Trasig laddkontakt Samsung S3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2010

Trasig laddkontakt Samsung S3

Laddkontakten har till slut gett upp helt och behöver bytas. Funderar på vart man billigast och bäst får den bytt. Hittade nån onlinebutik "mytrendyphone" som skulle ta typ 350kr, men läste jävligt dåliga omdömen om dem så vettifan om man vågar. Har funderat på att byta kontakten själv, men har ingen utrustning för det - dock är jag bra på att fixa trasiga prylar själv så med rätt grejer löser jag det.

Vad tycker ni jag ska göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011

Samsungs telefoner brukar vara rätt lätta att skruva med, jag har bytt display på både s2 och s4.. På s4 sitter usb-kontakten på ett eget kretskort, mycket enkelt att byta.. Finns säkert på ebay för kaffepengar...

Edit; verkar som den är lödd på samma kretskort som allt annat... Jag hade nog försökt komma över en s3 med trasig display men fräsch kontakt och flyttat hela kortet...

Skickades från m.sweclockers.com

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

mytrendyphone har jag handlat i från inga problem.
Har köpt reservdelar som jag själv bytt ut .
Man få googla på hur man öppnar telefonen så man inte bryter sönder nåt.

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2010

Stämmer att laddkontakten är fastlödd på stora kretskortet, så ska jag byta själv blir det till att plocka fram lödpenna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved