Skärmen vart svart + bluescreen nu hittar datorn inte skärmen, grafikkort trasigt?

Permalänk
Medlem

Skärmen vart svart + bluescreen nu hittar datorn inte skärmen, grafikkort trasigt?

Satt och spelade som vanligt, efter en stund vart skärmen svart med lite "gröna fyrkanter" lite överallt sen slockna skärmen helt. Startade om datorn kom upp att det hade varit en bluescreen stod något om att jag skulle kolla mina eventuellt uppdatera mina display drivers. Efter en stund hände samma sak igen, svart skärm med gröna fyrkanter. Skillnaden nu är att datorn kan inte hitta skärmen. Har provat alla GPU uttag (4) fungerar inte. Provade även att koppla in direkt till moderkortet fungerade inte heller. Skärmen lyser och visar "no signal found". Jag har en rätt så gammal dator så kan det vara så att det gått åt pipan med mitt moderskort/grafikkort? kommer inte fel "beeps" när jag startar datorn.

Både CPU och GPU fläkt lyser men det betyder ju inte att de fungerar för de.
570 gtx
550w power supply
8gb ram
asus F1A 75-m LE moderskort
sen nån gammal 3.0 ghz amd processor (kmr inte ihåg) phenom?
windows 7

mvh

Permalänk
Medlem

Tjena.
Det känns som om grafikkortet lagt av eller är på väg.
Du har inget gammalt kort som du kan testa med?
Med vänlig hälsning / Mange

Permalänk
Medlem

lyckades boota upp i felsäkert läge och få skärm, teorierna om att grafikkortet packat ihop är ännu större nu. Till en börjar bootar den som vanligt kommer upp Asus Motherboard, sen gick det åt pipan. Nu blinkade det svart 3 snabba gånger med gröna streck lite överallt. Sen kommer jag fram till Starta windows normalt (funkar inte) eller starta i felsäkert läge (funkar) men upplösningen på skärmen är tvärkass. I skrivande stund håller den på att reparera men jag tvekar på att det kommer ge någonting.

mvh

Permalänk
Medlem

detta är vad jag fick fram, förstår inte vad de betyder kanske nån mer erfaren kan tyda de åt mig?

edit ny bluescreen!!

http://imgur.com/iSrjFsc