Youtube blir reklamfritt mot månadsavgift

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

För att stödja dem som lever på att leverera material att titta på? Jag välkomnar detta, jag använder adblock för tillfället pga att de ofta är enormt störiga och jag använder youtube mycket, men har letat efter vettigt sätt att kompensera ändå. Hoppas de tar själigt betalt bara, kan inte krävas många dollar/år för att ersätta reklamintäckterna. Hoppas dessutom att kanalerna får vara med och dela på dem pengarna på riktigt, och inte bara få en view som de gjort om jag tittat på reklamen.

Skall bli spännand att se hur det utvecklar sig, hoppas de inte blir giriga och förstör youtube för ej betalande tittare bara, då har de grävt sig själva en enormt djup grav!

Håller faktiskt med dig där.
Jag kan tänka mig göra detta, om jag vet att de får betalt för detta. Men jag är rädd för att det blir "youtube" som tjänar, inte skaparna.
Skulle nästan vilja ha en "sponsor" knapp till de som verkligen jag anser mig vilja betala för, eftersom där finns för mycket skräp på plats också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Finns det människor som producerar seriösa filmer och publicerar dem på youtube för att tjäna pengar? Trodde inte youtube var till för sånt, eller du pratar kanske om Netflix? Youtube är för amatörer. Någon borde kanske starta en sida där halvseriösa kan tjäna pengar annars blir blandningen för stor, någonstans får man dra gränsen.

Det finns väldigt många personers vars jobb är att skapa material och lägga upp på youtube.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hoppas anblocks blir mera mainstream så att alla aktörer är tvungna att införa paywalls för att fortsätta driva deras verksamheter. Trött på denna plankar mentalitet, hatar reklam också så för mig gör det detsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Finns det människor som producerar seriösa filmer och publicerar dem på youtube för att tjäna pengar? Trodde inte youtube var till för sånt, eller du pratar kanske om Netflix? Youtube är för amatörer. Någon borde kanske starta en sida där halvseriösa kan tjäna pengar annars blir blandningen för stor, någonstans får man dra gränsen.

Varför ska amatörer inte få tjäna pengar?
Om du tittar på ett klipp som underhåller dig så kvittar det väl hur stor budget klippet i fråga hade.

Denna rent ut sagt idiotiska idén att allt på internet ska vara gratis, vakna upp och ta en titt på hur världen fungerar istället för att drömma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det här får mig dock att fundera... vad innebär det för oss som lägger upp videos? Visst, folk använder adblock och skiter i det men för de som inte gör detta. Innebär det inte att vi skulle få mindre annonsvisningar och således tjäna mindre? Själv är jag inte speciellt aktiv och får ett spottstyver varje månad, men för andra som är mer aktiva och stora känns det som om det skulle kunna få en rätt rejäl effekt.

Finns/använder folk adblock på telefonen?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Kan vi slippa Piediepie skulle jag bara bli lite gladare så. De borde fan få betala för all skit som produceras helt enkelt!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Jag använder (och kommer fortsätta att använda) Adblock, då jag hatar alla former av reklam, och för min egen del är den bara irriterande, ivägen och tar tid. Jag har nog aldrig köpt något som jag har sett via reklam.

Jag förstår att kanalerna till viss del får reklamintäkter och att många förlitar sig på detta, men då föredrar jag helt klart (bl.a.) twitch.tv:s system där jag kan enkelt subscriba och donera till kanaler som jag gillar och vill stödja.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Adblock, bästa som hänt sen skivat bröd.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bakgrund:

Nej, det är ju just det jag inser att det inte är. Om du läser mitt inlägg så ser du att jag gör det av ren snålhet, det ligger ju i naturen att man är självisk, om man kan få någonting gratis, varför då betala? Det gynnar inte mig, det är så jag (och 60% av Sweclockers medlemmar som röstat) tänker, är medveten om att det inte är PK och att det är omoget.

Vi får inte heller glömma bort att även mindre kanaler börjar få sponsorer och gör reklam för olika företag direkt i filmerna, adsense-delen är bara en del av intäkterna för många. Adblock får fler användare hela tiden, och Youtube är större än någonsin, om det inte var lönsamt för folk att göra filmer skulle vi inte ha några filmer, tror knappast att alla "Youtubers" kommer gå omkull bara för att vi använder Adblock.

Har du läst igenom det du själv skrev? Utan pengar skulle de flesta av de stora kanalerna få lägga ner. Pengarna kommer från reklam nästan uteslutande. Så du har inga problem med att blocka reklamen vilket har lett till att de måste hitta andra sätt att få in reklam. Grattis, nu har du reklam i hela filmen istället för i början. Mängden reklam ändras inte, bara formen av den. Känns det som att du har lyckats med något bra med adblock då? Mindre kreatörer får det svårare att ta sig in eftersom reklamintäkterna direkt från Youtube sjunker. De stora kan fixa dealar direkt med företag som fortfarande ger dig reklam men i ett annat format. Så det enda du lyckas med är att skapa reklam som inte adblock kan blocka.

Skrivet av Fire_Ice:

Finns det människor som producerar seriösa filmer och publicerar dem på youtube för att tjäna pengar? Trodde inte youtube var till för sånt, eller du pratar kanske om Netflix? Youtube är för amatörer. Någon borde kanske starta en sida där halvseriösa kan tjäna pengar annars blir blandningen för stor, någonstans får man dra gränsen.

Ja det finns det. Alla stora kanaler ligger på den nivån att de måste förlita sig på inkomster relaterade till sina filmer för att överleva. Det går inte att kombinera en aktiv youtubekanal med ett vanligt jobb om man vill producera mer än enstaka filmer i veckan. Beroende lite på vilket typ av filmer du gör. Animatörerna har det värst för det tar dem 1-2 veckor att skapa en kortfilm på under 5 minuter.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Hehe...härligt att läsa kommentarer där youtube är helt ok att använda adblock till, men, oj om någon skulle göra det på Sweclockers!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Håller faktiskt med dig där.
Jag kan tänka mig göra detta, om jag vet att de får betalt för detta. Men jag är rädd för att det blir "youtube" som tjänar, inte skaparna.
Skulle nästan vilja ha en "sponsor" knapp till de som verkligen jag anser mig vilja betala för, eftersom där finns för mycket skräp på plats också.

En "sponsor" knapp hade varit så AWSOME. Jag har hoppats att det skall komma någo i den stilen, men blir kostnaden för detta själig så är det en godkänd lösning med. Ersättningen på youtube ligger väll runt 4-5$ per 1000 view, så månadskostnaden borde ju rimligtvis bli låg, säg 10-20kr/månad. Tror iofs det kommer bli mer, men man kan ju alltid hoppas!

Permalänk
Master of Overkill

Betalar gärna.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast då vill du ju att det ska vara gratis. Det finns i praktiken två sätt att finansiera innehåll på internet. Antingen reklam eller prenumeration. Länge har månadsavgifter varit mer eller mindre omöjliga att hålla uppe för att så många vant sig vid att mycket är gratis. Fast det är inte gratis eftersom man istället betalat med reklam. Nu när fler och fler blockar bort reklam måste de som skapar innehåll hitta nya sätt att finansiera. Fler och fler på Youtube kör reklam som är integrerad i videon och därmed svår att blocka bort. Det kräver en mer aktiv handling från den som tittar att hoppa i filmen själv. Eller så får de ta till Patreon istället. Det är inte bara ett fenomen på Youtube utan till och med de stora dagstidingarna har stora problem av samma anledning.

Nu verkar det som att fler och fler växer upp och inser att allt inte kan vara gratis och olika typer av prenumerationer kommer tillbaks. Trodde Google skulle vara betydligt mer försiktiga eftersom en så stor del av deras affärsidé bygger på reklam. De har en av de bättre reklamplattformarna. Ska bli intressant att se hur detaljerna ser ut, hur stor del av pengarna som landar hos de som skapar filmerna och vad kostnaden blir.

De tjänster jag använder och som tillhandahåller en betalningsmodell för att slippa reklam betalar jag för - för min del handlar det inte om snålhet med pengar - snarare om snålhet med tid isf, finns få saker som är så irriterande eller tidsödande som att sitta och glo eller lyssna på reklam.
Nu erbjuder ju tyvärr inte alla tjänster en möjlighet att betala för innehållet på annat vis än genom reklam och då får de stå sitt kast tills de erbjuder ett bättre sätt. Finner det bra att fler och fler använder reklamblockering för att tvinga fram alternativa sätt för folk att finansiera sina alster på nätet.

Om folk i allt mer växande grad använder tillägg som adblocker är det ju inget annat än ett tydligt tecken på att folk vill inte bli bombarderade med reklam på det sätt man blir idag. Vill man då finnas kvar på nätet med sin verksamhet får de anpassa sig eller försvinna. Det är inte svårare än så egentligen.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Som med allt annat i världen så blir det dyrt om man villh allt som finns.

Ja då är vi återigen där att "allt ska vara gratis". Måste man ha 1-2 musiktjänster? Måste man ha XBOX? Os.v o.s.v. Nu kommer en sån här "när jag var ung" men när jag var ung så köpte man skivorna om man ville lyssna eller lyssnade på radio (finansieras med TV avgiften). Ville man spela massa coola spel så gick man till en arkad och betalade X kronor per spel osv osv. Men nu ska man tydligen kunna streama all video och musik i världen, spela alla spel när som helst etc och sen när folk vill ha betalt för detta så kommer detta gnäll igen. Å sen att "Youtube är redan för stora för sitt eget bästa" så kan man ju undra vem som sätter den gränsen? Är det när ett företag tjänar 100 miljoner? 200 miljoner? 1 miljard? När ska den tjänsten som redan är för stor för sitt eget bästa börja ge ut sina tjänster gratis? Jag prenumererar på Readly och Spotify. Tycker att 99 kr/st är LÖJLIGT lite för vad man får. Jag behöver inte fler musiktjänster för Spotify har det jag behöver och Readly har dom tidningarna jag anser mig behöva. Vill jag ha någon MER utöver det som finns på Readly så får jag betala. Jätte enkelt. Det är inte så att jag då kan säga "jag betalar för Readly så jag tänker inte betala för Evo Magazine (biltidning som INTE finns på Readly) men jag ska ändå ha den gratis. Så JA vill man ha allt i världen så kostar det därefter.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Jag gör så att jag väljer själv vilka jag vill stödja på youtube. Det gör jag genom att inte ha adblock till de jag prenumererar till.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Laxieboy:

Kan vi slippa Piediepie skulle jag bara bli lite gladare så. De borde fan få betala för all skit som produceras helt enkelt!

DU tycker det är skit andra tycker inte de.
Vissa av hans avsnitt gillar jag skarpt.

Det är som Justin Bieber hatet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Någon annan som tänker på twitch turbo?

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det här får mig dock att fundera... vad innebär det för oss som lägger upp videos? Visst, folk använder adblock och skiter i det men för de som inte gör detta. Innebär det inte att vi skulle få mindre annonsvisningar och således tjäna mindre? Själv är jag inte speciellt aktiv och får ett spottstyver varje månad, men för andra som är mer aktiva och stora känns det som om det skulle kunna få en rätt rejäl effekt.

Finns/använder folk adblock på telefonen?

Det måste vara så att det skall vara en ersättning för reklamintäkter, för både materialskapare och youtube, något annat vore helt huvudlöst. Det är trots allt NI som gör sidan till något vettigt! Nog för att youtube är stora, men börjar de jävlas för mycket kommer de snabbt bli övergivna. Internetsidor har låg kundlojalitet som synts tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Finns det människor som producerar seriösa filmer och publicerar dem på youtube för att tjäna pengar? Trodde inte youtube var till för sånt, eller du pratar kanske om Netflix? Youtube är för amatörer. Någon borde kanske starta en sida där halvseriösa kan tjäna pengar annars blir blandningen för stor, någonstans får man dra gränsen.

Vad snurrar du om? Finns ju en hel del med folk på youtube vars inkomst helt eller delvis kommer från youtube och då är de per defenition professionella/"seriösa". De får betalt för varje reklamvisning, de får inget betalt om någon använder adblock.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Vill dom ha betalt så får dom allt plocka bort spårningen med.

Skrivet av Staples:

Som enligt titel, varför skulle jag betala för reklamfri youtube, jag har ju redan kostnadsfri reklamfri youtube i dagsläget.
Tipsar därför om Adblock plus för er firefox användare.

Ska du blockera reklam så använd INTE Adblock Plus, rena maffia-upplägget där. Använd i sådana fall Adblock Edge för Firefox...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Jag använder (och kommer fortsätta att använda) Adblock, då jag hatar alla former av reklam, och för min egen del är den bara irriterande, ivägen och tar tid. Jag har nog aldrig köpt något som jag har sett via reklam.

Jag förstår att kanalerna till viss del får reklamintäkter och att många förlitar sig på detta, men då föredrar jag helt klart (bl.a.) twitch.tv:s system där jag kan enkelt subscriba och donera till kanaler som jag gillar och vill stödja.

Av ren nyfikenhet, varför kommer du fortsätta med adbliock när dom istället lanserar ett betalalternativ? Då finns det ju andra metoder att slippa den förhatliga reklamen på

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Finns ju sätt att kringgå Adblock, så frågan är ju hur effektivt det kommer bli att använda Adblock i fortsättningen?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Om pengarna endast gick till mina aktiva subscriptions så hade jag antagligen betalt, men nu lär det vara mer allmänt för hela youtube vilket blir direkt ointressant för mig.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Vill dom ha betalt så får dom allt plocka bort spårningen med.

Ska du blockera reklam så använd INTE Adblock Plus, rena maffia-upplägget där. Använd i sådana fall Adblock Edge för Firefox...

Snälla utveckla!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Var bara en tidsfråga. Anade att det skulle bli så redan när första reklamen kom.
Dock förstår jag inte. Varför ska man betala för att se andra människors videos? Privata användare.. Helt sjukt imo.

Permalänk
Medlem

En har la Adblock.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tittar på lite allt möjligt på Youtube, fast finns en väldans massa som har usel teknisk kvalitet, typ ser ut som man kopierat en VHS kassett 5 gånger ungefär det hoppar man gärna över.

Nu kör jag alltid med addblock på youtube, skulle inte titta på nått där om det visas massor av störande reklam hela tiden.
Kan tänka mig att betala en slant om priset vore rimligt, mest för att stödja youtubes fortsatta levnad.
Vad som kan tänkas vara rimligt kan ju diskuteras, 29:- per månad kanske eller liknade.

89:- som tex Viaplay tar är helt uppåt väggarna, finns ju inget där som är värt att titta på, gamla usla B filmer som man ändå inte vill titta på alternativt nyare som man redan har sett är inget jag skulle betala för, Netflix lite bättre men långt ifrån bra, så man kan lika gärna vara utan det.
Youtube tar har jag för mig 39:- för att se vissa filmer och tyvärr den lite för dåliga kvalitén motiverar inte priset.
Ska vara Bluray kvalitet med DTS 5.1 ljud om jag ska betala för detta, och idag finns det ingen tjänst som erbjuder detta.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Var bara en tidsfråga. Anade att det skulle bli så redan när första reklamen kom.
Dock förstår jag inte. Varför ska man betala för att se andra människors videos? Privata användare.. Helt sjukt imo.

För att Youtube tillhandahåller en enkel och effektiv tjänst för privata användare att ladda upp och tillgängliggöra sina filmer utan att dessa personer behöver kunna något om servrar, webbdesign och annan teknik som krävs för att lyckas med det.

Tror du att det är gratis att upprätthålla en sida som Youtube för övrigt?

Permalänk
Medlem

Jag vill veta vart pengarna går om jag ska betala.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast det börjar bli rätt intressant för man ser mer och mer ungdomar på internet som tror att de har rätt att få allt serverat på ett silverfat. Frågan är hur långt det kommer sträcka sig och hur många som får ett brutalt uppvaknande när de kommer ut i verkligheten. Nu var det du som drog den löjliga parallellen till att tigga mat utanför ICA och inte jag. Vad säger det om dig?

Det märkligaste av allt är inte att detta är sant, utan att folk klagar på denna generationen, vilka var det som uppfostrade dom tro?