Permalänk

5/5
När finns chassit att köpa ? och vad kommer det att kosta ?

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Allt annat man kan skriva är överflödigt, snyggt! täcker in det lol

Kan vara bilderna som gjorde det, men det såg ut att vara "kall-lödning" i nätagget. Men du kan ju detta så säkert bara bilden som gjorde att det såg så ut.

Igen: SNYGGT!

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Dallen:

Satan vad snyggt!

Tackar så mycket!

Skrivet av Iglum:

Ser helt ok ut. Får se vilken prisklass det chassit kommer landa i sen när det lanseras.

Runt 200 pund rör det sig om

Skrivet av Langelus:

Sjukt snyggt! Och att det är byggt av någon så ung som dig gör det bara ännu mer imponerande

Bugar och bockar!

Skrivet av NaaanO:

du är sjukt duktigt! galet snygg dator!

Tack så mycket, kul att du gillar den

Skrivet av Coke_Smurf:

Stilrent bygge verkligen, tummen upp!

Tack!

Skrivet av Cav.:

Har du inte dragit fel vid grafikkorten? D.v.s. om du har kopplingarna öppna på båda sidorna (ovan/under) på samma block vid samma segment, kommer inte vattnet rinna rakt igenom då istället för igenom blocket?

Skrivet av Dr.Mabuse:

Det är parallellkopplat. Även om vattnet mycket riktigt kan passera genom första anslutningen så är nästkommande block av samma restriktiva karaktär som första och flödet fördelas därmed över båda blocken likvärdigt innan retur. Path of least resistance.

Precis som Dr.Mabuse förklarar. Det är viktigt att blocken är likadant konstruerade för att det ska kunna fungera. Och det är man ju glad för

Skrivet av henkt:

Ett av de absolut snyggaste byggen jag sett, verkligen bra jobbat!

Tackar så väldans!

Skrivet av iguanodon:

5/5
När finns chassit att köpa ? och vad kommer det att kosta ?

Tack!
I början av maj, ungefär 200 pund

Skrivet av Jonas_75:

Riktigt snyggt!
Allt annat man kan skriva är överflödigt, snyggt! täcker in det lol

Kan vara bilderna som gjorde det, men det såg ut att vara "kall-lödning" i nätagget. Men du kan ju detta så säkert bara bilden som gjorde att det såg så ut.

Igen: SNYGGT!

Tack så jättemycket!
Är inte säker på vilken bild du menar. Dock är jag ingen löd-expert men har försökt mitt bästa. Bilderna är tagna under processen så har dubbelkollat lite vart efter för att se att det ser säkert ut! Hoppas på det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Tack så jättemycket!
Är inte säker på vilken bild du menar. Dock är jag ingen löd-expert men har försökt mitt bästa. Bilderna är tagna under processen så har dubbelkollat lite vart efter för att se att det ser säkert ut! Hoppas på det

Credit where credit is due
Kanonjobb!
Jag är väldigt petig med lödningar då jag byggt stereoprylar i flera år. Tror nog inte det skulle orsaka problem med ev. kallödning där jag tyckte mig se det. Såpass kraftig kabel, du använder krympslang och det är inga större mekaniska påfrestningar.
Det var denna som (på bilden) ser ut att kunna vara kallödning, lodet har inte flutit ut ordentligt utan ser "klumpat" ut i brist på bättre ord. Om man använder flusspenna eller liknande på ytorna samt förtennar dem individuellt innan samman-lödning så brukar det blir fina lödningar. Själv kör jag med rätt hög temp på lödstationen, tycker att lodet hinner flyta fint innan t ex isolering på kablar etc hinner bli för varma och börja smälta.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

Det var riktigt riktigt snyggt.
Så enormt stilrent.

Blev glad när jag såg bilderna.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Så vacker 😍

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk

Sjukt snyggt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Riktigt stiligt!

Blev det något filter för fläktarna?

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Jonas_75:

Credit where credit is due
Kanonjobb!
Jag är väldigt petig med lödningar då jag byggt stereoprylar i flera år. Tror nog inte det skulle orsaka problem med ev. kallödning där jag tyckte mig se det. Såpass kraftig kabel, du använder krympslang och det är inga större mekaniska påfrestningar.
Det var denna som (på bilden) ser ut att kunna vara kallödning, lodet har inte flutit ut ordentligt utan ser "klumpat" ut i brist på bättre ord. Om man använder flusspenna eller liknande på ytorna samt förtennar dem individuellt innan samman-lödning så brukar det blir fina lödningar. Själv kör jag med rätt hög temp på lödstationen, tycker att lodet hinner flyta fint innan t ex isolering på kablar etc hinner bli för varma och börja smälta.
http://i58.tinypic.com/1zci8wm.jpg

Ah! Bilderna är ju tagna lite i processen, har gjort om många lödningar och fixat till. Jag tror att de flesta lödningar blev okej efter ett par omgångar. Får lära mig löda ordentligt någon vacker dag Tack!

Skrivet av SCORPIUS:

Det var riktigt riktigt snyggt.
Så enormt stilrent.

Blev glad när jag såg bilderna.

Tackar så hemskt mycket för det fina orden

Skrivet av Sadjester:

Så vacker 😍

Tack du!

Skrivet av RedbullF1:

Sjukt snyggt.

Tack så mycket!

Skrivet av Zoubiey:

Riktigt stiligt!

Blev det något filter för fläktarna?

Tack!

Jag har faktiskt letat som en galning men blir lite osäker på hur jag ska göra. Har försökt leta i hobbybutiker efter någon sorts mesh eller tyg som passar utan att lyckats. Finns 140 och 120mm dammfilter men det hade inte blivit snyggt att sätta de bredvid varandra. Långa filter kostade upp mot 500kr och det tyckte jag var lite överdrivet. Tips mottages gärna!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Burken hade passat fint i filmen Oblivion :).

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

Stilrent! (extra cred för rördragningen)

Permalänk

Riktigt bra! Stilrent, minimalistiskt, konsekvent. Jag älskar rören! Hur gör man med kompressionsnipplar på rör? Går det att använda vanliga 10/13-nipplar på 10 mm-rör?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Beehive Easy-does-it: Asus Prime Z370-A, Intel Core i7 8700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, EVGA Supernova G3 750 W, GTX 1080 Ti, 2x8 GB DDR4 3000MHz, Samsung 970 EVO NVM-e 500GB, Seagate Barracuda 64MB 2TB
Do. Or do not. There is no try. [Jedi Master Yoda]

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Veni:

Burken hade passat fint i filmen Oblivion :).

Haha ja kanske det

Skrivet av Snekutaren:

Stilrent! (extra cred för rördragningen)

Tackar!

Skrivet av Joppe Apa:

Riktigt bra! Stilrent, minimalistiskt, konsekvent. Jag älskar rören! Hur gör man med kompressionsnipplar på rör? Går det att använda vanliga 10/13-nipplar på 10 mm-rör?

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar så väldans!
Kompressionsnipplar fungerar inte med rör, det finns speciella hard-tubing fittings för kopparrör och akrylrör. T.ex Primochill revolver, EK HDC. Brukar oftast vara 12mm-måttet som gäller på rör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

WOW faktor var min första tanke.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Avstängd

Grymt snyggt gjort.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd

Vad är det för typ av rör du använder dig av?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Vad är det för typ av rör du använder dig av?

Vattenledningsrör?

Permalänk
Medlem

Som många nadra säkert sagt redan, grymt cleant och snyggt byggt ^.^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Jag har faktiskt letat som en galning men blir lite osäker på hur jag ska göra. Har försökt leta i hobbybutiker efter någon sorts mesh eller tyg som passar utan att lyckats. Finns 140 och 120mm dammfilter men det hade inte blivit snyggt att sätta de bredvid varandra. Långa filter kostade upp mot 500kr och det tyckte jag var lite överdrivet. Tips mottages gärna!

Skit snyggt chassi. Har själv funderat på rör, men bara stirrat mej blind på acryl, när jag ser ditt bygge, blir jag sugen på att köpa ett par längder koppar rör. (Radiatorerna är ju koppar)
Angående filter, så borde du gå in i en tyg affär, kolla ut något lagom fin/grov maskigt. Dessutom behöver du så lite, att du troligtvis kan få lite "spill" gratis. Kan du både löda och bocka rör, borde tillverkning av filter ramar inte vålla några större problem.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Jag har faktiskt letat som en galning men blir lite osäker på hur jag ska göra. Har försökt leta i hobbybutiker efter någon sorts mesh eller tyg som passar utan att lyckats. Finns 140 och 120mm dammfilter men det hade inte blivit snyggt att sätta de bredvid varandra. Långa filter kostade upp mot 500kr och det tyckte jag var lite överdrivet. Tips mottages gärna!

Högtalartyg.

Är det akustiskt transparent så bör ju luft färdas lätt igenom.

Permalänk
Inaktiv

Var har du köpt alla kylningsgrejjer?

Permalänk
Medlem

Inspiration tagen här, snyggt

Visa signatur

“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today”

-James Dean