Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
målilla
Registrerad
Nov 2010

Sony experia z

Har en xperia z som är 2år.
I bland när ja ska ringa nån så hör jag inga signaler som går fram.
Men den ja ringer svarar och hör mej,men ja hör inte dom.
Då startar ja om telefonen
O ringer igen,o då funkar det.
Va kan de bero på,för ja brukar starta om den en gång i veckan i förebyggande,eller har hört att man ska göra de för att slippa ev problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av ottoj:

Va kan de bero på,för ja brukar starta om den en gång i veckan i förebyggande,eller har hört att man ska göra de för att slippa ev problem

du har inte råkat bada med din telefon för att bevisa att den är vattentät ?

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
målilla
Registrerad
Nov 2010

Ne aldrig utsatt den för väta.
Eller tappat den.
Retar mej på en annan sak me,o de e att volymen är väldigt låg på högtalaren när man vill lyssna på musik tex

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

har samma problem

jag har kört sonys diagnostics app o då har den kommit igång igen men man får göra det ibland.
funkar för mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2012

Jag har samma problem..

i5-2500K @ 4.3 GHz with CM Hyper 212 EVO | EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 @ 1367/7010 MHz
16 GB Corsair Vengance @ 1600 MHz | ASRock P67 Pro3 ATX | Samsung 840 EVO 250 GB | WD Black 1 TB
EVGA G2 850W | Fractal Design Define XL R2 | AOC q2770Pqu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av ottoj:

Ne aldrig utsatt den för väta.
Eller tappat den.
Retar mej på en annan sak me,o de e att volymen är väldigt låg på högtalaren när man vill lyssna på musik tex

Angående volymen har det blivit nya regler för några år sedan som begränsar det om jag inte minns fel. Tror man får roota den om du vill ha fullt ljud.

Chassi: Corsair 900D Mobo: MSI Z77A-S03
Cpu Intel 3770K 4.4 ghz Kylare EVO Supremacy Gpu XFX 290 ekwb 2.0Ram Ballistix 24 GB
SSD Samsung evo 840 120gb HDD Samsung 1Tb, PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av NatureBoyyy:

Angående volymen har det blivit nya regler för några år sedan som begränsar det om jag inte minns fel. Tror man får roota den om du vill ha fullt ljud.

Jo fast begränsningen är inte så låg att man knappt hör något. Den sänker totala volymen men också att en varning kommer i intervaller när man når de högre volymnivåerna med hörlurar inkopplade.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3466Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av ottoj:

vilken version av Android har du? kolla innan du uppdaterar det finns telefoner vissa Samsung som blir värre med nyaste uppdateringen.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2009

Det är ett vanligt fel att öronhögtalaren går sönder på xperia z. Det låter som att den har börjat glappa iaf. Du kan kolla det genom att trycka på öronhögtalaren högst upp medan du snackar i telefon, då brukar den komma igång igen. Sony har två års garanti så det är bara att skicka in för lagning. Lättast är att göra detta via xperia care.

http://support.sonymobile.com/se/

edit. bättre länk
http://mysupport.sonymobile.com/se/repair.htm#/