Wifi SEGT till surfplattan?

Permalänk
Medlem

Wifi SEGT till surfplattan?

Hej! Jag köpte precis en Lenovo A7-50 surfplatta som var rekommenderad, det funkar bra att vara inne på internet men det går inte att kolla på livestreams! Jag laddade ned twitch appen men ingen kanal laddar för mig, jag har provat att kolla från webbläsaren men det fungerar heller inte. Vad ska jag göra :(? Har letat runt i över 1 timma nu!

Tack
-Jocke

Permalänk
Medlem

Är det bara twitch appen som det inte funkar, har du samma problem med YouTube appen?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Är det bara twitch appen som det inte funkar, har du samma problem med YouTube appen?

Youtube fungerar någonlunda bra, kanske för att jag inte ser på 'livestreams' där men..

Permalänk

Vad har du för internet? Det är sannolikt det som spelar in mest här samt hur wifi är på andra enheter? Då det kan vara wifisändaren som är dålig med.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Vad har du för internet? Det är sannolikt det som spelar in mest här samt hur wifi är på andra enheter? Då det kan vara wifisändaren som är dålig med.

Jag kör kabel internet, en laptop som är ansluten har bra internet! Det blir heller inte bättre ju närmare jag står routern.

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande EJ