Överklockning går tillbaks till default (980 SLI)

Permalänk
Medlem

Överklockning går tillbaks till default (980 SLI)

Så tänkte att jag skulle överklocka lite. Inget helt nytt för mig, bytade kylare på ett gammalt 480 och lyckades få ut en del av den.
Men nu när jag försöker få lite extra prestanda så vill "klockan" inte vilja stanna kvar på vad jag har satt den på. Utan mitt i en benchmark (Unigine:s Heaven) så ställer den tillbaks sig till fabriksklockan. Hade inte riktigt dessa problem när jag testade att klocka dem i höstas med MSI Afterburner. Vad är det som kan vara problemet?

Jag använder mig av EVGA Precision X. Där jag höjde power target till 125% och höjde Core klockan och minnet med 100Mhz vardera.
Var inga problem att höja det till detta i höstas men nu verkar den inte riktigt vilja.

Edit: Verkar som att det kan ha varit fläktkurvan och target tempen som krånglade. Ändrade på dessa och den ställde inte tillbaks klocken direkt.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4