Tveksam firma för upplåsning av operatörsbundna telefoner

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Tveksam firma för upplåsning av operatörsbundna telefoner

Letade runt lite för att hitta någon prisvärd firma att kuna få en kod att låsa upp min telefon som är bunden till Tre. Hittade låsupp.net. Domännamnet kändes tveksam men sidan såg riktigt seriös ut. Provade inte att ringa eller göra några större utforskningar utan beställde en kod som skulle kosta 150 kr. Betalning skulle ske via paypal. Kändes tveksamt men när jag väl skulle betala så blev det faktiska beloppet att betala endast 21.08 SEK.
Mottagare är Unlockstar Hongkong Limited.

Företagsnamn:
Unlockstar Hongkong Limited (Betalningsmottagaren är utanför USA – verifierad)
E-post:
unlockstar.hk@gmail.com

Anar såklart oråd men för 21 kr kan jag ta risken.

Någon annan som handlat av dessa som vet vad som brukar ske?

MVH Daniel

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Har du provat att låsa upp den själv innan du köper nån kod ? Vilken telefon är det ?

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

En Galaxy S3 med android 4.3. Ska vara mer eller mindre komplicerat från version 4.3 på Galaxy.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av danielsan123:

En Galaxy S3 med android 4.3. Ska vara mer eller mindre komplicerat från version 4.3 på Galaxy.

Har du provat denna och misslyckats ?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.spocky.gala...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av danielsan123:

Letade runt lite för att hitta någon prisvärd firma att kuna få en kod att låsa upp min telefon som är bunden till Tre. Hittade låsupp.net. Domännamnet kändes tveksam men sidan såg riktigt seriös ut. Provade inte att ringa eller göra några större utforskningar utan beställde en kod som skulle kosta 150 kr. Betalning skulle ske via paypal. Kändes tveksamt men när jag väl skulle betala så blev det faktiska beloppet att betala endast 21.08 SEK.
Mottagare är Unlockstar Hongkong Limited.

Företagsnamn:
Unlockstar Hongkong Limited (Betalningsmottagaren är utanför USA – verifierad)
E-post:
unlockstar.hk@gmail.com

Anar såklart oråd men för 21 kr kan jag ta risken.

Någon annan som handlat av dessa som vet vad som brukar ske?

MVH Daniel

Har använt Låsupp.net ganska många gånger. både gjort det på företagstelefoner och privata. Mycket snabbt och enkelt.
Inte haft några problem alls. Står att koden kommer inom 24 timmar men man får den oftast efter ca 30 min.

Processor: Intel Core i7 3970X 4.6GHz Moderkort: ASUS P9X79 Deluxe Grafikkort: 2xGeForce GTX1080 8Gb Nätaggregat: Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum HDD: 1 Intel 910 PCIe 800GB, RAID1 2xSSD OCZ Vertex 3 480GB,Chassi: Antec Performance One P280 XL-ATX Super Ram: HyperX 64GB DDR3 PC3-19200 2400MHzSkärm: Asus 3X28" PB287QNAS: Qsnap Linksys 12TBHTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Ok. ska bli intressant att följa. Inte mottagit något ännu. Mobilnumret till kundtjänst existerar inte. Får avvakta och se.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014
Skrivet av mrqaffe:

Japp. Den säger något i stil med att den inte har stöd för denna modell och version. Your device contains a new locking system which is not supported yet......."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Fortfarande inte fått någon kod från nämnda företag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004

denna sida funkar.. http://www.unlocksamsungonline.nl/

jag har använt den flera gånger..

| 990FX | FX-8120 | Intel Pro 1500 + 2Tb | 16Gb XMP1866 | R9-280x |
| i5-3470 | 4x4Gb PC3-1600 | 6Tb | FreeNAS-9.10.2 |
| Yamaha HTR-4065 | Dynavoice Magic F-5 EX |
| iPhone 7 128Gb GagatBlack|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

låsupp.net

@danielsan123: Även jag beställde kod från dom. Har inte i dagsläget hört av dom. Betalade med MasterCard. Vid kontakt med banken visade sig att betalning har tagits, koder har inte kommit. Det går inte att kontakta företaget via deras kontaktformulär ej heller via tel. vilken är avstängd.
Helt klart en bluff firma med säte utomlands. Polisen i Sverige tar inte emot anmälningar då det saknas person som kan åtalas.
Var försiktiga! Beställ inget från låsupp.net.
MVH
R Hietalahti
rauno645@gmail.com

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av rauno h:

@danielsan123: Även jag beställde kod från dom. Har inte i dagsläget hört av dom. Betalade med MasterCard. Vid kontakt med banken visade sig att betalning har tagits, koder har inte kommit. Det går inte att kontakta företaget via deras kontaktformulär ej heller via tel. vilken är avstängd.
Helt klart en bluff firma med säte utomlands. Polisen i Sverige tar inte emot anmälningar då det saknas person som kan åtalas.
Var försiktiga! Beställ inget från låsupp.net.
MVH
R Hietalahti
rauno645@gmail.com

Du kan alltid reklamera kortköpet via din bank, då du inte fått den vara du beställt. Så får du dina pengar åter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Fifflare på nätet

Tack "JLidbäck" jag har nu erhållit blankett för att få åter mina kostnader av fiffel företaget.
ännu ett varningens ord: Handla inte på "låsupp.net" detta är ett bluff företag.
MVH
R Hietalahti

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av rauno h:

Tack "JLidbäck" jag har nu erhållit blankett för att få åter mina kostnader av fiffel företaget.
ännu ett varningens ord: Handla inte på "låsupp.net" detta är ett bluff företag.
MVH
R Hietalahti

Ingen fara. Lycka till med blanketten och hoppas du hittar någon bra upplåsningsfirma.
Får man fråga vilken mobiltelefon du tänkt låsa upp och vilken operatör den är låst till? Så kan jag hänvisa dig till någon sida som jag vet är legit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av anon226320:

Du kan alltid reklamera kortköpet via din bank, då du inte fått den vara du beställt. Så får du dina pengar åter.

tror du måste kunna visa upp en polisanmälan på företaget för detta men osäker.

men om det nu stämmer så blir det ju svårt om inte polisen äns vill ta i ärendet med tång...

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror du måste kunna visa upp en polisanmälan på företaget för detta men osäker.

men om det nu stämmer så blir det ju svårt om inte polisen äns vill ta i ärendet med tång...

Nu kan jag inte svara för alla banker.
Men Swedbank som jag har, har reklamation gått igenom när jag ansökt om det när jag inte fått det jag köpt med kort.

Edit:
Även om man leker med tanken hypotetiskt att en polisanmälan krävs, så är polisen skyldig att upprätta en anmälan.
Sen om den läggs ner spelar ingen roll. En anmälan är en anmälan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av anon226320:

Även om man leker med tanken hypotetiskt att en polisanmälan krävs, så är polisen skyldig att upprätta en anmälan.
Sen om den läggs ner spelar ingen roll. En anmälan är en anmälan.

Japp så var det när jag reklamerade ett olovligt uttag från mitt konto. En polisanmälan krävdes och polisen som tog emot anmälan sa att det inte skulle leda till något. Men banken kräver att det finns en officiell anmälan, troligen för att de i sin tur får kompensation från Visa/Mastercard och de kräver att sådan har gjorts. Gissningsvis för OM scenariot skulle visa sig att den kund som anmäler i själva verket är en bluffare, så har banken då rätt att återkräva eventuell ersättning som betalats ut till kunden samt kan åtala kunden för uppsåtligt bedrägeriförsök.

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)