Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014

LG G2 Helt Fryst

Hej alla klockare!

Idag när jag höll på och kikade med en kompis så frös sig telefonen helt plötsligt. Skärmen funkar på det sättet att det visas en bild, men inget annat. Inga knappar funkar, kan inte använda telefonen. Batteriet har inte ändrats en procent men alla sensorer verkar funka då den vibrerar och led lampor blinkar m.m. Jag har inte tillgång till att ta ur batteriet och jag har försökt med force reboot saken (vol + power) men inget funkar. Vad ska jag göra, har sjukt mycket prylar på telefonen som jag inte vill förlora :/

i7 4790 | CRYORIG H7 QUAD LUMI | MSI GTX 1070 | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB | Fractal R4 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lordran
Registrerad
Jan 2012

Inga backuper på dom filerna du inte vill förlora?

Rootat Eller något?

Prisa Solen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Prova att hålla in på/av-knappen en lång stund och se om den stängs av.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Om force reboot inte fungerar har du antingen fel knappar eller håller inte in knapparna tillräckligt länge.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Hemming:

Rootat Eller något?

Skrivet av ToJa92:

Har aldrig rootat denna telefonen. Har hållt intryckt knapparna men inget funkar. Telefonen är helt fryst. Däremot funkar knockon (dubbelklicka på skärmen för att tända) och jag kan låsa skärmen...

i7 4790 | CRYORIG H7 QUAD LUMI | MSI GTX 1070 | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB | Fractal R4 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av LemonIllusion:

Om force reboot inte fungerar har du antingen fel knappar eller håller inte in knapparna tillräckligt länge.

Jag höll inte in fel knappar. Finns tre att välja på och har tryckt in både power + vol upp och power + vol ner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av LemonIllusion:

Skrivet av ToJa92:

Skrivet av Hemming:

Rootat Eller något?

Jag vet verkligen inte vad som hände men fick på telefonen nu och allting funkar som normalt. Tack för all hjälp och ha en fortsatt trevlig kväll