Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Vortex POK3R Compact

Hej! klickade just hem ett poker 3 https://www.massdrop.com/buy/vortex-poker-iii-compact-keyboar...

Vill nu bara vara helt hundra att det kommer att kunna skriva åäö med detta. Vad jag har förstått hittills är att de går så länge inmatningsspårket i windows är svenska dock med förlust av <>| men de gör mig mindre. men e inte 100% säker så vänder mig till eran expertis om hjälp.

tack på förhand//jojo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Vad knapparna gör beror på operativsystemet (och till viss del tangentbordet i det här fallet, eftersom det går att programmera som man vill), så väljer du svensk layout så kommer Å,Ä och Ö fungera. Positionen för de knapparna kommer vara samma som på ett "svenskt" tangentbord när du valt svensk layout i operativsystemet, d.v.s. [ på Pok3r kommer vara Å, ' kommer vara Ä och ; kommer vara Ö.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Okej tack då vet jag

Skrivet av ToJa92:

Vad knapparna gör beror på operativsystemet (och till viss del tangentbordet i det här fallet, eftersom det går att programmera som man vill), så väljer du svensk layout så kommer Å,Ä och Ö fungera. Positionen för de knapparna kommer vara samma som på ett "svenskt" tangentbord när du valt svensk layout i operativsystemet, d.v.s. [ på Pok3r kommer vara Å, ' kommer vara Ä och ; kommer vara Ö.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Jan 2008

Är ganska säkert att de ska komma i nordisk version också. Trodde verkligen att de skulle bli runt 2000sek för nya poker men icke, blir ett klart köp för min del å.
Ja vill köra med ISO dock.

Samsung 700Z7C 17,3" - i7 3615QM - GT 650M - 8GB - 750GB - Crucial m4 256GB SSD

Citera gärna så ser jag ditt meddelande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Har hittat ett iso men då går de på 200+$ med frakt å detta från massdrop får jag för 130$ också med frakt inräknat. är ju lite skillnad. Men har nästan börjat fundera på ett wasd v2 istället nu dock blir de också 200$.

Skrivet av Humper:

Är ganska säkert att de ska komma i nordisk version också. Trodde verkligen att de skulle bli runt 2000sek för nya poker men icke, blir ett klart köp för min del å.
Ja vill köra med ISO dock.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Joppan92:

Har hittat ett iso men då går de på 200+$ med frakt å detta från massdrop får jag för 130$ också med frakt inräknat. är ju lite skillnad. Men har nästan börjat fundera på ett wasd v2 istället nu dock blir de också 200$.

Tänk dock på att du också, med stor sannolikhet, behöver betala svensk moms på tangentbordet när det dimper ner hos närmsta postombud.

MBP | Hackmac | TH-X00 PH/Mojo | Några tangentbord

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

hitta denna sida precis http://corus-kb.com/ 145$ och då skickas de från uk, hur blir de med moms då när de är inom eu?

edit: vart 132$

Skrivet av Khers:

Tänk dock på att du också, med stor sannolikhet, behöver betala svensk moms på tangentbordet när det dimper ner hos närmsta postombud.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Joppan92:

hitta denna sida precis http://corus-kb.com/ 145$ och då skickas de från uk, hur blir de med moms då när de är inom eu?

edit: vart 132$

Inom EU behöver du aldrig momsa.

EDIT: Det där verkar dock komma från Hong Kong...

MBP | Hackmac | TH-X00 PH/Mojo | Några tangentbord

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Är du säker? Om man klickar på EU wearhouse sen går vidare.

Skrivet av Khers:

Inom EU behöver du aldrig momsa.

EDIT: Det där verkar dock komma från Hong Kong...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

På poker 3 iso nordic står de dom har lager i UK å Kina beställer man härifrån verkar de som de skickas från UK
http://corus-kb.com/pok3r-/30-poker-3-pbt-cherry-mx-brown-alu...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

Köp ett med ISO/Nordic genom att rösta på min massdrop istället! :)

Här har du samma tangentbord fast som ISO/nordic

https://www.massdrop.com/vote/pok3r-iso-nordic

ps. rösta för MX Clears! Gillar du browns så kommer du älska clear!

Intel i7 2600K @ 4.6GHz - ASUS MAXIMUS IV Gene-Z - Zotac GeForce GTX 980 4GB - 16GB Crucial PC12800 - 80GB Intel X25-M - 250GB Samsung 750 - 250GB Samsung 850 - 27" ASUS ROG Swift - Silverstone SG01B-F - Fractal Design Newton R2 1000W - Fractal Design Define C - 240mm Fractal Design water cooler - WASD V2 TKL custom keyboard - Windows 10 64bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Lånar denna tråden!

Tänkte ta och köpa ett Vortex Pok3r med MX Clear switches och ISO layout men hittar inget till ett vettigt pris. Corus KB har denna för $155 men då får man även pröjsa för frakten och totala kostnaden ligger på $200 (ca 1700 kr).

Någon som känner till någon affär som säljer dessa för runt 1200 kr eller så?

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Lånar tråden lite också.

Med risk för att jag är blind. Har detta tangentbord backlight-belysning för varje tangent? Eller finns det en speciell version av detta tangentbordet som har det?

EDIT: Om jag fattar det rätt så finns det en version som har backlight. Dock hittar jag bara tangentbordet i vit utförande. Någon som hittat i svart utförande och backlight-belysning? https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=search_list&...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
grebo
Registrerad
Dec 2004

Lånar tråden lite. Finns de något sätt att göra de enkelt att göra alt+f4 på Vortex?

Typ saker som att refresha en sida kräver nu dubbelhandsfattning. I övrigt är jag jäkligt nöjd med mitt poker 3.

Verkade som de äldre hade en knapp som hette toggle som gjorde de så att när du då tryckte på 5an vart de f5 istället för 5.