2 Muspekare + höger kant i skärmen verkar inte existera

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

2 Muspekare + höger kant i skärmen verkar inte existera

Fick ett mycket märkligt problem för ett tag sen.
Jag har 2 muspekare och den ena beter sig som normalt. Den andra är frusen uppe i vänstra hörnet på skärmen.
Har provat 3 olika möss.
formaterat och ominstallerat win 2 ggr. Första gången var felet direkt vid första låskärmen för att logga in. Andra gången dök problemet upp efter uppdateringen till 8.1
I bios: USB Devices total: 0 Drive. 2 keyboards. 2 mice. 3 hubs
I enhetshanteraren hittar den antingen 3 eller 4 tangentbord varpå en är musen (steelseries rival), Den hitta alltid 2 möss varpå en är rivalen och en är antingen mitt tangentbord (razer black widow ultimate) eller en "tillverkare Microsoft".

Har uppdaterat allt och ja försökt allt! plockar jag bort överflödiga enheter i hanteraren så hjälper inte det. Ibland försvinner muspekaren men ploppar upp igen efter ett tag. (har stängt av automatiska uppdateringar), annars hittar den ju allt igen vid en omstart.

Ngt annat är också att till höger kan jag dra muspekare hur långt som helst ut. har kollat inställingarna i både invidias programvara och på skärmen

både kontaktat win support (som vill ha 1400 kr för 1 års service, och asus men ingen hjälp.

Snälla hjälp mig.

En liten extra fråga. Om jag skulle köra ubuntu, hur kombatibelt är de med drivrutiner till mina komponenter (se signatur), kan man spela Wow, BF4 och andra spel i ubuntu

Mvh Marcus

Rigg Eizo foris LG2421, Corsair obisidian 750d, Asus maximus formula VI, Intel i7 4770k, Asus nividia GTX 780ti, 4 x corsair 8 gig 1600 mhz, Samsung evo 840 250 gig (3 sata-diskar i varierande storlekar), corsair AX760i, asus bluray brännare och Asus blueray läsare