problem med YouTube appen?

Gamer|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Asus PG278QR|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Biltema körv|Phone|iPhone 7 32GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3| 2x Chromecast 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av bärplockaren:

Är det bara twitch appen som det inte funkar, har du samma problem med YouTube appen?

Youtube fungerar någonlunda bra, kanske för att jag inte ser på 'livestreams' där men..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Vad har du för internet? Det är sannolikt det som spelar in mest här samt hur wifi är på andra enheter? Då det kan vara wifisändaren som är dålig med.

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av juniorjesper:

Vad har du för internet? Det är sannolikt det som spelar in mest här samt hur wifi är på andra enheter? Då det kan vara wifisändaren som är dålig med.

Jag kör kabel internet, en laptop som är ansluten har bra internet! Det blir heller inte bättre ju närmare jag står routern.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Sep 2012

Funkar fortfarande EJ