Lumia 920, comviq kontant, internetdelning fungerar inte, ska vara fin fisk enl comviq

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003

Lumia 920, comviq kontant, internetdelning fungerar inte, ska vara fin fisk enl comviq

Hej,

Har en Lumia 920(8.1) med comviq kompis för tillfället. Comviq har förklarat att "då min internet funkar i tele så problem med tele" (ingen tethering-spärr dvs). Startar internetdelning via inställningar, över wifi, ansluter via lösenet från Nexus 7 med lollipop, ansluten och med IP 192.168.137.212 (vem vet hur man ser andra nätverksinställningar i denna androidversion?). Dock får wifisymbolen ett utropstecken bredvid sig och går ej att nå internet. Lumian säger "Anslutna gäster: 1" .

Provar dela över blåtand: ansluter ok, intet internet.

Provar dela på samma vis till iPad -> får IP som verkar giltigt, ingen internetåtkomst.

Provar dela från iPhone med teliaabonnemang: Nexus 7 får lika giltigt IP och internetåtkomst finns, inget utropstecken vid wifisymbolen.

Det var exakt samma sak med Android 4.nånting på Nexus7 och Lumian med 8.0 och comviq. Vad jag ser kan man inte ändra inställningarna på Windows phone för internetdelning så mycket och inte att man skulle behöva det heller.

Någon med tips?

Mvh

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003

Ja, som så ofta när man eftersökt tillräckligt själv så får man 0 svar på forum. Lagom generellt är bäst.
Oavsett så provade jag SIM:et i en S3a, internetdelning funkade fint. Stoppade tillbaka i Lumian och då fungerade det därifrån med. Inte en aning om vad som var fel.

-