Router/Modem för kontantkort som funkar i Thailand.

Permalänk
Medlem

Router/Modem för kontantkort som funkar i Thailand.

Skulle behöva köpråd på Router/Modem som funkar utomlands, samt vilket simkort som ger mest surf i Thailand ?

Permalänk
Skrivet av Face_:

Skulle behöva köpråd på Router/Modem som funkar utomlands, samt vilket simkort som ger mest surf i Thailand ?

köp det när du kommer ner dit ? hur mycket ska du surfa hur länge ska du vara där?
du lär inte kunna kolla på film streamat från 3G nätet.

4G finns som test i några få kvarter från mbk galleria till central world

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

köp det när du kommer ner dit ? hur mycket ska du surfa hur länge ska du vara där?
du lär inte kunna kolla på film streamat från 3G nätet.

4G finns som test i några få kvarter från mbk galleria till central world

Min gissning är att han inte tänker hänga på MBK hela semestern och antagligen inte BKK alls

Däremot har jag sett folk som använt ett sådant upplägg ute på öarna och inte haft några problem alls. Varför skulle man inte kunna streama på 3g, gör jag varje dag i Sverige och när jag bodde utomlands.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Min gissning är att han inte tänker hänga på MBK hela semestern och antagligen inte BKK alls

Däremot har jag sett folk som använt ett sådant upplägg ute på öarna och inte haft några problem alls. Varför skulle man inte kunna streama på 3g, gör jag varje dag i Sverige och när jag bodde utomlands.

för har du kontantkort så är det begränsat till 1-3GB det går ju att ta dyraste men det känns ju inte värt

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Tjena, Jag ska vara nere 6mån, så jag måste kunna lira Online spel och Streama några filmer i månaden, samt hänga på Fejjan en del

De får kosta en del, det är nämligen ganska tråkigt väder i Thailand under våran svenska sommar, så därför är internet ett måste.

Jag tänkte köpa en bra Router/Modem för kontantkort i sverige, då jag inte har lust, att springa och byta skiten i Thailand, men sålänge den är olåst, så borde den funka med ett Thai kort eller ?

Permalänk
Skrivet av Face_:

Tjena, Jag ska vara nere 6mån, så jag måste kunna lira Online spel och Streama några filmer i månaden, samt hänga på Fejjan en del

De får kosta en del, det är nämligen ganska tråkigt väder i Thailand under våran svenska sommar, så därför är internet ett måste.

Jag tänkte köpa en bra Router/Modem för kontantkort i sverige, då jag inte har lust, att springa och byta skiten i Thailand, men sålänge den är olåst, så borde den funka med ett Thai kort eller ?

använder Thailand andra frekvenser på 3g/4g är det inte säkert att du får nån kontakt eller sämre för att något frekvensband är anolunda

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644