Streama telefonen till nätet.

Permalänk
Medlem

Streama telefonen till nätet.

Hej!

Jag har märkt (och själv använt) att det går att streama telefonens content till SmartTVs, Chromecast etc.
Men jag undrar om det går att streama detsamma till nätet?

Försökte mig på "VLC HD Remote (+ Stream)", men det visade sig bara kunna streama det jag film jag hade i telefonen.

Någon som vet någon app/tjänst som kan göra det jag är ute efter?

Visa signatur

Sorcere of Pan Tang

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "nätet"? Vill du strömma det du ser på skärmen på telefonen till webbläsaren?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Ja, så det som visas på min telefon kan ses via http.

Visa signatur

Sorcere of Pan Tang

Permalänk
Medlem
Skrivet av dev3n:

Ja, så det som visas på min telefon kan ses via http.

Det här var det första jag hittade när jag googlade: App

Men jag vet inte om det är iOS eller Android du har, eller vilken telefon du har. Svårt att hjälpa till då.

Nyckeln till att få bra hjälp är att dela med dig av så mycket information du kan om det du vill ha hjälp med.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Det här var det första jag hittade när jag googlade: App

Men jag vet inte om det är iOS eller Android du har, eller vilken telefon du har. Svårt att hjälpa till då.

Nyckeln till att få bra hjälp är att dela med dig av så mycket information du kan om det du vill ha hjälp med.

Det där såg lovande ut.
Givetvis borde jag ha meddelat vad jag har för telefon etc. i mitt första inlägg.

Visa signatur

Sorcere of Pan Tang

Permalänk
Medlem
Skrivet av dev3n:

Det där såg lovande ut.
Givetvis borde jag ha meddelat vad jag har för telefon etc. i mitt första inlägg.

Ja, eller i det här inlägget när du får frågan igen..

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Ja, eller i det här inlägget när du får frågan igen..

Pardon my..borderline. Jag använder en Sony Xperia Z3, dvs Android.. ursäkta

Visa signatur

Sorcere of Pan Tang

Permalänk
Medlem
Skrivet av dev3n:

Pardon my..borderline. Jag använder en Sony Xperia Z3, dvs Android.. ursäkta

Fick du det att fungera med appen jag länkade?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

capture kort + hdmi kabel. Det enda kluriga man kan stöta på är hdcp. Detta går att komma runt men det får man inte diskutera här.

Permalänk
Medlem

Miracast? Hur smidigt sim helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Fick du det att fungera med appen jag länkade?

Ska testa det så fort jag fått lite klirr i kassan.. Ursäkta för mitt sena svar!

Skrivet av Telepati:

Miracast? Hur smidigt sim helst.

Miracast verkar ju enbart fungera med Wifi-Direct?

Visa signatur

Sorcere of Pan Tang

Permalänk
Medlem

I windows phone finns lumia beamer som gör det du är ute efter. Verkar dock inte finnas i Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av dev3n:

Det där såg lovande ut.
Givetvis borde jag ha meddelat vad jag har för telefon etc. i mitt första inlägg.

Vad var det som appen erbjöd som gör den nödvändig för ändamålet?

Z3 har väl allt och oftast vill man kanske komma åt större skärmar med annat än just nätet, särskilt då smart-tv har webbläsare, men visst får man streama internet till annat med inbyggt internet, om man vill. Det vanliga kanske är att man vill streama sådant som monitorn i fråga endast kan visa om/när man speglar något som man vill ta del av i större format. Ex så lirar jag hellre tennis på stor skärm, men då den inte har detta inbyggt, så blir ju DLNA, WIDI, Miracast, klockrent.

Men kör på du, finns alternativ så det räcker.