Låsa upp 3 låst Iphone 6

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Låsa upp 3 låst Iphone 6

Tjena swecs.
Ska iväg och köpa en begagnad Iphone 6 imorgon. Den är 3 låst. kvitto och allt finns.
Men på 3s sida står det att man måste ha väntat 12 månader på bindningstiden vilken det inte har gått. Men han påstår att det går via tex denna sida endå
http://imeiserver.se/lasa-upp-tre-iphone
Vad tror ni. Kommer jag kunna låsa upp den endå. Någon som har erfarenhet av detta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Den borde inte vara låst tror inte operatörerna får låsa längre. Min 6 plus va inte låst dock är den köpt på comviq och kör med telia i den nu. Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Hejsan, du kommer kunna låsa upp imei spärrningen utan problem. Det du behöver va säker på är två saker bara, första är om den är låst till tre. Andra är ifall den är "icloud låst", dvs ägaren behöver ta bort telefonen från sitt icloud konto så att du kan registrera ditt. Även att den inte är imei spärrad (stöld låst).

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Swehank88:

Den borde inte vara låst tror inte operatörerna får låsa längre. Min 6 plus va inte låst dock är den köpt på comviq och kör med telia i den nu. Mvh

Man får låsa men måste enligt lag låsa upp gratis omedelbart bindningstiden går ut. det är väl numera bara 3 som låser, varför är en gåta eftersom det förmodligen bara innebär merarbete och en kostnad för dem eftersom det inte längre går att tjäna pengar på upplåsningen.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Okej.
Då ska det bara vara att låsa upp den. Tack för hjälpen allihop!