Råkade klicka på en länk från SMS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Råkade klicka på en länk från SMS

Idag när jag vaknade hade jag fått ett SMS på min iPhone 5S, det stod "MMS" och så en länk. Jag klickade på länken dum som jag är och så kom jag in på ett par hemsidor via Safari där det stod att jag vunnit typ 10.000:- i presentkort på H&M. Typisk popup-spam som man får via datorn.

Så, vad är det värsta som kan hända med sånt här? Jag är jättenojig nu eftersom allt via mobilen är kopplat till datorn osv nu för tiden. Jag är dessutom inte så haj på hur det fungerar på mobilen. På datorn har man ju diverse program och scans man kan köra för att se om något hänt.

Tack på förhand! Sorry om posten hamnade fel förresten, visste inte vart jag skulle placera tråden.

CPU: AMD Ryzen 7 1800X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: G.Skill 16GB 3200MHz CL14 Flare X Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Jag kan garantera att inget farligt har hänt. Du har bara fått reklam helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Hoppas du har rätt! Jag tog bort SMS:et och sådär, så kan inte ge mer info. Det är ju så svårt idag att veta skillnaden mellan vanlig reklamspam och phishing eller vad det kallas. :/

CPU: AMD Ryzen 7 1800X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: G.Skill 16GB 3200MHz CL14 Flare X Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S