Permalänk
Medlem

Logitech MX518, har tre styckna av dessa badboys

Permalänk
Medlem

MX518 är ju en gammal trotjänare som jag fortfarande har en kvar av till laptopen, men min nuvarande favorit är Steelseries WoW Legendary Edition, med lagom storlek och antal knappar i väldigt bra layout för MMO, Diablo m.m.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Går ju knappast jämföra 2 helt olika möss med slitage.

han gillar att hålla i gummi, jag brukar köra "Al naturell"

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag kör zowie ec1-a, den är verkligen riktigt bra tycker jag.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Har haft min Rival i över ett år och kan inte påstå att den är speciellt äcklig (ja lite äcklig ÄR den men det är för att jag ALDRIG rengjort den).
Men om du är som jag och använder musen FLITIGT så sliter du liksom jag ner gummibeläggningen ner till plasten på ett år. Så om du vill ha en hel mus så blir det en ny varje år.

Bilder på slitningen : http://imgur.com/a/xZipE

Du kör clawgrip va? Har inte i närheten av liknande slitage på min (jag kör palm)

Permalänk
Medlem

Jag har testat många möss efter att min första QPAD 5k gick sönder, kanske rullade på 4 andra men slutade med att köpa en ny 5k... alla möss blir ju bara mindre o mindre känns det som. vill ha en större mus

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag har testat många möss efter att min första QPAD 5k gick sönder, kanske rullade på 4 andra men slutade med att köpa en ny 5k... alla möss blir ju bara mindre o mindre känns det som. vill ha en större mus

tycker du QPAD 5k / mx518 eller g400 är för små ?

denna kanske funkar ? länk

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag har testat många möss efter att min första QPAD 5k gick sönder, kanske rullade på 4 andra men slutade med att köpa en ny 5k... alla möss blir ju bara mindre o mindre känns det som. vill ha en större mus

Tycker dom blir större o tyngre.
Förr var de betydligt mer små och lättviktiga möss.

Ge mig mindre o lättare möss, thanks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

tycker du QPAD 5k / mx518 eller g400 är för små ?

denna kanske funkar ? länk
http://i.imgur.com/hsbNuu8.jpg

G400. tror jag köpte g500 för typ 800 kr men den var liksom för smal

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

G400. tror jag köpte g500 för typ 800 kr men den var liksom för smal

Mionix Naos 8200 ser väl rätt bred ut Sidewinder x8 ?
annars köp en mus som du kan plocka isär och sen lägga till extra material har du stora händer så finns det ju möss stora som skokartonger men det är ju knappast för gameing. bättre du lär dig modda skälv, liggunderlag och glasfiberspackel är en bra början.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Alla som säger MX518 verkar va helt omedvetna om dess ökända prediction och angle-snapping som inte går att stänga av.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Mionix Naos 8200 ser väl rätt bred ut Sidewinder x8 ?
annars köp en mus som du kan plocka isär och sen lägga till extra material har du stora händer så finns det ju möss stora som skokartonger men det är ju knappast för gameing. bättre du lär dig modda skälv, liggunderlag och glasfiberspackel är en bra början.

vad klassar man 5k som för mus då? samma trams som '' gamingheadset'' eller fast alla vet att man köper lurar + mic?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Mionix 7000. Riktigt grym sensor i den, och ergonomisk storlek.

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

vad klassar man 5k som för mus då? samma trams som '' gamingheadset'' eller fast alla vet att man köper lurar + mic?

jag uppfattade det som att du hade svårt hitta nån mus som var stor nog,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Alla som säger MX518 verkar va helt omedvetna om dess ökända prediction och angle-snapping som inte går att stänga av.

Dom flesta på swec har noll koll på möss, inkluderat reviews

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phreec:

Alla som säger MX518 verkar va helt omedvetna om dess ökända prediction och angle-snapping som inte går att stänga av.

Nja, jag gillade den mest för att den håller i många år, och har rätt skön form utan något obekvämt material, som t ex den jag har nu, g500, fortafarande skön form men det är nå jävla skrovel material som stör mig så in i hlvte.

Permalänk
Medlem

QPAD 5k.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

QPAD 5k ska väl ha mycket problem med sensors och att det är laser mus vad ja läst är det väl tveksamt vilka fördelar det är med denna teknik?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Har haft min Rival i över ett år och kan inte påstå att den är speciellt äcklig (ja lite äcklig ÄR den men det är för att jag ALDRIG rengjort den).
Men om du är som jag och använder musen FLITIGT så sliter du liksom jag ner gummibeläggningen ner till plasten på ett år. Så om du vill ha en hel mus så blir det en ny varje år.

Bilder på slitningen : http://imgur.com/a/xZipE

Det är ett problem med gummit, hade samma sak men SteelSeries ska ha bytt material så du kan byta den där på garantin. Min nya har inga problem.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

införskaffat mig en steelseries rival, o den är verkligen superskön. glider bra och precisionen känns riktigt bra.

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Logitech MX518

Word! så otroligt skön att nyttja på dag till dag bas, enkel att justera känsligheten på och förutsägbart rörelsemönster. otroligt väl konstruerad produkt!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Avstängd

Jag har en Rival som jag tycker var väldigt bra. Köpte också en FinalMouse som även den är riktigt bra och helt driverlös och inge prediction och snapping. Måste beställas från USA dock så den blev lite dyr ;D PMa mig ifall du skulle vilja köpa min Rival begagnad, den är inte mer än 6 mån gammal är något.

Annars kolla upp lite youtube reviews på Final Mouse, gick på ca 900 kr för mig.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Använd endast Razer Deathadder Chroma när du skall öppna chroma cases i CSGO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

QPAD 5k ska väl ha mycket problem med sensors och att det är laser mus vad ja läst är det väl tveksamt vilka fördelar det är med denna teknik?

Om formen tilltalar dig finns den i optisk variant nu också, med nya modellen 8K:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2785438

Obs, det finns också en 8K laser som ser precis likadan ut

Permalänk

Skulle vilja slå ett slag för razer naga 2014, mycket bättre än de gamla nagas, mekaniska knappar också, funk grymt till allt.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd

Själv har man en Mionis Naos 8200 och är grymt nöjd med den. Har hur bra grepp som helst. Glider som bara den på musmattan och är allmänt riktigt nöjd.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av rsw:

Obs, det finns också en 8K laser som ser precis likadan ut

Införskaffade precis laser varianten, helnöjd.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

IntelliMouse Explorer 1.0 (med de stora sidoknapparna), är vad jag använder till alla spel. Lysdiod, fem knappar, lagad två gånger, ommålad en gång. Allt annat är knas!

Ett exemplar kvar:
http://www.amazon.com/Microsoft-B75-00001-IntelliMouse-Explor...

I "bästa reviewen" där står bland annat:
"Here are a few quick reasons to purchase this mouse: 1) No cleaning of the ball and rollers. 2) 4 Buttons provide little reason to move the mouse to move back and forth when web surfing. 3) Excellent ergonomics. 4) No need for a mouse pad."

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Avstängd

Logitech G602

Mycket säker och stabil trådlös spelmus... som även slår ut de flesta trådade spelmössen.
1 eller 2 batterier... håller länge.

Många knappar med många snabba byteslägen.

Mycket bra FPS trådlös mus... fungerar säkert även i andra spel och för arbeten.

Snygg design bra ergonomi... funkar bra för små samt lite större händer.
Nackdelen är väl kanske att den känns lite plastig i mitt tycke.

Betyg: 4.9/5.0

http://www.pcgamer.com/the-best-wireless-gaming-mouse/

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men, meh, kan bidra lite.

Skrivet av anon253380:

Jag har aldrig varit ett fan av Razer men Deathaddern är ju otroligt populär hos både professionella spelare och youtubers.

Gillar inte Razers bygg kvalitet + pris sättning, slitage och material gör inte så att dem känns så värst premium, Synapse kräver uppdateringar allt för ofta, men trots det har jag varit Razer användare i snart 7 år.

Svårt att hitta en mus som har bra tryck motstånd och klick distans, lagom vikt, bra glid, ergonomi som inte är helt fuckad och har bra driftsäkerhet. Har fått nerd rage över många saker men aldrig över mina razer möss (bortsett från hund hår som har fastnat i sensorn, vilket är orelaterat till razer).

Har testat lite diverse tillverkare genom åren men sitter ändå kvar på min gamla Razer Naga Molten edition. Steelseries är väl den enda som jag inte stör mig helt på men ergonomin känns lite så där för just mina händer. Tycker själv att man bara ska gå till en fysisk butik och testa för hand vilken som känns bra individuellt.

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS