Beslutsångest! Vilken mobil ska jag välja?

Permalänk
Avstängd

Beslutsångest! Vilken mobil ska jag välja?

Kan verkligen inte bestämma mig !!

Det står mellan en Xperia Z3 och en Galaxy Note 4.

Det billigaste jag hittade var comviqs studentabonnemang.

Xperia Z3 får jag för 380 kr i månaden, fria samtal, sms och 6GB surf

Och Galaxy Note 4 får jag för 480 kr i månaden, samma där, fria samtal, sms och 6GB surf.

Jag har lånat en Galaxy Note 4 i en dag och den är underbar !! Älskar den stora skärmen och pennan som kommer med. Dock är den inte vattentät som Z3 och där får den en minus.

Batteriet kan jag inte svara på när det gäller Z3, men på Galaxy Note 4 så var batteriet toppen, det bästa jag har haft, dessutom så laddades den så otroligt snabbt. En full laddning på bara 1 timma

Nu sitter jag här och velar. Visst får jag Z3 100 kr billigare i månaden och det kanske inte är så värst mycket. Men tänk er hur mycket jag tjänar varje månad? I 24 månader är jag bunden och efter dessa månader så har jag tjänat 2400 kr. Det är faktiskt mycket, för mig i alla fall.

Jag har hört att Z3 har bra batteri, men hur snabbt laddas den? Det har hänt jätte många gånger att jag har bråttom medan jag har lågt batteri. Med Galaxy Note 4 så laddas batteriet som sagt på nolltid, ett mycket stort plus där för mig, och den stora skärmen som har en inbyggd penna.

Vad ska jag välja? Hade telefonerna varit i samma pris så hade jag kört på Galaxy Note 4. Men nu är den dyrare och jag sparar 100kr varje månad. Jag studerar och får csn, så jag måste spara lite pengar också.

Ni som har Z3..Hur snabbt laddas den? Är ni nöjda? Hur länge håller ert batteri?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är så stor skillnad på laddtid på nya telefoner har Z3 de saker du använder och behöver så ta den Note4 är för visso en fin sak med men som du säger själv student då får man spara på slantarna 100 kr i månaden blir 1200 kr på ett år

Gällande batteri tid
Note 4 3220 mAh Skärmstorlek 5,7 tum
Z3 3100 mAh Skärmstorlek 5,2 tum

Liten skillnad på dom bör ha ungefär samma drift tid

sitter själv med Note 2 och note 3 är nöjd med dom

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Ja det stabilt att köpa en telefon för 9120kr eller 11520kr och samtidigt säga att du studerar och får csn.
Köp en enkel telefon med kontantkort så sparar du pengar. (Jag lovar att du ringer lika bra med den)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Kan verkligen inte bestämma mig !!

Det står mellan en Xperia Z3 och en Galaxy Note 4.

Det billigaste jag hittade var comviqs studentabonnemang.

Xperia Z3 får jag för 380 kr i månaden, fria samtal, sms och 6GB surf

Och Galaxy Note 4 får jag för 480 kr i månaden, samma där, fria samtal, sms och 6GB surf.

Jag har lånat en Galaxy Note 4 i en dag och den är underbar !! Älskar den stora skärmen och pennan som kommer med. Dock är den inte vattentät som Z3 och där får den en minus.

Batteriet kan jag inte svara på när det gäller Z3, men på Galaxy Note 4 så var batteriet toppen, det bästa jag har haft, dessutom så laddades den så otroligt snabbt. En full laddning på bara 1 timma

Nu sitter jag här och velar. Visst får jag Z3 100 kr billigare i månaden och det kanske inte är så värst mycket. Men tänk er hur mycket jag tjänar varje månad? I 24 månader är jag bunden och efter dessa månader så har jag tjänat 2400 kr. Det är faktiskt mycket, för mig i alla fall.

Jag har hört att Z3 har bra batteri, men hur snabbt laddas den? Det har hänt jätte många gånger att jag har bråttom medan jag har lågt batteri. Med Galaxy Note 4 så laddas batteriet som sagt på nolltid, ett mycket stort plus där för mig, och den stora skärmen som har en inbyggd penna.

Vad ska jag välja? Hade telefonerna varit i samma pris så hade jag kört på Galaxy Note 4. Men nu är den dyrare och jag sparar 100kr varje månad. Jag studerar och får csn, så jag måste spara lite pengar också.

Ni som har Z3..Hur snabbt laddas den? Är ni nöjda? Hur länge håller ert batteri?

Får man slänga in Nexus 6 som ett wildcard? Bästa telefonen jag haft! Fantastisk skärm, bra batteritid, bra ljud och den renaste androidupplevelsen man kan få

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

En sparar pengar på lägre utgifter, en tjänar inga pengar på utgifter

Sett till en period på två år vill jag hävda att 2400 kr är en överkomlig merkostnad för vad du får om du väljer Note 4; för en student vill jag också tro att pennan kan vara nyttig. Visserligen förespråkar jag vanlig penna och papper, men det har funnits tillfällen där jag använt s-pen flitigt på min Note 4 i studiesammanhang.

I övrigt är det två väldigt olika telefoner och de är bra på olika saker.
Om du duschar med mobilen eller vistas i regniga miljöer skulle jag föreslå Z3, och i alla de andra fall skulle jag rekommendera Note 4. Vad gäller stöttålighet är de likvärdiga; en stor mobil där hela fram- och eventuellt baksidan utgörs utav glas medför en tämligen stor risk för skada vid fall.

Båda är väldigt trevliga telefoner.

Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |