Program för att konvertera .mp3 till .mid

Permalänk

Program för att konvertera .mp3 till .mid

Behöver konvertera ett par mp3 filer till midi filer, med vilket program gör jag det enklast?

Tack på förhand!

Visa signatur

P4 nw 1600@2978 +1378mhz
Volvo 740 turbo 182@~350 +168hk

Permalänk

Det finns inge program som kan göra det.

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem

LOL, det kan du FETglömma!

Finns iofs program som kan konvertera wav filer till midi men då måste wav filen innehålla något väldigt enkelt, typ en monofonisk melodi eller nåt sånt...

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk

Förlåt då!! visste inte det.. det är en en ringsignal i mp3 format, som jag vill skicka till min mobil. Men mobilen kan bara spela .mid filer.

borde de inte gå att med winamp, mp3--> wav -->(sen med prog som knop3se
sanckar om) midi

Visa signatur

P4 nw 1600@2978 +1378mhz
Volvo 740 turbo 182@~350 +168hk

Permalänk
Medlem

Midifiler består av olika kanaler och varje kanal är ett instrument. Mp3-filer är en enda stor "ljudmassa".
Du kan konvertera mp3-filen till wav och sedan wav-filen till midi, det går.
Men, då hamnar den ursprungliga "ljudmassan" i ett midilager och kan bara använda ett instrument. Således kommer all toner få samma ljud.
Om du skulle haft en separat mp3-fil för varje instrument i låten i fråga så hade du kunnat lösa det hela. Men det tror jag inte du har.

EDIT: Hittade detta när jag letade nu precis Intelliscore Polyphonic MP3 and WAV to MIDI Converter 5.0.
Jag har inte provat det men det verkar vettigt.
"IntelliScore is polyphonic and can recognize music containing more than one note at a time, such as chords."

EDIT 2: Jo, programmet var bra det kände igen alla toner i mina testlåtar men det blev som jag beskrev ovan. Alla toner blir samma instrument.
Tur jag har min keyboard så jag kan spela in själv om det är någon låt jag vill ha.