Logitech G930 - Lågt brus i lurarna? (Helt nya)

Permalänk
Medlem

Logitech G930 - Lågt brus i lurarna? (Helt nya)

Tja! Köpte mig ett par G930 på Dustins rea för jag vill ha ett par trådlösa istället för mina nuvarande hyperX cloud.

Saken är den att det är som ett lågt statiskt ljud i lurarna hela tiden, "bssss", väldigt lågt, men irriterande.

Vet inte om ni haft samma problem? Undrar om det går att fixa på något vis eller om jag bara ska få be om att byta dom?

Glad påsk!

Permalänk
Medlem

Provat att byta usb-port ?

Du har inte väldigt mycket trådlös utrustning i övrigt i närheten ?

Försvinner bruset om du sänker/stänger av ljudet på datorn ?

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15330436']Provat att byta usb-port ?

Du har inte väldigt mycket trådlös utrustning i övrigt i närheten ?

Försvinner bruset om du sänker/stänger av ljudet på datorn ?

Har provat många diverse USB portar, 3.0 & 2.0.

Annan trådlös utrustning i närheten skulle väl vara min mobiltelefon, annars kör jag allt till datorn trådat.

Bruset försvinner inte när jag stänger av ljudet, dock försvinner det om jag sitter i olika vinklar typ.
Har märkt att lutar jag mig framåt kanske bruset kommer, sen lutar jag mig bakåt försvinner det, vinklar jag mig åt ett håll kommer det, andra hållet försvinner det etc. Så det verkar vara någon sorts störning, men vad vet jag inte.

Kanske är bäst att luta sig åt trådade lurar ändå? :S

Permalänk
Medlem

Om det verkligen är så irriterande så kan det ju vara fabriksfel på dom.

Har du "fri sikt" till sändaren ??

Antennen i hörlurarna sitter i vänstra kåpan BTW.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Välkommen till den trådlösa välden Det är standard med brus i lurarna när de är trådlösa, det förekommer på i stor sett alla lurar, mer eller mindre. Har själv ett par Steelseries H Wireless , och det är ett lågt bakgrundsljud i dem också, dock inget som stör, men det finns där om man lyssnar efter det.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Mina G930 kan jag inte direkt höra något bakgrundsljud ifrån, finns där något så är det jävligt lite isf

Enda gången jag hör något bakgrundsljud är när jag laddar lurarna samtidigt som jag använder dom och då är det inte med vanlig usb utan ljudet kommer när jag använder min två-Amperesladdare från telefonen...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/