Rykte: Surface Pro 4 släpps med Windows 10 och utrustas med Intel Skylake

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Surface Pro 4 släpps med Windows 10 och utrustas med Intel Skylake

De flesta räknar med att det släpps en ny Surface Pro kort efter Windows 10 och enligt de senaste uppgifterna kan Microsoft invänta Intels arkitektur Skylake.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu är ju frågan om man ska vänta på Pro 4 eller slå till på Surface 3. Eller kanske båda?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Kolla bilden.. det där ser ju inte ut som någon vidare arbetsställning, precis. Ser mest.. bökigt.. ut.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweMerlin:

Kolla bilden.. det där ser ju inte ut som någon vidare arbetsställning, precis. Ser mest.. bökigt.. ut.

Stödet går att vinkla så att arbetsställningen kan bli bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Kolla bilden.. det där ser ju inte ut som någon vidare arbetsställning, precis. Ser mest.. bökigt.. ut.

Skippar deras tangentbord och har ett riktigt med istället när det behövs.
Sjukt smidigt. Stödet är underbart, bara o ställa den upp på bordet.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NoNamesWayne:

Nu är ju frågan om man ska vänta på Pro 4 eller slå till på Surface 3. Eller kanske båda?

Känns värt att vänta om möjligheten finns

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

En sån blir det. Lite högre upplösning på skärmen, >10 timmars batteritid och lite kraftigare GPU skulle vara ljuvligt. Känner dock att de största förbättringarna finns att göra med Type cover. En metallkärna, lite gummimuddar som håller det på plats bättre och lite allmänt bättre skrivkänsla skulle göra det till en vinnare.

Permalänk
Medlem

väntar fortfarande på surface laptop. Som andra har påpeket vill man ha ett ordentligt tangentbord och trackpad. Sen kan de kanske ändå vara avtagbart.

Hoppas även att dom fixar usb-C som laddport men det verkar ju inte bli av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

väntar fortfarande på surface laptop. Som andra har påpeket vill man ha ett ordentligt tangentbord och trackpad. Sen kan de kanske ändå vara avtagbart.

Hoppas även att dom fixar usb-C som laddport men det verkar ju inte bli av.

Tangentbordet är väldigt behaglig. Sköna och lätta knapptryckningar och inte på nåt sätt sämre än på en laptop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Typ detta jag väntat på sen de annonserade 3:an Samt att jag skulle uppskatta om det fanns möjlighet att förvara pennan i enheten.

Permalänk

Yay! Skylake verkar bli tufft.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweMerlin:

Kolla bilden.. det där ser ju inte ut som någon vidare arbetsställning, precis. Ser mest.. bökigt.. ut.

Håller med, jag skulle så gärna gilla konceptet och maskinen men kan inte. Ser folk i skolan och flygplatsen som sitter helt krampaktigt för hålla den kvar i knät. Nej, en vanlig laptop är nog att föredra.

Permalänk
Medlem

Väldigt hypad för SPro 4. Blir det att köpa en Surface så blir det definitivt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Håller med, jag skulle så gärna gilla konceptet och maskinen men kan inte. Ser folk i skolan och flygplatsen som sitter helt krampaktigt för hålla den kvar i knät. Nej, en vanlig laptop är nog att föredra.

Krampaktigt? Måste vara något fel på dom då. jag har en Surface Pro 2 och sitter lika bekvämt med den i knät som vilken annan vanlig laptop som helst.

En vanlig laptop är inte att föredra för mig. Sjukt nice att bara dra bort tangentbordet och titta på film utan störande yta, med ett fäste så fäster jag den på stolsryggen framför mig och lutar mig tillbaka bekvämt med en godispåse och läsk Funkar både på buss, tåg och flyg
Sen när filmen är slut och jag måste jobba lite (kolla facebook och mailen etc) så tar jag bort den från stolsryggen, sätter på tangentbordet och jobbar bekvämt med datorn i knät eller på det lilla utfällbara bordet som brukar finnas.

DET kan jag inte göra med en laptop.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av car2ns:

Krampaktigt? Måste vara något fel på dom då. jag har en Surface Pro 2 och sitter lika bekvämt med den i knät som vilken annan vanlig laptop som helst.

En vanlig laptop är inte att föredra för mig. Sjukt nice att bara dra bort tangentbordet och titta på film utan störande yta, med ett fäste så fäster jag den på stolsryggen framför mig och lutar mig tillbaka bekvämt med en godispåse och läsk Funkar både på buss, tåg och flyg
Sen när filmen är slut och jag måste jobba lite (kolla facebook och mailen etc) så tar jag bort den från stolsryggen, sätter på tangentbordet och jobbar bekvämt med datorn i knät eller på det lilla utfällbara bordet som brukar finnas.

DET kan jag inte göra med en laptop.

Damnit, det är sådana här inlägg som får mig att vilja köpa nya grejjer. Låter onekligen smidigt. Meeeen behöver jag det?
ooh.

Permalänk

Det skulle vara mycket trevligt med USB Type-C.

Permalänk

Beställer en så fort den finns att köpa. 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Anländer surface pro 4 med type C samt skylake och win 10 så blir det banne mig ett köp! Som jag har spanat in sp3 sedan det släpptes men har försökt avstå just pga det nämnda.

Permalänk
Medlem

Surface 3

Skrivet av N4kame0:

Typ detta jag väntat på sen de annonserade 3:an Samt att jag skulle uppskatta om det fanns möjlighet att förvara pennan i enheten.

Största nackdelen med Surface 3 är windows 8.1 tyvärr. I tablett mod är det ljusår efter WP 8.1. Skullengjärna vilja ha litet förbättringar dirkt.

Tabletten känns litet i riskzonen utan ett fodral som jag beställde direkt från Kina. Fodralet hade en förvaringsplats för pennan.

Tyvärr kommer inte med någon dirkt instruktion för användarintefacet som fortfarandenär litet jobbigt.

Pennan ser jag inte så mycket fördelar med, tyvärr.

Men bästa plattan för de som redan är Windowsvana är det nog. Frugans Ipad verkar mer som en leksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Krampaktigt? Måste vara något fel på dom då. jag har en Surface Pro 2 och sitter lika bekvämt med den i knät som vilken annan vanlig laptop som helst.

En vanlig laptop är inte att föredra för mig. Sjukt nice att bara dra bort tangentbordet och titta på film utan störande yta, med ett fäste så fäster jag den på stolsryggen framför mig och lutar mig tillbaka bekvämt med en godispåse och läsk Funkar både på buss, tåg och flyg
Sen när filmen är slut och jag måste jobba lite (kolla facebook och mailen etc) så tar jag bort den från stolsryggen, sätter på tangentbordet och jobbar bekvämt med datorn i knät eller på det lilla utfällbara bordet som brukar finnas.

DET kan jag inte göra med en laptop.

Kan erkänna att en hybrid som Surface Pro kanske inte är något för alla, men av alla mina prylar/leksaker jag har (är en massa mer än vad jag skulle få plats med i min .sig) så är nog min Surface Pro min absoluta favoritsak.

Den ersätter verkligen inte helt en renodlad platta (där är mina iPads klart bättre med avseende på vikt och batteritid), eller inte heller en renodlad bärbar med tyngre prestanda och grafik (min Surface Pro är tex inte i närheten av min MB Pro), men som kombo är den grym för att den ger mig just den frihet som Car2n beskriver så väl ovan.

Den är en kompromiss på många sätt - men en fantastiskt skön och väldesignad kompromiss. Gillar den verkligen extremt starkt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/