Fått märkliga mail från telia.

Permalänk

Fått märkliga mail från telia.

Tjena tänkter bara säga att jag fått märkliga mail från telia 3 st för att vara exakt. Där det står att det tydligen är problem med min senaste faktura. Det roliga är att jag inte ens har telia så jag förstod ju på engång att detta var lurendrejerier så om du fått ett mail från "www.telia.se/support (telia.se@support.se)" så är det bara att slänga mailet i papperskorgen. Det är bara massa skit snack.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Felaktig domän, enkelt sätt att genomskåda spam-mail

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Det är definitivt scam. Är man osäker kan man alltid kolla sitt bankkonto och verifiera att pengarna har dragits.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Casper:

Felaktig domän, enkelt sätt att genomskåda spam-mail

jo men det är ju inte alla som kan det. Så tänkte att jag kan ju lika gärna sprida vidare så att så få som möjligt går på det.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Tjena tänkter bara säga att jag fått märkliga mail från telia 3 st för att vara exakt. Där det står att det tydligen är problem med min senaste faktura. Det roliga är att jag inte ens har telia så jag förstod ju på engång att detta var lurendrejerier så om du fått ett mail från "www.telia.se/support (telia.se@support.se)" så är det bara att slänga mailet i papperskorgen. Det är bara massa skit snack.

Ser ut som scam. Har du vidarebefordrat mailen till Telia? Kan vara bra även om de är medvetna om det.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Regert:

Ser ut som scam. Har du vidarebefordrat mailen till Telia? Kan vara bra även om de är medvetna om det.

Vad menar du med vidarebefodra ska jatg skicka mailen till telia?

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|