Vad är det nästa jag ska fixa till min setup?

Permalänk
Medlem

Vad är det nästa jag ska fixa till min setup?

Hej,

~ PC SPECS ~

• CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.00 GHz
• COOLER: Corsair H100i
• GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 G1 Gaming 4GB
• RAM: Crucial BallistiX 8GB 1600Mhz
• SSD: Samsung 120GB
• HDD: Western Digital 500GB
• Case: Fractal Design Define R4 Black
• Mobo: MSI Z97 Gaming 5
• PSU: XFX ProSeries 650W
• Mouse: SteelSeries Rival
• Mouse Pad: SteelSeries QcK+
• Chair: DXRacer F-Serie

Vad tycker ni är det nästa jag ska fixa till min setup?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Svårt för en annan att säga då man inte vad dina dator vanor är, vad du är i behov av känner du nog bäst själv.
Rent spontant skulle jag säga utrymme.

Permalänk
Medlem

Ser väl bra ut, ett till grafikkort, custom loop, bättre grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Svårt för en annan att säga då man inte vad dina dator vanor är, vad du är i behov av känner du nog bäst själv.
Rent spontant skulle jag säga utrymme.

Aa, en till SSD kanske? Hur funkar det där om man slår ihop 2 hårddiskar till en? Då jag har 120GB SSD och skulle kunna köpa en till och slå ihop dom om det rekommenderas?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flaxiiz:

Aa, en till SSD kanske? Hur funkar det där om man slår ihop 2 hårddiskar till en? Då jag har 120GB SSD och skulle kunna köpa en till och slå ihop dom om det rekommenderas?

En större SSD! Annars ser det bra ut tycker jag.
Satsa på en 250gb+

Har man en gång lagt spel på en SSD . vill man alltid ha spelen på en SSD..

Kör Windows på din 120gb förslagvis

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/sa...

Permalänk
Medlem

En till 120GB SSD att köra i RAID0 eller mer RAM, mina 12 öre.

Permalänk
Medlem

En SSD med bättre utrymme och sälja den gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

En större SSD! Annars ser det bra ut tycker jag.
Satsa på en 250gb+

Har man en gång lagt spel på en SSD . vill man alltid ha spelen på en SSD..

Kör Windows på din 120gb förslagvis

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/sa...

Aa, det är ju så mkt snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

En SSD med bättre utrymme och sälja den gamla.

Vad tror du man kan få för en beg Samsung 120GB 840?

Permalänk
Medlem

Eller så köper du det du tycker att du behöver. Vad vi tycker spelar väl ingen roll?
Är det ingenting du behöver så är det väl bara dumt att spendera pengar på det?

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag satsat på mer RAM men det är enbart för att 8GB ofta tar slut för mig, för de flesta räcker 8GB alldeles utmärkt, vad du ska köpa in är ju helt upp till vad du själv känner att du behöver.

Permalänk
Medlem

Vad behöver jag uppgradera?

Hej

Detta är mitt första inlägg jag vet inte i vilken tråd jag skulle posta detta men jag tänkte kanske här.
runt omkring 4-5 månader sedan fick jag en ny stationär dator.Jag har spelat call of duty black ops II på ultra med mitt grafikkort minecraft med 700fps och datorn fungerar perfekt.
Men jag fick höra av någon att mitt grafikkort var från 2013 och då blir jag orolig kommer datorn klara av dem nyaste spelen på hög grafik?(max upplösning)
Här är min dators delar

modekort MSI B85M-E45, Socket-1150
grafikkort ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA
Minne Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB fundera på att köpa 8gb till=16gb
Nätagg Corsair CX 750W PSU
chassi NZXT Phantom Big Tower med alla fläktar som går att ta in=3 200mm fläktar och 2 120mm sidan och 1 120mm bak
proccesor Intel Core i5-4690K.Är det något som jag behöver uppdatera? tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxiiz:

Hej,

~ PC SPECS ~

• CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.00 GHz
• COOLER: Corsair H100i
• GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 G1 Gaming 4GB
• RAM: Crucial BallistiX 8GB 1600Mhz
• SSD: Samsung 120GB
• HDD: Western Digital 500GB
• Case: Fractal Design Define R4 Black
• Mobo: MSI Z97 Gaming 5
• PSU: XFX ProSeries 650W
• Mouse: SteelSeries Rival
• Mouse Pad: SteelSeries QcK+
• Chair: DXRacer F-Serie

Vad tycker ni är det nästa jag ska fixa till min setup?

Tack på förhand!

Skulle personligen byta headset till nåt bättre, kolla recension(erna) här på Swec. Byt till t.ex. HyperX Cloud I/II eller Qpad QH-85/90

Permalänk
Medlem
Skrivet av liam082:

Hej

Detta är mitt första inlägg jag vet inte i vilken tråd jag skulle posta detta men jag tänkte kanske här.
runt omkring 4-5 månader sedan fick jag en ny stationär dator.Jag har spelat call of duty black ops II på ultra med mitt grafikkort minecraft med 700fps och datorn fungerar perfekt.
Men jag fick höra av någon att mitt grafikkort var från 2013 och då blir jag orolig kommer datorn klara av dem nyaste spelen på hög grafik?
Här är min dators delar

modekort MSI B85M-E45, Socket-1150
grafikkort ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA
Minne Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB fundera på att köpa 8gb till=16gb
Nätagg Corsair CX 750W PSU
chassi NZXT Phantom Big Tower med alla fläktar som går att ta in=3 200mm fläktar och 2 120mm sidan och 1 120mm bak
proccesor Intel Core i5-4690K.Är det något som jag behöver uppdatera? tacksam för svar

Tja första inte lyssna på vad du hört ålder är inte viktigt om du får ut det du vill från datorn. Dock tänk på det agget kan orsaka dig problem på sikt (så du vet om det när datorn strular är det trolig felorsak), ett större varningstecken är om hårddisken går sönder det kan beror på just agget.

har du ingen SSD idag kan det vara trevlig uppgradering märks betydligt mer än mer ram. Cpu:n kan du klocka om det inte vore för ditt moderkort du valt (men duger utmärkt ändå).

Permalänk
Medlem

tack!! Broken-arrow

tack för ditt svar väldigt uppskattat menar du att jag ska uppdatera till ett mer kraftfullt nätagg? eller lite mindre kraftfullt?
BTW så jag behöver inte uppdatera mitt grafikkort eller proccesorn? jag skulle vilja kunna maxa upplösningarna på dem nyaste spelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av liam082:

tack för ditt svar väldigt uppskattat menar du att jag ska uppdatera till ett mer kraftfullt nätagg? eller lite mindre kraftfullt?
BTW så jag behöver inte uppdatera mitt grafikkort eller proccesorn? jag skulle vilja kunna maxa upplösningarna på dem nyaste spelen

Är inte Watten han menar när han föreslår dig att byta, utan själva modellen. Cx-serien har ett rykte av sig att inte vara så pålitlig.

När du skriver att du vill maxad spelen, vad mer specifikt menar du, vad spelar du på för upplösning idag?