Maximal bildkvalité för cirkus 2 papp?

Permalänk

Maximal bildkvalité för cirkus 2 papp?

Hello Sweclockers

Söker en kamera enl. rubrik, ska användas allround som "familjekamera". Liten storlek är ej prioriterat, utan bra bildkvalité/normal zoom/okej filmning är vad som är prioriterat. Någon som sitter inne med något bra tips på modell?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kolla begagnat, det är lugnt värt det!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Begagnad Sony RX100.

Skrivet av Laccy:

Kolla begagnat, det är lugnt värt det!

Snabba svar, nice. Köper dock hellre nytt, men inser att man får rätt mkt mer för ca 3000. Vad tycker folket om Canon Powershot S120?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon-The-Killer:

Snabba svar, nice. Köper dock hellre nytt, men inser att man får rätt mkt mer för ca 3000. Vad tycker folket om Canon Powershot S120?

Va folket tycker är irrevelant - som fotograf anser jag den är OK för sin prisklass -> KÖP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon-The-Killer:

Snabba svar, nice. Köper dock hellre nytt, men inser att man får rätt mkt mer för ca 3000. Vad tycker folket om Canon Powershot S120?

Har själv en Canon S100 som en slit å släng här, använder den mest för vloggar och diverse dokumentära bilder, tycker det ser helt ok ut i både 1080 video upplösning och bilder, tror inte de har gjort S120 sämre. Lurar själv på en nyare pocketkamera, dock en Sony DX100 III.

Permalänk
Medlem

S120 är najs, men när man du ändå höjer budgeten med 50% så kan det vara värt att höja den lite till och köpa en LX7 eller helst RX100.
RX100 är en klart bättre kamera, men är 3000kr den absoluta gränsen är S120 en bra kamera. Jag har själv föregångaren S100, men jag suktar definitivt efter RX100...

Permalänk

Tänkte bara skriva vad det blev, och förhoppningsvis har någon annan nytta av detta Köpte en RX100 och är sjukt nöjd. Alla tre generationer av RX100 säljs ju samtidigt, där den jag köpte är den äldsta modellmässigt sätt. Betalade typ 3500 och kameran är sjukt nice, även filmning är mycket bra. Filmningen har en gräns på 29 min per klipp men detta har jag märkt inte är något praktiskt problem då man sällan filmar längre än så. Kameran puttar då ut en fil per filmningssekvens, och dessa lägger man ju enkelt ihop i valfritt redigeringsprogram. Enda negativa jag kan komma på är avsaknad av anslutning för extern mic om man nu vill filma lite mer professionellt, däremot är de två stereomicarna som är inbyggda väl så bra så för den glade amatören är detta ett icke-problem. Fotomässigt sätt behövs nästan inga kommentarer, den överträffar alla mina förväntningar och verkar prestera i klass med billigare systemkameror.

Permalänk
Medlem

RX100 verkar vara en väldigt kompetent kamera.

Om någon annan söker något liknande så kan jag tipsa om Samsung NX spegellösa APS-C-systemkameror. NX2000 fanns tidigare för 2000 kr med 20-50mm-objektiv (finns olika på ebay nu för ungefär dessa pengar). Kan tänka mig att kit-objektivet kanske inte når helt upp till RX100 men Samsungs fasta är fina.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?