Permalänk
Medlem

SSD med OS, Plugg and play?

Hej,

Jag undrar om jag tar min ssd vilket jag har w
W7 på och kopplar in den i min "nya" dator. Går den bara att starta upp?

Haha ber om ursäkt om det är en korkad fråga men för mig låter det ganska rimligt. Om inget installeras på moderkortet?

Mvh Dekkan!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Hej,

Jag undrar om jag tar min ssd vilket jag har w
W7 på och kopplar in den i min "nya" dator. Går den bara att starta upp?

Haha ber om ursäkt om det är en korkad fråga men för mig låter det ganska rimligt. Om inget installeras på moderkortet?

Mvh Dekkan!

Windows är inte gjort för att man ska kunna sätta in det i en dator som det inte är installerat på, det kan säkert fungera.
du kan också få krascher/blåskärmar, vad hindrar dig från att göra en riktig installation ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Visst kan det fungera men du förlorar nog i prestanda på att ej göra en ren installation av windows

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Jag la in windows 7 på min gamla hdd och satte in det i en annan dator. Det funkade utan problem. Men jag har hört att vissa kan få problem så jag rekommenderar att du installerar om OS. Men om du har tur så ska det funka. Du kan ju testa och köra på och om du får problem så intallerar du om windows.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|