2 skärmar till ett grafikkort (gtx 970)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009

2 skärmar till ett grafikkort (gtx 970)

funderar på att använda 2 skärmar till mitt gtx 970, jag har redan en full hd 120hz skärm och ska i så fall skaffa en full hd 60hz skärm för att se på twitch, film mm, men hur krävande är det för ett grafikkort när man använder 2 skärmar samtidigt för kommer man inte förlora några frames i spelen även om man bara kör själva spelet på en skärm och sen borde det bli högre temperatur på grafikkortet också antar jag, eller?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av mnsn:

funderar på att använda 2 skärmar till mitt gtx 970, jag har redan en full hd 120hz skärm och ska i så fall skaffa en full hd 60hz skärm för att se på twitch, film mm, men hur krävande är det för ett grafikkort när man använder 2 skärmar samtidigt för kommer man inte förlora några frames i spelen även om man bara kör själva spelet på en skärm och sen borde det bli högre temperatur på grafikkortet också antar jag, eller?

Gör ingen märkbar skillnad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010

I princip ingen skillnad i temperatur eller FPS med två skärmar så länge man inte spelar på båda.
Dock kan flashplayer förstöra FPS:en om man har det i andra skärmen. Jag får FPS drops ibland när jag har youtube på andra skärmen samtidigt som ett spel på första skärmen.

Källa: Jag har kört två/tre skärmar i 4år med flera olika Nvidia grafikkort.

Citera för svar!