Köpa ny telefon - Samsung Galaxy S6, Iphone 6 eller HTC One M9?

Permalänk
Medlem

Meizu MX 4 Pro

En av dom bästa i världen. Och definitivt den mest prisvärda med tanke på specsen!

Vet dock inte om den går att få tag i här i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Ok verkar luta mot en S6:a! Tack Swecklockare!

Om du väljer mellan s6 och d6 edge är det bättre att du tar vanliga s6. Det verkar nämligen som att den böjda skärmen på edge är något av en gimmick och inte är värt att lägga pengar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ustzeust:

Samsung s6/s6edge har en helt otrolig panel, utklassar alla andra telefoner.

Om det inte vore för att samsung gör så fruktansvärt fula telefoner så hade det varit ett givet köp.

Ett plus för m9 är högtalarna som är en klass för sig, kan vara ovärdeligt om man kollar på fotboll på stranden eller liknande.

Själv väntar jag på en ny "kompakt" telefon, tycker att över fem tum är på tok för stort, synd att det bara är sony som gör "riktiga" telefoner under fem tum.

Som HTC One ägare kan jag påpeka att front-högtalarna är ganska värdelösa och på inget sätt bättre än någon annan tillverkares, snarare sämre. På min HTC så började dom brusa lite i bakgrunden och är man utomhus har man svårt att höra ljudet oavsett hur hög volym man har. Så "dual front-speakers à la HTC" är abslut inte i en klass för sig, även om de inte är helt dåliga heller, men det finns bättre alternativ.

Permalänk
Medlem

Jag var och testade Samsung S6 och S6 edge för en vecka sen, blir för mig att köpa mig en Edge! Edgen låg mycket bättre i handen än S6an men annars förövrigt samma telefon hårdvarumässigt. Dock kan man se den ekonomiska aspekten om man tycker det är värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Jo säkert... https://www.youtube.com/watch?v=w3Omp7Zymtg

Om han hade den i backfickan och satte sig på den så kanske den böjde sig, men gick ju knappast av. Kina kopia?

Gick av tror inte jag heller men i bendgate gick det sämre för Samsung S6 än för Iphone 6 .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Ska köpa ny mobil idag också. Har alltid haft Android men kommer köpa en iphone 6 plus.

Ska man ha android är det Nexus som gäller för mig, men de lyckas alltid göra mig besviken. Jag har helt enkelt tröttnat på Android och dess nackdelar (för mig)

Den absolut största nackdelen med ios är att det inte finns en app för 4chan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av norpan111:

Ska köpa ny mobil idag också. Har alltid haft Android men kommer köpa en iphone 6 plus.

Ska man ha android är det Nexus som gäller för mig, men de lyckas alltid göra mig besviken. Jag har helt enkelt tröttnat på Android och dess nackdelar (för mig)

Den absolut största nackdelen med ios är att det inte finns en app för 4chan

Skickades från m.sweclockers.com

Då kanske det inte är VaniljAndroid som är nåt för dig då du alltid blir besviken?
4chan är ju heller inget att gåra över;)

Permalänk

Alltid hatat Samsung sedan jag först skaffade mig en S3, och varit med om många och alltid varit inställd på att rent Android är det enda vettiga.. S2, S4 active osv men var och kände på en Galaxy S6 Edge idag och shit vad imponerad jag blev! Först var jag paff på hastigheten när man startade apparna från start (med dom avstängda) och kameran var sjuk.
Och exakt så extremt plastiga Samsungtelefoner varit kändes edgen som en solid glasbit :3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av juniorjesper:

Alltid hatat Samsung sedan jag först skaffade mig en S3, och varit med om många och alltid varit inställd på att rent Android är det enda vettiga.. S2, S4 active osv men var och kände på en Galaxy S6 Edge idag och shit vad imponerad jag blev! Först var jag paff på hastigheten när man startade apparna från start (med dom avstängda) och kameran var sjuk.
Och exakt så extremt plastiga Samsungtelefoner varit kändes edgen som en solid glasbit :3

Skickades från m.sweclockers.com

Som mer än gärna går ordentligt sönder och ni glastalibaner måste pröjsa en hel del pengar på att få glaskross utbytt medans vi andra med plastlur bryr oss inte speciellt mycket utan kanske bara handlar ett nytt bakstycke för "några kronor"

Många föredrar glas så visst medans andra föredrar plast:) Båda har för och nackdelar.

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Alltid hatat Samsung sedan jag först skaffade mig en S3, och varit med om många och alltid varit inställd på att rent Android är det enda vettiga.. S2, S4 active osv men var och kände på en Galaxy S6 Edge idag och shit vad imponerad jag blev! Först var jag paff på hastigheten när man startade apparna från start (med dom avstängda) och kameran var sjuk.
Och exakt så extremt plastiga Samsungtelefoner varit kändes edgen som en solid glasbit :3

Skickades från m.sweclockers.com

Jag personligen förstår inte varför man vill ha en fast baksida som inte går att byta. Blir inte billigt när baksidan går sönder. Nä själv tar jag plast alla dagar i veckan så jag kan sätta in ett minneskort och bytta batteri. Dessutom behöver man inte vara lika rädd om man tappar mobilen.

S3 är rätt trevlig och rätt kvick trots sin ålder (om man kör custom så telen får chansen att använda prestandan), dock slår man i en vägg, det är tok för lite ram för min användning.

Samsung ska ha fått till sitt touchwiz med s6 nu. Men med s3 var det bedrövligt dåligt (tungt och bökigt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag personligen förstår inte varför man vill ha en fast baksida som inte går att byta. Blir inte billigt när baksidan går sönder. Nä själv tar jag plast alla dagar i veckan så jag kan sätta in ett minneskort och bytta batteri. Dessutom behöver man inte vara lika rädd om man tappar mobilen.

S3 är rätt trevlig och rätt kvick trots sin ålder (om man kör custom så telen får chansen att använda prestandan), dock slår man i en vägg, det är tok för lite ram för min användning.

Samsung ska ha fått till sitt touchwiz med s6 nu. Men med s3 var det bedrövligt dåligt (tungt och bökigt).

Ok det låter ju nice ! Jo jag körde aldrig custom med min S:3 ( har den än ) kanske borde gjort det men visste ej om det för ens ett tag sedan.

Permalänk
Skrivet av Benham20:

Ok det låter ju nice ! Jo jag körde aldrig custom med min S:3 ( har den än ) kanske borde gjort det men visste ej om det för ens ett tag sedan.

Jag kör CM12 i den, går okej stabilt. Men webbläsaren fungerar sämre än i omni 4,4 , grafikglitchar och krascher. Men os:et i sig är faktiskt stabilt (inga omstarter har hänt för mig), har mobilen igång i flera dygn i taget (ja jag måste ladda mobilen oftare än med stock rom är enligt mig största nackdelen). Även spel går fint, flyter som smör, men just webben är inte lika stabilt även SMS appen blivit buggi (krascher när jag får ett sms, men startar om fort).

Men bara fråga på Har version 10 inte provat en nyare än.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Som mer än gärna går ordentligt sönder och ni glastalibaner måste pröjsa en hel del pengar på att få glaskross utbytt medans vi andra med plastlur bryr oss inte speciellt mycket utan kanske bara handlar ett nytt bakstycke för "några kronor"

Många föredrar glas så visst medans andra föredrar plast:) Båda har för och nackdelar.

https://youtu.be/w3Omp7Zymtg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag personligen förstår inte varför man vill ha en fast baksida som inte går att byta. Blir inte billigt när baksidan går sönder. Nä själv tar jag plast alla dagar i veckan så jag kan sätta in ett minneskort och bytta batteri. Dessutom behöver man inte vara lika rädd om man tappar mobilen.

S3 är rätt trevlig och rätt kvick trots sin ålder (om man kör custom så telen får chansen att använda prestandan), dock slår man i en vägg, det är tok för lite ram för min användning.

Samsung ska ha fått till sitt touchwiz med s6 nu. Men med s3 var det bedrövligt dåligt (tungt och bökigt).

Cyanogenmod är nice.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Som mer än gärna går ordentligt sönder och ni glastalibaner måste pröjsa en hel del pengar på att få glaskross utbytt medans vi andra med plastlur bryr oss inte speciellt mycket utan kanske bara handlar ett nytt bakstycke för "några kronor"

Många föredrar glas så visst medans andra föredrar plast:) Båda har för och nackdelar.

Skrivet av Broken-arrow:

Jag personligen förstår inte varför man vill ha en fast baksida som inte går att byta. Blir inte billigt när baksidan går sönder. Nä själv tar jag plast alla dagar i veckan så jag kan sätta in ett minneskort och bytta batteri. Dessutom behöver man inte vara lika rädd om man tappar mobilen.

S3 är rätt trevlig och rätt kvick trots sin ålder (om man kör custom så telen får chansen att använda prestandan), dock slår man i en vägg, det är tok för lite ram för min användning.

Samsung ska ha fått till sitt touchwiz med s6 nu. Men med s3 var det bedrövligt dåligt (tungt och bökigt).

Verkar som att den är en av de mest stryktåliga telefonerna
Plus att jag är en av de många som föredrar en telefon som känns premium före plast eller låtsas läder.

Skrivet av Broken-arrow:

Jag kör CM12 i den, går okej stabilt. Men webbläsaren fungerar sämre än i omni 4,4 , grafikglitchar och krascher. Men os:et i sig är faktiskt stabilt (inga omstarter har hänt för mig), har mobilen igång i flera dygn i taget (ja jag måste ladda mobilen oftare än med stock rom är enligt mig största nackdelen). Även spel går fint, flyter som smör, men just webben är inte lika stabilt även SMS appen blivit buggi (krascher när jag får ett sms, men startar om fort).

Men bara fråga på Har version 10 inte provat en nyare än.

När jag hade S3 så hade jag bara problem med custom roms. Enda som fungerade var original romen plus någon rom som var baserad på touchwiz.
Men det var några år sedan, det värsta var kameran. Den fungerade 2/10 gånger ungefär. Upplevde även detta problem efter jag återställt till original romen.

Som det här:

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Verkar som att den är en av de mest stryktåliga telefonerna
Plus att jag är en av de många som föredrar en telefon som känns premium före plast eller låtsas läder.

När jag hade S3 så hade jag bara problem med custom roms. Enda som fungerade var original romen plus någon rom som var baserad på touchwiz.
Men det var några år sedan, det värsta var kameran. Den fungerade 2/10 gånger ungefär. Upplevde även detta problem efter jag återställt till original romen.

Som det här:

http://cdn.thedroidguy.com/wp-content/uploads/2013/10/galaxy-...

Kameran funkar för mig utmärkt. Är ju det som ironiskt funkar bra trots beta. Men webbläsaren buggar i stället.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Samsung S3 är kanske den sämsta luren jag haft, S4 kanske den bästa.
Nu kommer jag köpa S6 Edge nästa vecka när den kommer in i guld.

Permalänk
Medlem

Samsung 6 inc boys!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dando:

Som HTC One ägare kan jag påpeka att front-högtalarna är ganska värdelösa och på inget sätt bättre än någon annan tillverkares, snarare sämre. På min HTC så började dom brusa lite i bakgrunden och är man utomhus har man svårt att höra ljudet oavsett hur hög volym man har. Så "dual front-speakers à la HTC" är abslut inte i en klass för sig, även om de inte är helt dåliga heller, men det finns bättre alternativ.

Konstigt att du har helt skild åsikt jämfört med alla andra som testat m8/m7, nämn en telefon som har bättre högtalarljud.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

S6 Edge! Men hade jag fått välja hade jag köpt en Nexus 5, eller Nexus 6 om du gillar storleken.

Håller med, har nexus 5 och den rullar på fint. Särskilt för det priset. Samsungs launcher har ju varit väldigt kritiserad för att den varit krånglig och seg. Vet inte hur den nya toutchwiz är men jag tror att den är bättre. Så är du rik, köp samsung galaxy s6

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk

Av de telefonerna skulle jag valt en Samsung S6. Bra specs överlag om man kan tänka sig att skippa minneskort.
Batteriet är väl det enda frågetecknet, men det verkar ju prestera bra för att vara ganska litet.
HTC M9 känns så stor och klumpig för att bara husera en liten 5"-skärm.

Jag gick själv på en Note 4 och är väldigt nöjd! Valde mellan den och S6. Stor skärm och större batteri vägde över S6ans Edge-funktioner och marginellt bättre prestanda. Bytte från Nexus 5 och är förvånad över hur bra jag ändå trivs med Touchwiz, tycker att det får lite överdrivet med skit av många recensioner och forum.

Visa signatur

Intel i7 3770K || Zotac GTX 670 SLI || Corsair 2x4GB RAM || Corsair AX860W
Asus VG248QE 144Hz || Asus Gladius || CM Storm Quickfire Rapid-I || Logitech G930
Lenovo Yoga 2 PRO 13" || Samsung Tab S 10" || Samsung Galaxy Note 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

Och vad är det för fel på en OnePlus One? Jag har alltid haft toppmodeller av Samsung tidigare. Älskar denna mobil totalt. Och så sparar man ju några tusenlappar...

Den är ju inte ens en 4G mobil, fel frekvenser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ustzeust:

Konstigt att du har helt skild åsikt jämfört med alla andra som testat m8/m7, nämn en telefon som har bättre högtalarljud.

Använt en HTC One M7 i cirka 7 månader. Högtalarna sprakade och brusade en del på högre volymer. Upplevde inte ens i närheten av mina förväntningar av deras "dual front speakers". Min mamma använder den nu och man får nästan rysningar varje gång någon ringer åt henne för den låter faktiskt lite förfärligt. Om man använder hörlurar var väl ljudet i HTC One M7 helt i samma klass som alla andra tillverkare, men "dual front speakers" var då inget att hänga i julgranen.
Exempel på telefoner med bättre externt+internt ljud som jag har testat eller kompiskretsen äger är: iPhone 5S och 6, Sony Xperia Z3 och Galaxy S5

Permalänk

Jag hade väntat till den 28:e då LG G4 presenteras, den verkar kunna bli riktigt bra!

G3:an är för övrigt ett bra köp också, ca 3500:- för en telefon med specs som står sig väldigt bra fortfarande, grym kamera, utbytbart batteri osv.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dando:

Använt en HTC One M7 i cirka 7 månader. Högtalarna sprakade och brusade en del på högre volymer. Upplevde inte ens i närheten av mina förväntningar av deras "dual front speakers". Min mamma använder den nu och man får nästan rysningar varje gång någon ringer åt henne för den låter faktiskt lite förfärligt. Om man använder hörlurar var väl ljudet i HTC One M7 helt i samma klass som alla andra tillverkare, men "dual front speakers" var då inget att hänga i julgranen.
Exempel på telefoner med bättre externt+internt ljud som jag har testat eller kompiskretsen äger är: iPhone 5S och 6, Sony Xperia Z3 och Galaxy S5

M7 hade grymma högtalare när den kom, men idag är de ju inte riktigt lika imponerande. Den är ju dock två år gammal, och vad jag minns så sparkade den på alla tre telefonerna som du just nämnde. Du har inte jämfört med en annan M7, kanske är dina högtalare trasiga? M8 och M9 har också väldigt mycket bättre högtalare än M7.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Den är ju inte ens en 4G mobil, fel frekvenser.

Nope men 3,9G (LTE). Duger utmärkt tycker jag.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

M7 hade grymma högtalare när den kom, men idag är de ju inte riktigt lika imponerande. Den är ju dock två år gammal, och vad jag minns så sparkade den på alla tre telefonerna som du just nämnde. Du har inte jämfört med en annan M7, kanske är dina högtalare trasiga? M8 och M9 har också väldigt mycket bättre högtalare än M7.

Ägare av HTC One M7 här. Kan konfirmera att ljudet inte sprakar på min gamla lur. Snarare är den relativt välljudande för att vara en telefonhögtalare.
Den har inte särskilt mycket högre volym än t.ex Samsung S5 osv men den låter lite fylligare.
Jag har aldrig varit ett fan av många andra mobilhögtalare rent generellt då jag inte tål skränande ljud och får huvudvärk och ont i öronen av det så One blev självklart val för mig. Upplevde att HTC One M8 låter lite bättre och har en aning mer snärt i basen samt klarare diskant.
Dandos telefonhögtalare är förmodligen trasiga.

Visa signatur

MB: AsRock Taichi X570 | CPU: AMD 3900X | RAM: 2x Samsung M391A2K43BB1-CRC 16GB ECC | GPU: ASUS Strix VEGA 64 | NIC: Intel i350-T4 | SSD: 1x Samsung 970 EVO 500GB | SSD: 2x 480GB Toshiba THNSNJ480PCS3 | HDD: 4x WD WD100EZAZ 10TB | PSU: EVGA Supernova G3 1000W