Permalänk
Medlem

Steelseries Rival

Hej!

Nu är det så att jag tänkt köpa en Steelseries Rival. Just nu använder jag en Steelseries Kinzu v2 som är rätt så liten men det jag undrar över med Rival är att om den är bra till dem som använder "claw grip" och om musen bara så funkar bra. Jag undrar också om musen funkar bra till färgade musmattor eftersom jag har haft problem med färgade musmattor med min kinzu.
Jag har hört att musen är rätt så stor också.

Permalänk
Skrivet av dmFT:

Hej!

Nu är det så att jag tänkt köpa en Steelseries Rival. Just nu använder jag en Steelseries Kinzu v2 som är rätt så liten men det jag undrar över med Rival är att om den är bra till dem som använder "claw grip" och om musen bara så funkar bra. Jag undrar också om musen funkar bra till färgade musmattor eftersom jag har haft problem med färgade musmattor med min kinzu.
Jag har hört att musen är rätt så stor också.

Jag kör "claw" och det är helt klart den bästa musen jag haft och ett av de bästa köpen jag gjort till datorn. Jag har en färgad matta och det gör ingen skillnad. Bara att köra! Kan inte så mycket om det tekniska i en mus, men min personliga åsikt är att Rival är skitbra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmFT:

Hej!

Nu är det så att jag tänkt köpa en Steelseries Rival. Just nu använder jag en Steelseries Kinzu v2 som är rätt så liten men det jag undrar över med Rival är att om den är bra till dem som använder "claw grip" och om musen bara så funkar bra. Jag undrar också om musen funkar bra till färgade musmattor eftersom jag har haft problem med färgade musmattor med min kinzu.
Jag har hört att musen är rätt så stor också.

Rival är mer gjord för palm, men den fungerar med claw. Fungerar perfekt på färgade musmattor och är ganska rejäl.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Permalänk
Skrivet av fogger:

Rival är mer gjord för palm, men den fungerar med claw. Fungerar perfekt på färgade musmattor och är ganska rejäl.

Vad är de som gör att den är gjord för "palm"? Sen vet du någon mus som är gjord för "claw"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slweedlen:

Vad är de som gör att den är gjord för "palm"? Sen vet du någon mus som är gjord för "claw"

Den är helt enkelt designad så att du ska lägga hela handen på då den har stöd för ring och lillfinger samt att den har väldigt långa mouse 1 och 2, dvs att man ska ha fingrarna raklånga på.

Ambidextrösa möss är nästan alltid bra för claw, så som SteelSeries Kana/Sensei (som större Kinzus med bättre sensorer och fler knappar), Zowie FK1/FK2 osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dmFT:

Hej!

Nu är det så att jag tänkt köpa en Steelseries Rival. Just nu använder jag en Steelseries Kinzu v2 som är rätt så liten men det jag undrar över med Rival är att om den är bra till dem som använder "claw grip" och om musen bara så funkar bra. Jag undrar också om musen funkar bra till färgade musmattor eftersom jag har haft problem med färgade musmattor med min kinzu.
Jag har hört att musen är rätt så stor också.

Uppgraderade själv till en Rival från Kinzu V2! Claw grip kör jag själv med och är otroligt jävla skönt på Rival:en! Handen är mycket mer avslappnad på den jämfört på v:v2:an

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Skrivet av dmFT:

Hej!

Nu är det så att jag tänkt köpa en Steelseries Rival. Just nu använder jag en Steelseries Kinzu v2 som är rätt så liten men det jag undrar över med Rival är att om den är bra till dem som använder "claw grip" och om musen bara så funkar bra. Jag undrar också om musen funkar bra till färgade musmattor eftersom jag har haft problem med färgade musmattor med min kinzu.
Jag har hört att musen är rätt så stor också.

Rival funkar bra på färgade musmattor. Gillade du Kinzu kandu även kika in Kinzu V3 som har uppdaterad sensor och funkar likaså den också bra på alla typer av mattor.
Mitt i mellan finns även Kana V2 som också har optisk sensor och är i stoleken mellan Rival och Kinzu.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelseriesDavid:

Rival funkar bra på färgade musmattor. Gillade du Kinzu kandu även kika in Kinzu V3 som har uppdaterad sensor och funkar likaså den också bra på alla typer av mattor.
Mitt i mellan finns även Kana V2 som också har optisk sensor och är i stoleken mellan Rival och Kinzu.

Tyvärr finns det ingen SS mus utöver Rival med 3310 eller bättre sensor.
Alla väntar på en uppdaterad sensei med en vettig sensor och trimmad vikt.

Vet att SS rep sa "slutet mot året" på reddit för kommande möss, men kom igen nu Ni har legat väldigt mycket i underkant på möss senaste året jämfört med andra som Logitech, Zowie.

Mindre keyboard,headset, musmattor och mer möss.

Även om jag gillar er QCK deskpad som ni lanserar i Juni

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Tyvärr finns det ingen SS mus utöver Rival med 3310 eller bättre sensor.
Alla väntar på en uppdaterad sensei med en vettig sensor och trimmad vikt.

Vet att SS rep sa "slutet mot året" på reddit för kommande möss, men kom igen nu Ni har legat väldigt mycket i underkant på möss senaste året jämfört med andra som Logitech, Zowie.

Mindre keyboard,headset, musmattor och mer möss.

Även om jag gillar er QCK deskpad som ni lanserar i Juni

Beror på vad man gillar, Kinzu V3 kör 3050 och Kana V2 kör 3090 om jag minns rätt. Fortfarande väldigt bra Optisk sensorer som duger åt väldigt många även om Rival är den väldigt många gillar bäst.
Har även patchat Acc inställningarna på Sensei som gör att Sensei fortf står sig väldigt bra med sin laser sensor.

Men iaf, upp till 4st nya möss är planerade till release under hösten. Alla med nya Optiska sensorer.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Även om jag gillar er QCK deskpad som ni lanserar i Juni

hehe ja de är stora pads som gäller nu

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300