Webhallen garanti - Tritton 720+ headset

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Webhallen garanti - Tritton 720+ headset

I somras köpte jag ett nytt headset, Tritton 720+.
Visst, dom har grymt ljud och en bra mikrofon, men jag hade några problem med dom.

Det första jag märkte var att det kom ett "hum" eller "bzz" ljud från lurarna. Jag sökte upp hjälp på internet och mycket leder till Mad Catz/Trittons egna support.
TRITTONSUPPORT
Jag följde stegen i länken, men inget hjälpte. Jag provade lurarna på datorn och på mobilen (använder lurarna till mitt PS4) men missljudet var fortfarande där. När man spelar så "försvinner" ljudet i allt annat ljud så jag tänkte att jag får väl leva med det.

Men det fanns ett till problem. När jag har på lurarna en längre tid, typ en timme, så gör det så jävla ont att ha på sig dom. Precis där dom sitter så känns det som om jag får en sten dunkad där varannan minut. Så jag blir tvingad att ta av dom lite ibland och "vila huvudet"

För ett tag sedan märkte jag ett annat fel med lurarna. Dom är gjorda i hårdplast, och vad händer om man försöker stretcha hårdplast? Det går sönder och spricker. Hur ska jag kunna ha på mig dom då?
Mina har stora sprickor på vardera sidor av toppen. Dom blir större och större. När jag upptäckte dom var dom någon millimeter, medans dom är runt en centimeter nu. Snart kommer hela skiten gå av på mitten. (Vill någon ha bild på detta kan jag ladda upp det på måndag kväll. Har inte möjlighet just nu då jag är på landet över påsk och dom är hemma).

Så min fråga är: Kan jag byta ut dessa på garantin?

Borde inte "bzz" ljudet räcka för att byta ut dom? Sitter man i ett tyst rum och väntar på att spelet ska ladda blir det EXTREMT jobbigt att sitta och höra "BZZZZ".
Sprickorna i lurarna täcks väl också av garantin? Det är inte ett handhavandefel i allafall. Jag är ALLTID extremt försiktig med mina saker, och jag har aldrig vanvårdat dom här hörlurarna. Sprickorna har alltså uppstått av normal användning.

Kommer jag kunna byta dom här?
Tack på förhand.
//smurfeNn

EDIT: Hade jag vetat att Tritton var ett dotterbolag till Mad Catz hade jag aldrig köpt dom här från början.

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]

1337

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

prova att reklamera dem till webhallen - sprickorna beror mest troligen på undermålig kvalite vilket gör att garanti inte är att hänvisa till utan i så fall reklamationsrätten.

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland / Kiruna
Registrerad
Feb 2002

Jo, Mad catz/Saitek m.m är ren dynga kvalitetsmässigt.

Kollar man in recensioner hos amazon.com så är du inte ensam om att de spricker i plasten, alltså bygeln.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Ralle_81:

prova att reklamera dem till webhallen - sprickorna beror mest troligen på undermålig kvalite vilket gör att garanti inte är att hänvisa till utan i så fall reklamationsrätten.

Har mailat webhallen om problemet.
Kan jag kräva pengarna tillbaka? Tänk om webhallen endast ger mig ett alternativ: utbyte mot nytt/reparation?
Accepterar INTE ett nytt Tritton headset i allafall!

Skickades från m.sweclockers.com

1337

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av smurfeNn:

Har mailat webhallen om problemet.
Kan jag kräva pengarna tillbaka? Tänk om webhallen endast ger mig ett alternativ: utbyte mot nytt/reparation?
Accepterar INTE ett nytt Tritton headset i allafall!

När jag lämnade in mina Corsair Vengeance 2000 pga att de hade fått sprickor i bygeln så fick jag välja vilka headset jag ville byta ut till. Men detta var inet så klart, tror dock att webhallen också kommer att erbjuda dig samma lösning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av rustax:

När jag lämnade in mina Corsair Vengeance 2000 pga att de hade fått sprickor i bygeln så fick jag välja vilka headset jag ville byta ut till. Men detta var inet så klart, tror dock att webhallen också kommer att erbjuda dig samma lösning.

Tack. Jag gör ett försök att ta dom till butiken!

1337

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

Har du ändrat något? någon komponent i datorn? flyttat datorn? nya drivrutiner? jordat eller ojordat uttag?

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Tommty:

Har du ändrat något? någon komponent i datorn? flyttat datorn? nya drivrutiner? jordat eller ojordat uttag?

Använder dom som sagt till mitt PS4. Provade allt som Mad Catz föreslog, men hade samma problem.

Som jag skrev så har jag också provat dom till datorn och mobiltelefonen och hade samma problem.
Normalt sett använder jag Qpad QH-90/Siberia v2 till datorn, och där har jag inga problem. Mina eluttag är jordade, men eftersom jag har samma problem på alla plattformar så är jag rätt säker på att det är fel på lurarna...

1337