Haft bootloops pga av en trasig power knapp

Permalänk

Haft bootloops pga av en trasig power knapp

Hej!

För inte mer än några dagar sedan hade jag spillt dricka på framsidan av Fractal Design R3 chassit. Jag tänkte att det inte var några stora problem med att jag hade spillt lite dricka över front panelen.

Men för några dagar senare fick jag massa konstiga problem med min dator, allt från black screen och BSOD vid spel sessioner till slut oändlig bootloop. Satt i 2 timmar och googlade efter detta problem, hade trott att det var min PSU som höll på att dö. Men nej, själv pillade jag på GPU driver, RAM minnen samt kollade jag efter moderkortets kapacitorer, men hitta inget fel alls. Så jag testade att koppla av själva power knappen på dator chassit, och testa att starta datorn genom moderkortet med en skruvmejsel. Och det gick! Inga bootloops eller fel! Så jävla lättad blev jag, för jag har inte velat att gå igenom en massa problem med Hardware och software problem som jag har haft tidigare, då jag inte har haft problem med datorn mer än 1,5 år.

Jag undrar om alla dessa bootloops har skadat mina andra datorkomponenter allvarligt? Då powerknappen har "startat, och startat om datorn" rätt så många gånger?

Tack.

Visa signatur

FD R3 | ASUS P8Z68 V-LX | i5-2500K & Antecs Kühler 620 | GTX 970 G1 Rev 1.0 | Corsair VENGEANCE 8GB RAM |Corsair HX 750W|
Samsung 850 PRO 256GB & OCZ 120gb SSD & 1TB HDD | Windows 7 Ultimate | ASUS VE248H |

Permalänk
Medlem

Nej dina komponenter har inte skadats alvarligt. Datorn hade inte startat om det hade varit fallet.
Livslängden kan ha försämrats något men du bör inte märka av något.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Nej dina komponenter har inte skadats alvarligt. Datorn hade inte startat om det hade varit fallet.
Livslängden kan ha försämrats något men du bör inte märka av något.

Ok tack!

Visa signatur

FD R3 | ASUS P8Z68 V-LX | i5-2500K & Antecs Kühler 620 | GTX 970 G1 Rev 1.0 | Corsair VENGEANCE 8GB RAM |Corsair HX 750W|
Samsung 850 PRO 256GB & OCZ 120gb SSD & 1TB HDD | Windows 7 Ultimate | ASUS VE248H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samusamrai:

Den livslängden som dragits bort kommer du inte märka av heller.
Du har nämligen skjutsat iväg burken till tippen långt innan dess.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!